צילום: אבי קקון
צילום: אבי קקון

לפני כשבועיים הושבעו חברי מועצת העיר ראשון לציון, חלקם בפעם הראשונה וחלקם ותיקים שישבו בקדנציות קודמות בתיקים שונים ודומים. מייד לאחר טקס ההשבעה יצטרכו להיכנס מפוקסים לתפקיד, להתחיל לקבוע מדיניות (אותה צריכים לבצע פקידי העירייה), להשתתף בדיונים בוועדות של העירייה וכמובן להשתתף בישיבות מועצת העיר (שמתקיימות אחת לחודש) בהן מתקבלות כל ההחלטות החשובות בהצבעת רוב…. וכל זה בהתנדבות.

פרויקט "חבר המועצה הבא" של אתר Rishon4U.co.il מציג בפניכם את כל חברי המועצה החדשים, כל חבר מועצה קיבל שאלון והתבקש לשלוח את תשובותיו ותמונות נבחרות, המדור גאה להציג את אילנית הרוש.

אילנית הרוש (מרצ), מנהלת כספים בחברת רכב מובילה, נשואה לציון, מהנדס בתעשיית התעופה, אמא לאור, בן 25-סטודנט לחשבונאות באוניברסיטת בן גוריון, חן בת 22 וסתיו בן 16 . אילנית נולדה בבאר שבע. כשהייתה בת 12 עברה לבאר יעקב, ובכיתה י' הגיעה להתגורר בראשון לציון. זו הקדנציה הראשונה של אילנית כחברת מועצת העיר ראשון לציון.

תחביבים – בישול ,אפיה ובילוי בחיק המשפחה והחברים.

מהו התיק והתפקידים שקיבלת בקדנציה הנוכחית ?
מחזיקת תיק ויו"ר וועדה – קהילת הלהט"במחזיקת תיק ויו"ר וועדה – בריאות הציבור
מ"מ יו"ר הוועדה למיגור אלימות
חברת הוועדה לקידום מעמד האישה
חברת ועדת חינוך
חברת הוועדה למעמד הילד
דירקטור/ית בחברה העירונית

מהם הנושאים הבוערים שאת מתכוונת לטפל תחילה?
בכוונתי למנף את כל הנושאים החברתיים, שהתמניתי לטפל בהם, ללא יוצא מן הכלל. התחלתי מזה כבר בקיום סבב פגישות עם תושבים ועם נציגי ממשל עירוני, על מנת לעשות סיעור מוחות ולמפות את הצרכים של מגזרים שונים בעיר. אוכלוסיות רבות בעיר מצפות לקבל מענה ראוי לצרכיהן. דלתי פתוחה לכל תושבי העיר. הבטחתי לעשות הכל בכדי לסייע לתושבים, וכך אעשה בחמש שנים הבאות.

במידה ולא היית זוכה בתיק הנוכחי, איזה תיק נוסף היה מעניין אותך לקבל?
חינוך, נכים, הנחות, מכרזים, קשישים, עיר חכמה, נוער וצעירים.

מה גרם לך לקום בוקר אחד ולהחליט להתמודד על תפקיד במועצת העיר?
אני בעלת וותק של כעשרים שנות עשייה ציבורית. כיהנתי כמ"מ וסגנית יו"ר ועד הורים עירוני, יו"ר בית ספר יסודי ובית ספר תיכון, ריכזתי פרויקטים חברתיים בעיר מתוקף תפקידי בוועד הורים עירוני, אני חברה ברשת נשים, פעלתי במסגרת המשרד לקידום מעמד האישה. אפשר לומר שבמשך עשרות שנים פעלתי תמיד למען תושבי ראשון לציון. בהמשך, הרחבתי את פעילותי הציבורית-חברתית והפכתי לפעילה פוליטית במרצ ראשון לציון. כיהנתי כחברת הנהלה, אני מכהנת כיו"ר סניף וכראש סיעת מרצ ראשון לציון וכחברת ועידת מרצ . הניסיון הציבורי שלי הבשיל אצלי לכדי רצון לתרום עוד מינסיוני ומכישוריי לציבור התושבים. אכפת לי מאד מכלל תושבי העיר. כעת ביכולתי להשפיע על קבלת ההחלטות בממשל העירוני, למען תושבי העיר.

