פרויקט שיפוץ חזיתות פואבלו אספניול

הבניינים הוותיקים בפואבלו אספניול זוכים למתיחת פנים. פרויקט שיפוץ החזיתות של עיריית ראשון לציון, הנותן מענה לדיירי בניינים ותיקים שמעוניינים בשיפוץ אך אינם מתאימים לתמ"א 38, הגיע למערב העיר.

בשונה מ-400 הבניינים שעברו שדרוג ברחבי העיר במסגרת הפרויקט, הפעם מדובר בפרויקט מורכב ויקר באופן יחסי בשל הקילוף המוגבר הנגרם מהקרבה לים וליקויי הרטיבות שייקרו את עלות השיפוץ. כזכור, לרשות הדיירים עומדת הזכות ליטול הלוואה למשך עשר שנים למימון מלא של חלקו בשיפוץ, כאשר העירייה סופגת את כל עלויות הריבית וההצמדה.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "הפרויקט הזה נותן מענה לבניינים שפשוט היו נופלים בין הכיסאות ומלבד הדיירים לא היה לאף אחד מניע לשפץ אותם. מעבר לסיוע לדיירים לשפר את איכות חייהם ולהעלות את ערך דירתם, אנו מרעננים ומחדשים את פני העיר כך שכולם מרוויחים מהפרויקט.  אני שמח שהדיירים הרימו את הכפפה ונכנסו לפרויקט, אני משוכנע שהמהפך כאן יהיה מדהים".

הדמייה פואבלו אספניול

השיפוץ בבניין ברחוב זלמן שז"ר כולל כ- 40 יחידות דיור ומסחר. עלות השיפוץ מוערכת בכ-1.5 מיליון ₪ והוא כולל סיוד, שיקום ושיפוץ חזית המבנה, תיקוני עץ, צביעה, עבודות אינסטלציה, החלפת רעפים פגומים והסדרת מסתורי כביסה. בניין זה יהיה הסנונית הראשונה לחמישה בניינים נוספים שייקחו חלק בפרויקט העירוני.

משך השיפוץ הוא כחצי שנה כאשר את הדיירים מלווה האגודה לתרבות הדיור. יש לציין כי הדיירים לא רק מרוויחים בניין מחודש אלא גם זינוק בערך הדירה. בדיקה באתר מדלן מצביעה על עלייה בערך הדירות בשיעור שבין 7% עד 15%.

מ"מ וסגן ראש העירייה, מוטי עג'מי, אמר: "ברחבי העיר שופצו בשנים האחרונות מאות בניינים המשווים לעיר מראה רענן וצבעוני. ישנם רחובות ברחבי העיר שחלקים גדולים מהם נכנסו לפרויקט שיפוצי הבתים. אני מעודד  מההתעניינות הרבה שהפרויקט יצר ומאמין שכל דייר שביתו עבר נכנס לפרויקט".

תגובות

תגובות