היינו מצפים שבתקופה של סגרים ועבודה מהבית מספר תאונות רכב דו גלגלי ירד, אבל המספרים מראים אחרת.

 עפ"י נתוני הרלב"ד אשר עודכנו בתאריך ה 8.11.2020 עולה כי בהשוואה להתפלגות אחוזית של מאפייני הנתונים בתקופה מקבילה בשנים 2015-2019 הרי שבתקופת הקורונה ניתן לראות אחוזים גבוהים יותר של נפגעים במעורבות אופנוע וקטנוע.

עו"ד גלית שאבי-וינמן

העובדה המפתיעה הזו משתקפת גם במספר התיקים אשר נפתחו במשרדה של עו"ד גלית שאבי-וינמן, המתמחה בנזיקין ומייצגת נפגעי תאונות דרכים, בצילו של משבר הקורונה.

העליה בתחום תאונות רכבים דו גלגליים היא כנראה תוצר לוואי של העלייה במספרם על הכביש בתקופת המשבר.

ניתן להניח שהסיבות לעליה הניכרת הן בין היתר תחום השליחויות אשר נמצא בגידול משמעותי, פחד מנסיעה בתחבורה ציבורית וצעירים שחזרו לגור בבית הוריהם ונזקקו לרכב זול וזמין.

שאבי-וינמן מספרת על בחור בן 27 אשר פנה אליה לאחר שעבר תאונה בדרכו לעבודה, כשהוא רכוב על אופנוע. הוא פונה באמבולנס לבית החולים. הפגיעה הייתה בעמוד השדרה. מקרה זה נבחן בהיבט של תאונת דרכים ותאונת עבודה, בשל העובדה שהרוכב היה בדרכו למקום עבודתו.

לאחר עבודה משפטית מול "ביטוח לאומי" קיבל הלקוח 10% נכות לצמיתות, כמענק חד פעמי. נוסף על סכום הפיצוי החד פעמי ולאחר מו"מ מול חברת הביטוח, קיבל הלקוח סכום פיצוי גם מחברת הביטוח בה היה מבוטח האופנוע.

רבים אינם מודעים לכך שנפגעי תאונות דרכים אינם משלמים בפועל שכר טרחה לעו"ד. שכר הטרחה מקוזז מהסכום הכולל אותו משלמת חברת הביטוח לנפגע. חשוב להבין כי סכום הפיצוי אינו נפגע משום שחברת הביטוח משלמת את שכר הטרחה  בנוסף לפיצוי המגיע לנפגע.

חשוב להבין את חשיבות מעורבותו של עו"ד, העוסק בתחום נזקי גוף לאחר תאונה, בכדי לקבל את גובה הפיצוי המקסימלי הן מ"ביטוח לאומי" והן מחברות הביטוח.

הכותבת – עו"ד גלית שאבי-וינמן
עוסקת בתחום הנזיקין זה 17 שנים ומשרדה ממוקם בראשון לציון

נייד: 054-5749625
אתר: www.shabi-law.co.il
דף עסקי: https://www.facebook.com/sgalit.law
אינסטגרם: galit_shabi_weinman
מייל: galit@shabi-law.co.il

תגובות

תגובות