גן המושבה בראשון לציון
עיריית ראשון לציון נערכת לדגימת כל העצים בעיר

יש עץ שקרוב לליבכם? שיש לו חשיבות אישית כלשהי עבורכם? הצטלמו איתו ושלחו את הסיפור לעיריית ראשון לציון בדף הפייסבוק העירוני. התמונה והסיפור יתפרסמו בתערוכה שתתקיים בבניין העירייה. היוזמה היא חלק ממיזם "שנת היער העירוני" של משרד החקלאות להעלות את המודעות של המתכננים ושל הציבור לחשיבותם של העצים בעיר, הכרה בחשיבותם של העצים לאיכות החיים ועידוד נטיעות בקרבת בתי המגורים ומוסדות שונים. במינהל ההנדסה בעיריית ראשון לציון נערכים בימים אלו לדגימת כל העצים בעיר ושיתוף פעולה של הציבור יסייע במשימה זו.

בראשון לציון, מהמושבות הראשונות בישראל, קיימים עצים ותיקים ומיוחדים מאוד, למשל עץ הפיטולקה הנטוע בגן המושבה, סמוך לבניין עיריית ראשון לציון. מבנה השורשים שלו מהווה צלחת גדולה מרהיבה וייחודית. על פי הערכות, העץ נשתל בשנת 1890 בזרעים שהובאו מצרפת. מדובר בעץ נדיר מאוד, ככל הנראה ידוע על שני עצים נוספים בישראל מסוגו, שגילם זהה לגיל העץ מראשון לציון, האחד במקווה ישראל והשני בגן שמואל. מלבד עץ ייחודי זה ועצים נוספים הנטועים בתחומי לב המושבה ההיסטורית, נטועים ברחבי העיר, על פי הערכות, כ-95 אלף עצים.

על פי הערכה, נטועים בראשון לציון כ-95 אלף עצים, כחלק ממיזם "שנת היער העירוני" של משרד החקלאות, פונה העירייה לתושבים שישתפו בסיפורים על עצים הקרובים לליבם , המטרה: הכרה בחשיבותם של העצים לאיכות החיים ועידוד נטיעות עצים בקרבת בתי המגורים

אדריכלית הנוף טל קויתי ממינהל ההנדסה בעירייה מסבירה כי לעץ יש תרומה רבה לחיינו, כך למשל עץ אחד סופג כ-20 ק"ג אבק בשנה, בולע 80 ק"ג תרחיפים המכילים מתכות רעילות, המגיעים מזיהום ממפעלים ומפליטות רכבים, מטהר 100,000מטר קוב אויר מזוהם מדי שנה, מייצר 700 ק"ג חמצן וקולט 20 טון פחמן דו חמצני. וכל זה כאמור רק מעץ אחד.

כמו כן, נוכחותם של עצים הינה גורם המשפיע על הפחתת הקרינה ועומס החם, יצירת מיקרו אקלים והקטנת זרימת רוחות. למעשה עץ אחד מסייע להורדת הטמפרטורה בסביבתו ב-4 מעלות בחודשי הקיץ. לעצים יש גם השלכות כלכליות, מחקרים כלכליים בעולם מציגים מידע לפיו הנכסים ברחובות מכוסי עצים, מבוקשים יותר וערכיהם גבוהים יותר. ואם כל אלו עדיין לא שכנעו אתכם, אזי מערכת שורשים של עצים בוגרים יכולה להוות גורם ממתן באופן משמעותי ברעידות אדמה.

כאמור, בעירייה מבקשים להעלות את המודעות לתרומה וליתרונות של העצים ומקווים שהמיזם השנתי יעודד נטיעת עצים נוספים ברחבי העיר.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here