לפני כשבועיים הושבעו חברי מועצת העיר ראשון לציון, חלקם בפעם הראשונה וחלקם ותיקים שישבו בקדנציות קודמות בתיקים שונים ודומים. מייד לאחר טקס ההשבעה יצטרכו להיכנס מפוקסים לתפקיד, להתחיל לקבוע מדיניות (אותה צריכים לבצע פקידי העירייה), להשתתף בדיונים בוועדות של העירייה וכמובן להשתתף בישיבות מועצת העיר (שמתקיימות אחת לחודש) בהן מתקבלות כל ההחלטות החשובות בהצבעת רוב…. וכל זה בהתנדבות. לפעמים באמצע החיים פוגשים אנשים שנותנים מעצמם ואת עצמם לקהילה, לחברה, לעשייה ללא תמורה ללא תנאים מתוך מחויבות אישית וחברתית אמיתיים כמו במקרה של אפרת .

פרויקט "חבר המועצה הבא" של אתר Rishon4U.co.il מציג בפניכם את כל חברי המועצה החדשים, כל חבר מועצה קיבל שאלון והתבקש לשלוח את תשובותיו ותמונות נבחרות, המדור גאה להציג את – אפרת אברמוביץ.

אפרת , בת 40 נשואה ואמא לבר בן ה-17, אופיר בת ה- 16, עידו בן ה -12, עמית בת ה-9, וליה בת ה-5.  אפרת נולדה בראשון לציון והתחנכה בביה"ס ידלין משם לחטיבת הביניים ע"ש דוד בן גוריון ובתיכון הגימנסיה הראלית. המכללה למנהל ואוניברסיטת תל אביב.

אפרת בעלת תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני בחינוך מיוחד, בעלת תעודת הוראה במדעים המדויקים. מלווה קרוב לשני עשורים תלמידים לבחינות הבגרות במתמטיקה ופעילה חברתית בשכונת מגוריה. במשך שלוש שנים שימשה בהתנדבות כיו"ר הנהגת ההורים בבית הספר היסודי בנחלת יהודה ובשנה האחרונה שימשה גם כיו"ר הנהגת ההורים בתיכון המעיין.

מעורבותה החברתית הניבה פרויקטים משותפים לבתי הספר והנהגת ההורים בשכונת נחלת יהודה ביניהם , פרויקט התל"ן בבית הספר בן גוריון, ערבי קהילה גדולים שהפכו למסורת ומספר פרויקטים של תרומה למען תושבים חולים בעיר.

בין תחביביה : פעילות ספורטיבית – בעיקר ריצה , טיולים משפחתיים , הפקת ארועים במסגרת חברים מצומצמת.

מה גרם לך לקום בוקר אחד ולהחליט להתמודד למועצה?
למען האמת מעולם לא כיוונתי למקום הפוליטי, עשייתי בהנהגות ההורים הייתה מתוך רצון כנה לייצר קהילה ובית חינוך איכותי ומשתף לילדי השכונה וכמובן לילדי שלי. פעלתי מהלב ומהמקום האימהי בשילוב הרקע החינוכי ממנו באתי והניסיון הרב בתחום החינוך אותו צברתי במהלך עבודתי.

זכיתי לשיתופי פעולה מדהימים עם הורי השכונה ומנהלת בית הספר ,המרוויחים הגדולים היו ילדנו. לפני שנה פנה אליי ראש העיר דב צור וקרא לי לבוא ולהשפיע בגדול ברמה עירונית לאחר התלבטויות וחישוב מחדש של מסלול חיי (בכל זאת עצמאית ואם לחמישה ), החלטתי לצאת למסע התנדבותי משמעותי ולהניע מהלכים שייטיבו לעיר בגדול.

ובכל זאת דב צור לא זכה בבחירות ואת כן נבחרת להיות חברת מועצה.
הייתה לי הזכות והכבוד  להתלוות לדב צור בחודשים שקדמו לבחירות למדתי ממנו רבות בתקופה שבה פעלתי לצידו כמתמודדת ברשימה, לצערי דב לא זכה ואף בחר לפרוש בעצמו מהסיעה.

