קניון הזהב
קניון הזהב - צילום: אבי קקון

הקיפאון שנוצר בשל משבר הקורונה משפיע על ענפים רבים במשק, ובראשם בעלי העסקים הקטנים והעצמאים. לאחר ההודעה על איסור התקהלות והשהיית עבודות שאינן מוגדרות כחיוניות, התרוקנו מסעדות ברחבי ישראל מסועדים ועד סגירתן. עדי זהר יצאה לבדוק מרחוק כיצד שורדים העסקים בעיר בימים אלה, את הרשמים נביא עבורכם בסדרת כתבות כל תקופת המשבר –הראיון היום עם איילת גיטליס, מנהלת השיווק של קניון הזהב. – מוזמנים להגיב ולפרגן.

האם יש עסקים כלשהם שעובדים בקניון בימים אלו? אם כן, מהם?
כן, הסופר פארם עובד כרגיל, חלק ממסעדות במתחמי  האוכל עושות  משלוחים. כמו כן, הבקרה שלנו עובדת 24/7- כיבוי אש ומערכות ותמיד יש כונן


קניון הזהבתארי לי את ההתנהלות של הקניון מאחורי הקלעים? האם הבק אופיס עדיין עובד? ומה התחושות של העובדים?
כן, כי הרבה מהדברים נעשים מרחוק כמו כספים , יח״צ וכו׳… כרגע כמעט כולם בחופשה. חייבת לציין, שבעיניי גילינו אחריות לאומית ואני מקווה שהשהייה של כולנו בבתים תמנע אסון גדול יותר.

האם אתם מתחשבים בחנויות השוכרות בקניון? אם כן, איך?
ברור. בימים אלו הם לא משלמים שכירות ונעזור להם בכל דרך בהמשך אבל רוב העזרה תלויה בעיריות ובמדינה למשל ביטול ארנונה, אגרות שילוט, מס הכנסה וכיו"ב….אנחנו בקשר עם השוכרים אני מכירה את רובם באופן אישי וכולי תפילה, שנצלח את האתגר הזה והם לא ייפגעו.

האם אתם מרגישים תמיכה ממשלתית/ עירונית בעסקים ואיך?
זו שאלה שצריך לשאול את השוכרים  ולא אותנו, הנהלת הקניון. ברגע שהם מוכרים, אנחנו כהנהלה נהנים. העזרה צריכה להיות להם.

מתי אתם צופים שיסתיים המשבר ואיך יהיה הקניון ביום אחרי? האם יהיה שינוי? ואיזה?
לקראת אמצע מאי אני מאמינה שהקניון ייפתח תחת אכיפה ותנאים חדשים שאנחנו לא יודעים ונלמד. אי אפשר להחזיק את השוכרים יותר מזה בלי פרנסה. אני בטוחה שיהיה שינוי גם בהתנהלות הקניון- פחות התקהלויות, פחות אנשים בחנויות הומות כמו קסטרו, זארה ועוד….

האתגר שלנו ברגע שפותחים את השערים הוא איך לשמור על החוויה בעידן חדש. עכשיו, שהטיסות בוטלו ואי אפשר לעשות קניות בחו״ל זו נקודה שיכולה לעזור לבעלי עסקים בארץ בכלל ובקניונים בפרט. יש לזכור שביום שאחרי תהיה לאנשים פחות הכנסה פנויה והם יעדיפו למדוד ולראות במו עיניהם את הסחורה מאשר מכירות און ליין, שאומנם יותר זול אך לא תמיד איכותי ולא הולם את מידותיהם של הקונים.

בנימה אישית, אני בקניון כבר 7 שנים ומכירה את הקניון לאורכו ולרוחבו. הדבר הכי חשוב בקניון זה השוכרים ונעשה מה שניתן  כדי לעזור להם. אני כבר עכשיו חושבת איך משווקים אותם ואיך עוזרים להם להיפטר מהסחורה שהייתה בזמן  שהעסק היה סגור. חייבים לתת להם את הכלים ואת הכוח.

מאחלת לעם ישראל  להיות חזקים ומאוחדים ולהתקדם למקום בריא ובטוח יותר.

 

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here