אנטנה מאסיבית שהוקמה לאחרונה בגן בעיברית עוררה את זעמם של תושבי השכונות הסמוכות לגן, האנטנה הוקמה באמצע הפארק , קרוב למתקני הילדים ומאחורי בית הקפה גן סיפור. לדברי ועד הפעולה שהוקם מקרב תושבי השכונות התושבים לא עודכנו כלל וגם שלט מקדים לא היה במקום, רק לאחר שהתושבים גילו את האנטנה החלה ההתארגנות להתנגדות להקמתה. לצורך ברור הנושא פגשנו את בועז, אחד מפעילי הוועד כדי להתעדכן בפעילותם המתוכננת.

ספר לנו על התארגנות התושבים והאם הייתה כבר פנייה לעירייה בנושא?
התושבים התארגנו במהירות והקימו ועד פעולה. החתמנו אלפי תושבים על עצומה. פנינו לעירייה וקיבלנו הבטחה למידע מלא – אך עד היום לא שלחו אף מידע והתחמקו מכך. ראש העיר ביקר במקום בביקור חטף סודי. הוא יודע שזה לא תקין אבל הוא מקווה שההתנגדות תיעלם. בנוסף התארגנו יחד עם ראשי המאבק שהעבירו את האנטנה מבית הספר והם התפלאו איך העבירו את האנטנה לאמצע הפארק.

מהם החששות של התושבים והסכנות הפוטנציאליות מפעילות האנטנה?
החששות הם:
1. אנטנת תורן, בניגוד לסוגי אנטנות אחרות קטנות ומפוזרות, היא אנטנה מאסיבית שמשדרת בעוצמה לשטח נרחב. הקרינה עצמה היא בעיית בריאות. (את האנטנה העבירו ממקיף י"ג בשל סכנתה הבריאותית).
2. האנטנה בקרבת שטח קרובה מדי לבתים מאוכלסים. ופריסת הקרינה נופלת על הבתים בעוצמה. כאשר יש פה תושבים עם רגישות בריאותית.
3. הילדים ובאי בית הקפה נמצאים בקרבת מטרים ספורים מהאנטנה.
4. על האנטנה ניתן לטפס והיא מסוכנת.
5. האנטנה היא מאסיבית ופשוט פוגעת אסתטית בכל האזור.
6. היכן שיש אנטנה צמודה וקרובה יש ירידת ערך לנכסים. אנשים עם משכנתאות והערך של הנכס יורד.
7. מאחורי האנטנה מוקמת שכונת מחיר למשתכן והחשש הנוסף הוא שעשו זאת במחטף כדי למנוע מהתושבים בשכונה העתידית לפעול.

אילו תשובות קיבלתם וכיצד אתם מתכוונים להמשיך במאבק?
התשובות הכלליות שקיבלנו היו שהכל הוא לפי התקן. אנו מתכוונים לצאת במאבק כולל – ציבורי ומשפטי בין היתר – כדי להביר שאנו איננו הפקר וכי בריאות התושבים ורווחתם איננם הפקר.

איזו תוצאה במאבק תרצה אותכם?
התוצאה שאנו רוצים לראות היא הסרת אנטנת התורן. א. ישנן חלופות מיקום אחרות (שהעירייה סרבה לחשוף), ב.יש סוגי אנטנות אחרות אשר ניתן לפזר אותן בצורה רחבה יותר אשר משדרות בעוצמה חלשה אך נותנות מענה טוב יותר והן גם רווחיות לעירייה ולחברות הסלולר – אך הקמתן עולה יותר כסף (כמו האנטנות המתוכננות לדור 5).

תגובות

תגובות