כאשר פנה אליי ראש העיר הזוכה רז קינסטליך בבקשה לבוא לתרום מיכולתיי לעיר במסגרת הקואלציה במקום בו מתקבלות ההחלטות המשמעותיות בקידום ופיתוח העיר הבנתי שמחויבותי הנה בראש ובראשונה לבוחרי , והלכתי אחרי צו מצפוני ולהגשים את הסיבה האמיתית לשמה יצאתי אני למסע הזה. – שליחות אמיתית שכולה התנדבות ועשייה למען העיר.

איזה תיק קיבלת ומהם תחומי האחריות בתפקיד?
תיק קהילה – מנהל קהילה בעיר הנו מנהל בצמיחה וזכות גדולה עבורי לייצר ממנו מנהל משמעותי יד ביד עם ראש המנהל הגברת דפנה שקורי. תיק קהילה עתיד לאסוף לתוכו את הטיפול בשכונות העיר ולעבוד בשותפות עם קהילות שונות בעיר. תיק זה מייצר שיתופי פעולה בין האגפים שונים ברשות כגון צעירים ונוער, גמלאים,מכללת הורים ,חינוך בלתי פורמלי וכל מה שנוגע לתושב בחיי היומיום

מהם הנושאים שבוערים לך לטפל תחילה?
אני רואה בתיק קהלה תיק משמעותי לצורך יצירת תודעת שירות אחרת לתושב. להבנתי וראייתי תפקידה של הרשות לחבק את התושב ולהעניק לו תנאים מיטביים בחיי היומיום, אני מאמינה מאד בשיתוף והקשבה אמיתית לתושבים. התושבים יודעים מצוין מה נכון להם וחשוב להקשיב ולשתף אותם בהחלטות הנוגעות לשכונות מגוריהם. אפעל בשיתוף עם ראש העיר להקמת מנגנון שרות מיטבי לתושב, נשאל לשלום התושב ונרתם לעזרתו בכל ימות השנה  , כפורמט עבודה קבוע.

אפעל לתודעת שרות באגפי העירייה הנרתמים לעזרת התושב , ראשון היא בית וחשוב שכולנו נהייה שותפים לבניית בית זה וקהילה מחבקת בעיר. אפעל להקמת פורום תושבים מקצועי ומעגלי חשיבה לקידום העיר. בנוסף אפעל להקמת מועדוני ילדים לגיל הצעיר על מנת לייצר תעסוקה חינוכית חברתית עבורם מלבד משחקים ברשת. כמו כן אפעל לשיח שכונות אמיתי תוך שיתוף הורים ותושבים כדי להניע פרויקטים שכונתיים לטובת תושבי השכונות, ובהתאם לצרכיהם. אפעל לשקיפות והעברת מידע לתושב לגבי שינויים ופיתוח בשכונה תוך דגש על רצון התושבים.

לשמחתי הרבה ראש העיר רז קינטליך חולם בגדול על שרות אמיתי ונכון לתושב ואני מבינה היטב היום שהקרקע נכונה ואפשרית לקדם שינויים אלו. תיק קהילה הנו תיק המחבר בין אגפים שונים בעירייה וכבר היום אנו מדברים על שיתופי פעולה עם חברי מועצה נוספים המחזיקים בתיקים משיקים – שיתופים אלו יביאו לתוצרים מיטביים לכל תושבי השכונות בעיר. בנוסף אשמח לשתף פעולה עם מחזיקת תיק החינוך בעיר על מנת לקדם רעיונות ולהוביל לתוצאות מיטביות בבחינות הבגרות . שישמע היטב קולם של ההורים התלמידים וצוות ההוראה כבר עכשיו יש רוח אחרת במסדרונות הרשות ואני מברכת על כך.

