כמו בכל שנה בתקופת החגים, מערכת האתר יוזמת פגישה עם אמיר סולרסקי מהתושבים הכי מזוהים עם העיר לשיחה פתוחה על עסקים, ספורט וכמובן פוליטיקה מקומית וארצית. אמיר הוא הבעלים והמייסד של חברת מבט קדימה ניהול וייזום בע"מ, בעברו שחקן כדורגל מוערך וסמנכ"ל החברה העירונית ראשון לציון ותמיד פתוח להשיב לכל שאלה על כל מה שיושב לו על הלב, בלי למצמץ וזה כל מה שעיתונאי מחפש…

ערב טוב אמיר, מה הם עיסוקך בימים אלו?
כרגיל עסוק מאוד בחברה שבבעלותי ועכשיו הבחירות המוניציפאליות "גוזלות" לא מעט זמן כמובן במסגרת יש עתיד המפלגה שלי ומשתדל להתאמן ככל שניתן .

במה עוסקת החברה שבבעלות , מבט קדימה ניהול וייזום בע"מ?
החברה שבבעלותי מספקת שירותים מוניציפליים בתחום הספורט והקהילה לרשויות ותאגידים עירוניים בכל הארץ גם למגזר הפרטי לחברות גדולות כגון מוביליי, אינטל מייקרוסופט ועוד….החברה מתמחה בגיוס משאבים, הכנת פרוגרמות, ניהול פרויקטים להקמה של אצטדיוני כדורגל וא"ק, קאנטרים ,פארקים. קריות ספורט, היכלי ומתחמי ספורט, הקמת תאגידים עירוניים, הקמה וניהול מכרזים ועוד …

לשמחתי הצלחתי במהלך השנים האחרונות לעזור ולקדם לא מעט פרויקטים גם בראשון לציון ולגייס עבור העיר ראשון לציון תקציבים חוץ עירוניים בעשרות מיליוני שקלים לפיתוח מתחמי ספורט עירוניים שהציבור כבר נהנה מחלקם וייהנה בהמשך הדרך מאלו שבנייתם תסתיים.

אם אני עכשיו ראש מועצה בישוב ערבי בצפון שרוצה ייעוץ בבניית מתקן ספורט, איך הוא מגיע אלייך?
כולם מכירים אותי ואת החברה שבבעלותי ומחייגים אלי ישירות אם נגעת במגזר הערבי אני מודה ומתוודה שאני שותף בלא מעט פרויקטים במגזר הערבי ,הדרוזי ומהוות 25% מסך הפרויקטים של חברת מבט קדימה ניהול וייזום בע"מ, ובכלל אני מכיר כמעט את כל ראשי הרשויות בארץ אפילו בצורה מיטבית.

בכמה פרויקטים החברה פעילה בו זמנית?
להערכתי מעל 85 פרויקטים שחלקם בתכנון ראשוני ,חלקם בתכנון מתקדם ,חלקם בהליך מכרזי וחלקם בביצוע.

שעזבת תפקיד סמנכ"ל החברה העירונית ומנהל רשות הספורט ,ידעת שזה העיסוק הבא שלך?
גדלתי בחברה העירונית מיום הקמת אבל ידעתי שבשלב מסוים אעזוב והתכנון שלי היה לעזוב בגיל 48 אבל עזבתי בגיל 51, אצלי הכול מתוכנן ורשום מראש.

לשמחתי במקביל לתפקידים שלי בעיריית ראשון לציון ביצעתי עוד כמה תפקידים ארציים חשובים ומאוד מאתגרים ומעניינים, יו"ר ועדת הפרויקטים של החמ"ת, משרד התיירות , יו"ר הדירקטוריון של החברה הממשלתית לפיתוח עכו העתיקה ונצרת, חבר ועדת התקינה במכון התקנים להקמת תווי תקן למתחמי ומתקני ספורט. אכן כן ידעתי שאני הולך להקים חברה שעדיין אין כמותה בארץ וזה מה שעשתי.

העסקים חולשים גם לחו"ל או שרק בארץ?
בחו"ל הייתי מעורב בפרויקט אחד או שניים, אבל החוכמה בחיים להיכנס למקומות שאתה יודע איך לצאת מהם, להבטיח ולקיים. אני מאוד מאוד זהיר בהתנהלות העסקית שלי, מאוד מבוקר. לשמחתי מספיק עבודה בארץ, ולא צריך את חו"ל בשלב זה.