6. מה מחבר אותך לראשון לציון?
מינוף מעמדן של אוכלוסיות שלמות. אני בהחלט מתכוונת למנף את הרובד החברתי בעיר. למשל, חשוב לי לפעול למען הקהילה הגאה בעיר, שכמהה לבטא את קולה ואת צרכיה בפני הממשל העירוני. חשוב לי שהחלטות יתקבלו במסדרונות הממשל מתוך קבלה בסיסית של האחר, ומתוך הבנה וראיית האדם באשר הוא אדם. חשוב לי להטמיע במערכת החינוך תכניות ללימוד וקידום שיוויון מגדרי, סובלנות ומיגור אלימות. בנוסף לכך, אלחם על בלימה לא מהוססת של כל ניסיון לשנות את צביונה החילוני של עירנו. אנחנו, ללא ספק, מניפי דגל הליברליות בעיר.

 

מה חסר לך בראשון לציון?
מינוף מעמדן של אוכלוסיות שלמות, הרובד החברתי בעיר ימונף, ביטוי ושיווין  זכויות לקהילה הגאה בעיר,קבלת האחר והאדם באשר הוא אדם,יותר לימודים למען שיווין מגדרי וקבלת האחר. בנוסף לכך, בלימה לא מהוססת של כל ניסיון לשנות את צביונה החילוני של עירנו, יותר ליברליות.

משהו שראית במקום אחר והיית שמחה לראות גם אצלנו בעיר
עושר תרבותי (מוזיאונים ואירועי תרבות), סדר, ניקיון וטיפוח עירוני, מודעות סביבתית גבוהה ושימוש בטכנולוגיות מחזור וחסכון באנרגיה, חקיקה עירונית שמקבעת ומבטיחה שוויון מגדרי מלא בין נשים לגברים – כל הנ"ל נהוגים במרבית מערי קנדה, ארה"ב ואירופה. בנוסף לכך, תכניות עירוניות למיגור פשע ואלימות – כפי שיושם בצורה מעוררת השראה בניו-יורק, ארה"ב.

 

מהו הבילוי המשפחתי המועדף שלך?
טיולים וארוחות משפחתיות.

אוכל מועדף?
תבשילים שאני מבשלת למשפחתי בערבי שישי באהבה רבה.

מי הכי מצחיק אותך?
תוכנית כמו רמזור ונבסו, וסטנדאפיסטים כמו קטורזה ואדיר מילר.

את חוזרת מיום עבודה מטורף, איזו מוסיקה מרגיעה אותך?
מוזיקה ישראלית על כל גווניה, ממוסיקה ים תיכונית ועד אביב גפן. שיריו של שלמה ארצי – מוסיקה שמלווה אותי מנעוריי.

מסר/תודות/הבטחה לבוחרים שלך…
אני מודה לבוחרות ולבוחרים של מרצ ראשון לציון, שחוזרים להביע אמון בסיעת מרצ, כעת משנבחרתי אני להוביל את הסיעה בעיר. הענקתם לנו מנדט ראשון, לאחר 15 שנות היעדרות ממועצת העיר. אני אעשה הכל בחמש השנים הבאות, בכדי לקיים את הבטחותינו לקהל בוחרינו, מעל ומעבר לציפיותיהם. נעבוד קשה במועצת העיר! אני מבטיחה. נבחרנו ע"י הציבור החילוני, הליברלי, השמאלני בעיר, ואני מבטיחה להמשיך ולייצגם נאמנה במועצת העיר.

מה את מאחלת לעצמך בקדנציה הנוכחית?
אני מאחלת לעצמי ולסיעתי לגרום לקהל בוחרינו גאווה ושביעות רצון מבחירתן/ם להעניק לנו את קולן/ם האלקטורלי. כמו כן, לבסס תמיכה מצד קהלים רחבים נוספים של בוחרות/ים, שיחברו למרצ בקדנציה הבאה. אני רואה את טובת הציבור מול עיני בכל רגע נתון, וזה מה שעומד בראש סדר העדיפויות שלי.

 

 

 

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here