יום המאבק באלימות נגד נשים יצוין ב-25 בנובמבר, ובעיריית ראשון לציון מייחסים חשיבות עליונה לנושא ויציינו לכל אורך החודש את חשיבותו במגוון רחב של אירועים ופעילויות. לאחרונה פרסם מרכז המחקר והמידע של הכנסת דו"ח המצביע על עלייה בהיקף התלונות על אלימות כנגד נשים בתקופת הקורונה. הדו"ח מצביע גם על עלייה בפניות למוקדי הסיוע וכן במספר הנשים השוהות במקלטים לנשים נפגעות אלימות.

הפעילויות השונות יתקיימו ביוזמת המשרד לקידום מעמד הנשים, הרשות לביטחון קהילתי, המנהל לשילוב חברתי, מנהל החינוך, מנהל קהילה והחברה העירונית. בין הפעילויות תתקיימנה הרצאות זום העוסקות במידע על זכויות כלכליות ואלימות כלכלית והתמודדות עם אלימות בחברה הדתית והחרדית, וכן יתקיים קורס הכשרה לשומרי ושומרות סף בקהילה על מנת לזהות מצבי סיכון ולהכיר את גורמי הסיוע העירוניים העוסקים במניעה ובטיפול באלימות נגד נשים.

בנוסף יתקיימו הצגות בהיכל התרבות ובמתנ"ס שיכון המזרח בהן יוצגו סיפורים אישיים, באשכול פיס רביבים יוקרן הסרט "שש פעמים" ותתקיים שיחה עם התסריטאית, במוזיאון אגם יתקיימו מעגלי שיתוף בסימן ריפוי בין המינים, יועברו פעילויות במסגרות החינוך וסדנה בשפה הרוסית והאמהרית ובנוסף יתקיימו ימי עיון על אלימות טכנולוגית ועל אלימות במשפחה.

ראש העירייה רז קינסטליך: "אלימות בכלל, ואלימות נגד נשים בפרט, היא תופעה שיש למגר- יש לנו אפס סובלנות לאלימות. עיריית ראשון לציון מתייחסת לנושא בכובד ראש, ואנו פועלים מדי יום בכדי להעלות את המודעות, לטפל בה ולמנוע אותה. אני מזמין את התושבים והתושבות למגוון הרחב של הפעילויות על מנת ליצור ביחד חברה בטוחה, סבלנית ומכבדת".

יועצת ראש העירייה לקידום מעמד הנשים ומנהלת מ.נ.ע, עו"ד דנה אייזנר-לביא, הוסיפה כי "האחריות למיגור האלימות היא אחריות חברתית ואישית שמוטלת על כולנו. עיריית ראשון לציון פועלת באמצעות מגוון שירותים עירוניים להעלאת המודעות לנושא וכן לתמיכה וסיוע במצבי אלימות וסיכון".

במקרה של אלימות נגד נשים, ניתן לפנות למ.נ.ע- מרכז זכויות נשים עירוני – ולקבל ייעוץ משפטי וסיוע במיצוי זכויות ללא תשלום בטלפון 9678247, וכן ניתן לקבל עזרה טיפולית במרכז לטיפול באלימות במשפחה במנהל לשילוב חברתי בטלפון – 9689838

להרשמה לפעילויות הפרונטליות:
https://tikshuv.rishonlezion.muni.il/hito/#/survey/c2c364

לקבלת קישורים להרצאות בזום הצטרפו לקבוצת הווטסאפ:
https://chat.whatsapp.com/J3443cLe4kv33hNZXVrvSQ

טלפון לפרטים נוספים : 9682430 או במייל:
Danae@rishonlezion.muni.il

תגובות

תגובות