אגודת מכבי ראשון לציון הוקמה בשנת 1978 במטרה לקדם את ענף השחייה בעיר ראשל"צ.  מכבי ראשון לציון פועלת תחת חסותה של החברה העירונית ראשון לציון לתרבות, ספורט ונופש בע״מ. שחייני האגודה משתתפים בתחרויות ארציות ובינלאומיות. שניים משחייניה ייצגו את מדינת ישראל במשחקים האולימפיים, אחרים באליפויות עולם, אליפות אירופה ומשחקי הקומן. כעת, יש לכם הזדמנות להביא את ילדכם ללימודי שחייה בראשון לציון במקום המקצועי והמוביל במדינה אשר פיתח עשרות ספורטאים מובילים.

מה לומדים בקורסי השחייה?
בחוגי השחייה של מכבי ראשון לציון יש תוכנית לרכישת מיומנויות השחייה. הסגנון הראשון הנלמד הוא סגנון חזה או חתירה (תלוי במבדק הראשוני) – סגנון החתירה הוא הסגנון הטבעי ביותר והפשוט ללמידה. תנועת הרגליים דומה להליכה כאשר במקביל נעות הידיים בתנועה סיבובית. שיטת לימוד מהירה ופשוטה שאינה דורשת קואורדינציה מסובכת.

המטרה בשעורים הראשונים של הקורס היא להקנות הרגלי מים בסיסיים- הליכה במים, הכנסת ראש למים הוצאת אויר במים, ציפה, חץ על הבטן וחץ על הגב. הבסיס להמשך הינו חץ מתוח עם הוצאת אויר במים.

בשעורים הבאים נלמד את תנועת הרגליים בסגנון החתירה. תחילה ההדגמה והתרגול מחוץ למים, אחר כך ליד הקיר, לאחר מכן עם קרש לאורך הבריכה וסוף השלב הזה כאשר השחיין יודע לבצע חץ במים וממשיך לבצע תנועת רגליים חתירה בשילוב נשימה שלמד בשלב הקודם.

במסגרת הקורס משולבים משחקי מים, צלילות ומשחקים שונים וחווייתיים.

לאחר ששולטים בתנועת הרגליים, עוברים ללמוד את תנועת הידיים בחתירה. התנועה נלמדת עם שילוב תנועת הרגליים. בשלב הבא לומדים הילדים את הנשימה בסגנון החתירה. הנשימה בסגנון החתירה הינה הצידה. התרגול מתבצע תחילה ליד הקיר ואח"כ עם קרש בשילוב הרגליים שנלמד בשלב הקודם.

לאחר שהילדים רכשו את כך אחת מהמיומנויות שהוסברו, בשלב האחרון הם צריכים לשלב בין כולן כדי לשחות חתירה. במסגרת הקורס משולבים משחקי מים, צלילות ומשחקים שונים וחווייתיים.

באיזה גיל מומלץ להתחיל ללמוד?
ילדים בני 6 לקראת העלייה לכיתה א' מוזמנים להצטרף ללימוד שחייה.

מהי מתכונת החוג?
החוג פועל במתכונת שנתית פעמיים בשבוע במשך 45 דקות לשעור.
קבוצות לימוד שחייה הן קטנות: 6-8 ילדים.
החוג פועל לאורך השבוע בימים א'-ה' בשעות אחה"צ.

מהו הציוד הנדרש לחוג?
בגד ים– רצוי בגד ים צמוד לבנים ולבנות. מכנסיים מקשים על השחייה. במיוחד בשלבים הראשונים של הלמידה.
כובע ים– נדרש לכל הילדים בעלי שיער ארוך. כובעים עשויים סיליקון עדיפים על אלו שעשויים מבד, הם נוטים פחות ליפול והם יותר נוחים ושימושיים.
משקפת– רצוי כבר לרכוש משקפת טובה בשלב לימוד השחייה. המשקפת צריכה להיות קטנה ומותאמת לילד ולמבנה ארובות עיניו פניו.

איך מצטרפים לחוגי השחייה?
בכדי להצטרף לחוגי השחייה יש לעבור מבחן הערכת יכולת. את הבחינה תערוך לרוב המאמנת הראשית, או אחד המאמנים הבכירים באגודה. יש להצטייד בבגד ים, משקפת וכובע לבעלי שיער ארוך.

תגובות

תגובות