הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז, החליטה להפקיד את תוכנית שכונת נחלת עלית, אשר קודמה על ידי הרשות מקרקעי ישראל ועיריית ראשון לציון. השכונה מתפרסת על כ-622 דונם וכוללת 4,500 יחידות דיור וקרקע משלימה לפרויקט פינוי בינוי בשכונת רמת אליהו714 משפחות מרמת אליהו יעברו לשכונת נחלת יהודה עלית החדשה, אשר יחד עם המשפחות החדשות יהוו את גרעין השכונה החדשה. 

שכונת נחלת יהודה עלית ממוקמת בצפון מזרח ראשון לציון, בין מחלף ראשון מדרום, למחלף חולון מצפון, בסמוך לכביש 4. השכונה נהנית ממיקום הסמוך לצירי תנועה מרכזיים ותתאפשר ממנה יציאה למחלף הסיירים, מחלף ראשון ובית דגן. 

השכונה תחובר ל"נחלת צפון" ממזרח ו"נחלת מערב" מדרום, מצידה המערבי יוקם פארק עירוני בהיקף של כ- 150 דונם. בתכנית קיימת שימת לב מרובה על בניה ירוקה וקהילתיות אשר במרכזה הולך הרגל. ההפרדה המוטורית מהולכי הרגל מאפשרת תנועה חופשית בנגישות גבוהה אל מוסדות הציבור, הפארק העירוני ואל השכונות הסמוכות. שכונת נחלת עילית עתידה להוות דוגמה לקשר בין האדם לסביבתו הטבעית והאורבנית. 

תכנון שכונת נחלת יהודה עלית מאפשר חיבור ונגישות בתוך השכונה ובין השכונות בעיר, כך לדוגמא, ניתן יהיה להגיע בשביל האופניים או בתחבורה ציבורית לקו הירוק של הרכבת הקלה הסמוך. 

הבנייה בשכונה מרקמית המשלבת בניית בניינים נמוכים של עד 10 קומות לבנייה של מספר בניינים גבוהים בני  20 קומות.   

ראש העירייה, רז קינסטליך: רק בשבוע שער הנחנו את אבן הפינה בשני בנייני פיילוט בשכונת נחלת יהודה מערב אליהם יעברו 61 משפחות מרמת אליהו בעוד 3 שנים, והנה השבוע הופקדה תכנית נחלת עלית אליה יעברו 714 משפחות נוספות מהשכונה. השנה החדשה הבאה עלינו לטובה מתחילה בסימן ההתחדשות עירונית. מדובר באחד הפרויקטים הגדולים והראשוניים ביותר במדינת ישראל, שכולל אלפי יחידות דיור, עשרות אלפי מ"ר של שטחי תעסוקה, שטחי ציבור, ושטחים פתוחים שישנו את פני השכונה. יש כאן בשורה אמתית לתושבי השכונה הן ברמה הנדל"נית והן ברמה החברתית- כלכלית שכן המהלך יהווה שדרוג משמעותי באיכות החיים של תושבי השכונה. 

ראש מנהלת פינוי בינוי רמת אליהו, דודו מנצור : "מנהלת פינוי בינוי רמת אליהו מברכת על ההחלטה, ומודה לכל הגורמים השותפים לתהליך שנועד לשפר את איכות החיים של התושבים" 

מסלול בינוי-פינוי בינוי הינו מסלול ייחודי שגובש על ידי עיריית ראשון לציון והמנהלת העירונית יחד עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, בשיתוף עם רשות מקרקעי ישראל והוא מציע את שיטת ה"מפתח תמורת מפתח". על-פי השיטה, המדינה משמשת כיזם,  והרשות להתחדשות עירונית היא זו החותמת על הסכמים מול בעלי הדירות בבניינים המיועדים לפינוי-בינוי, באמצעות המנהלת העירונית אשר הוקמה בלב השכונה ומלווה את התושבים. המטרה בכך היא לדלג על שלב השכירות, ולהכניס את הדיירים ישירות לדירות החדשות, עוד לפני הריסת המבנים הישנים. מסלול זה נועד לפתור בעיות המתעוררות בפרויקטים של התחדשות עירונית בהם קיימים לעתים קשיים בהתארגנות הדיירים, עקב חוסר ודאות וביטחון של בעלי הדירות ביחס לקבלת הנכס החדש, וכן חוסר ודאות של היזם ביחס לזכויות הבנייה ועלויות הפרויקט.  

מנהלת פינוי בינוי רמת אליהו, פועלת כל העת מול תושבי השכונה בהסברה, ארגון וליווי התושבים בדרך הבטוחה למימוש זכויותיהם, וקידום התוכנית והפרויקט כולו. המנהלת פועלת ללא מטרת רווח ושמה לה למטרה לשפר את איכות החיים של תושבי השכונה עד לתום הפרויקט. עד כה, קיבלה מנהלת בינוי-פינוי-בינוי מלמעלה מ- -1,300 בעלי דירות את כתב ההסכמה, ו-7 בניינים אשר בהם חתמו כבר כל בעלי הדירות על ההסכם מול המדינה משולבים במכרזים הראשונים לבנייה.  

תגובות

תגובות