מה מחבר אותך לראשון?
הכל מחבר אותי לראשון לציון . ראשון לציון היא בית עבורי ,עיר מגורי ,מגורי הורי וילדי אני מתחברת לאנשים בעיקר, רבים מחברי גרים בעיר ,משפחתי גרה בראשון, ראשון מכילה כל כך הרבה עבורי בית, בילוים, תרבות חינוך… וכמו בכל בית  תמיד חייבים לשפר ולהשקיע שיהיה נעים יותר לחיות בו

מה חסר לך בראשון?
חסר לי מאד יחסי קרבה ושותפות בין התושב לרשות, חסרים לי פרויקטים בתחום התרבות , אני חושבת שיש מקום לשפר את ההיצע התרבותי בעיר הקיים היום לתושבים. הייתי שמחה מאד לראות מוסדות חינוך מגוונים יותר לקהל יעד רחב יותר.

ועוד יותר שמחה שילדי יגדלו בבתי ספר המקדמים ללמידה איכותית ולבגרות מיטבית. חשוב שבתי הספר בעיר יעטפו את הילדים ויעשו הכל כדי להניע אותם לתוצאות . הלכה למעשה ולא רק במילים ובתאוריה תוך שיפור תנאי העסקת המורים כל אלו יביאו לתוצאות בחינוך.

משהו שראית במקום אחר והיית שמחה לראות אצלנו?
בהחלט הייתי שמחה לראות פעילויות קהילתיות ברמה שכונתית בדומה לנעשה בתל אביב. הייתי שמחה לחנוך הקמת אוניברסיטה בעיר לטובת צעירי העיר ראשון לציון הנה העיר הרביעית בגודלה במדינת ישראל. הייתי רוצה לראות פרויקטים חדשניים בהם ראשון תישא את הבשורה בחדשנות וטכנולוגיה עירונית.

מהו הבילוי המשפחתי המועדף עליכם?
בימי גשם אני הכי אוהבת לבלות אחה"צ משפחתי בסלון כשכולם עם פיג'מות ,יש לנו התכנסות של כל בני הבית וזמן איכות אמיתי ומהנה. בכלל אני מאד מאד אוהבת לארח ארוחות משפחתיות גדולות. אנחנו משפחה מאד גדולה והאירוח תמיד ממלא את הבית באור.

מה הכי מצחיק אותך?
שיחות לתוך הלילה עם חברי הקרובים.

מוסיקה שמרגיעה אותך?
עידן רייכל ארכדי דוכין

מסר ותודה לבוחרים?
אני רוצה להודות בראש ובראשונה לבעלי המדהים ולילדי המקסימים על תקופת בחירות לא קלה בה נעדרתי מהבית שעות ארוכות.. תודה למשפחתי להורים שלי ושל בעלי על הגב והתמיכה. תודה על שאתם מאפשרים לי לצאת למסע הערכי הזה גם אם הוא על חשבון השעות איתכם .מבטיחה לנצח על התזמורת כולה בגדול.

ותודה גדולה גדולה למעטפת החברים האדירה שלי שליוותה אותנו ופעלה איתי ללא לאות על אהבה גדולה ומילים שנותנות כל כך הרבה כוח . לתושבי העיר ותושבי שכונתי נחלת יהודה בפרט על החיבוק החם כל כך לאורך הבחירות. על הרוח האדירה תחת הכנפיים ועל הזכות הגדולה שנתתם לי לייצג את תושבי העיר ברשות. מבטיחה לעשות הכל במהלך חמשת השנים הבאות כדי לקדם את נושא השכונות בעיר ולהוביל שרות אחר לתושבים. מבטיחה תמיד לנסות ולעזור לכל תושב שיפנה אליי, אני כאן עבור התושבים בראש ובראשונה. אני רואה בהתנדבות לתפקיד זה שליחות גדולה ויודעת שנצליח.

מה את מאחלת לעצמך בקדנציה הנוכחית?
אני מאחלת לעצמי לשמור בראש ובראשונה על אנושיות,  להיות קשובה ויצירתית בעשייה, לייצג כוח נשי משמעותי בהנהגת העיר תוך יכולת לשלב בין ניהול עסק , הורות והתנדבות, לעמוד מול אתגרי הפוליטיקה שלא תמיד פשוטה ולא לתת לה להיות כמכשול, לזכור תמיד תמיד מה הסיבה האמיתית לשמה התנדבתי ויותר מכל להיות גאה בסופה של הקדנציה בעשייה ציבורית משמעותית .

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here