פתיחת תערוכות אביב- קיץ 2019 בגלריה העירונית לאמנות, ראשון לציון , אירוע פתיחת התערוכות יתקיים במוצ"ש ה-4 במאי במעמד: ליאל אבן זהר מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק תרבות ואמנות, אלי פולק, מנכ"ל החברה העירונית לתרבות, נופש וספורט ורות מקבי, מנהלת אגף אמנות, כותרים ומורשת

נורית גל (צילום) – מציגה סדרת צילומי 'טבע דומם' המהדהדת אצל המתבונן זיכרונות עבר. ריחו של הלחם האחיד שנקנה במכולת, ואולי אפילו זיכרונות מתקופת השואה, ערכו של לחם כמוצר יסוד בסיסי.

תמר שליט -אבני (וידיאו וסטילס) מעמתת את המתבונן עם טקס מוכר- מעמד הגיוס בלשכת הגיוס תוך שהיא מצליחה לערער על השמחה, ומחברת את תודעת המתבונן אל זיכרון האירוע שעבר בעצמו או כהורה ,ומאפשרת להתבוננות להיות ביקורתית כמו גם מכילה.

מיכל גבריאלוב ( צילום מטופל) מביאה אל הגלריה מאווירתו של רחוב. תחושה פרועה, צבעונית, מוארת ומשוחררת. העבודות נעשו ביחס לזיכרון קריאת 4 כרכי הספרים הנפוליטנים, זיכרון ההסתובבות בשכונה בנפולי, זיכרון המקום- קרית המלאכה, בו היא פועלת.

אתי וידר- ורצר (אובייקטים) זיכרונות אישיים מטעינים את עבודות ההכלאה של אתי. התוצאה הם 'אובייקטים קטנים של זיכרון', מעשה מרכבה אישי שאפשר שהמתבונן ימצא גם את שרידיו של געגוע אישי.

גדעון גכטמן ( 2019- פרק ב')- חדר זיכרון לאמן גדעון גכטמן ז"ל בשנה העשירית למותו, מכיל 2 אובייקטים מפתיעים: 'דמוי כד' וטווס מפוחלץ. שני האובייקטים ממשיכים להדהד את דרכו הייחודית של האמן החשוב שעסק בזיכרון, הנצחה ואמנות.

נעילת תערוכה: 18 ביולי 2019.

אוצרת התערוכות: אפי גן
אוצרת משנה: עדי אנג'ל

 

 

תערוכות לרגל יום השואה

לרגל יום השואה ולציון תקופה זו בתולדות ישראל יש הרבה דרכים שאפשר באמצעותם להתחבר. תחום אמנות בשיתוף עם עמותת האמנים של העיר מציעים דרך מקורית וקצת אחרת- להתחבר אל נושאי היום.

ביום ד' הקרוב בשעה 19:30 בבית האמנים ברח' גבעתי 17, ראשון לציון יפתחו 2 תערוכות ראויות וחשובות בבית האמנים.

'גלויות שלא שלחתי' – של האמנית תושבת העיר רות אורנבך ( שהציגה לאחרונה תערוכת יחיד בגלריה אורבן בת"א) – דור שני לשואה, שסיפורה האישי מזין את עבודתה הציורית המיוחדת זה שנים.

 'סוס עץ' -של האמן טולי זיו, גם הוא בן הדור השני לשואה. דרכו הציורית משאירה אותנו עם הכאב והקושי.

כולם מוזמנים !

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here