לכל מי שעדיין לא מכיר את השתלשלות העניינים ,איך הגעת לפוליטיקה, ליש עתיד?
אני עד היום לא הייתי בשום תפקיד פוליטי רשמי ולא כיוונתי את עצמי לשום תפקיד פוליטי ורוב עיסוקי גם ביש עתיד הינו תפקידים הדורשים רמת ניהול כזו או אחרת.

בד"כ ב"יש עתיד" מחפשים בכל עיר את האנשים המתאימים להם…
"יש עתיד" זה ארגון מאוד מיוחד, לא אופייני בכלל למפלגה, שדרת הניהול מאוד מסודרת ,מתנהלת כמפלגה אבל עם מערכת כמו של חברה עסקית מאוד מאוד מסודרת, לא לוקחים סיכונים ע"ח אחרים לא מבטיחים דבר שלא יכולים לעמוד בו. אין חריגות תקציביות וכך הם מתנהלים במישור המוניציפאלי והם משתפים פעולה רק עם פעילים שהדרך של המפלגה ויאיר לפיד נר לרגליהם.

אתה הגעת ל"יש עתיד" או "יש עתיד" הגיעו אליך?
הם הגיעו אליי. יום אחד נפגשתי עם יאיר לפיד וישבנו בשיחה אישית והוא ביקש שאעזור לו. אמרתי בסדר. אני בחור טוב, אבל לא הבנתי את המשמעות . שאני אומר בסדר אני צריך לעמוד בהתחייבות, להיות בסדר. מהר מאוד הבנתי שלפיד הוא חלק מהתהליך שלי של השינוי בחיים, ומהר מאוד הפכתי להיות בן בית במערכת. וכבר עשר שנים עברו מהר ואני שמח על כך.

אתה הראשון שמוקדם מאוד קבע והצהיר שיאיר לפיד יהיה ראש ממשלה, איך ידעת את זה?
לפיד גם יחזור לרשות הממשלה ! עברתי בחיי כמה מנהיגים גדולים  אבל  בלפיד אתה רואה ומרגיש משהו אחר לגמרי חריג לחיוב .לצערי העם כולו לא מספיק יודע מי זה באמת יאיר לפיד, החשיבה ,יכולות ,קבלת ההחלטות  והמנהיגות שלו ברמה ברמה גבוהה שאי אפשר לתאר לפיד אדם מאוד מאוד חכם. מצד שני- עם לב מדהים. רגיש מאוד, קשוב מאוד, לפיד עסוק עם בכל כך הרבה נושאים  אבל לעולם  שוכח את הפרטים הקטנים. ואיך אמר לי פעם חברי הטוב העיתונאי אמנון אברמוביץ, גדל לנו כאן במדינה מנהיג גדול ,אני שמח  שיש לי בהחלט כמה דברים מאירועים או שיחות עם לפיד שאשא עמי כל חיי.

אם כבר מדברים על העיתונאי אמנון אברמוביץ קיימת שמועה שאתם חברים מאוד מאוד טובים 
אכן כן ואני גאה שאנחנו חברים טובים ,כל מילה על אמנון אברמוביץ מיותרת ,חכם ברמות ,מבריק ומאוד מאוד צנוע  ,חד כתער ואוהב גדול של מדינת ישראל . אני לומד ממנו המון וכל שנייה במחיצתו היא חוויה.

נעבור לפוליטיקה המקומית…

מה אתה חושב על הרשימה החדשה של יש עתיד בראשות איתי מתיתיהו ? מה הסיכוי שלה?
הרשימה היא לא רשימה חדשה והמעומדים ברשימה הולכים עם מפלגת יש עתיד שנים רבות, איתי מתיתיהו ראש הרשימה ואני שמח על כך, איתי אנרגטי, משכיל, שהולך ומשתבח עם השנים.

הרשימה שלנו תהיה מורכבת מאנשי יש עתיד, אנחנו לא ממחזרים. מי שלא יש עתיד ככל שהוא טוב כנראה שלא יצליח להתברג ברשימה. ברשימה ישנם אנשים של יש עתיד מלא ,כמו כן יש שילוב של 50% נשים  לפחות בתוך הרשימה, הרשימה מעולה והמועמדים הם עם עשייה קהילתית מוכחת. כל אחד ברשימה שלנו מוביל ומטפח עשייה ותרומה קהילתית.

מה קרה עם הדס מלכה הכהן שהייתה מס' 2 של של יש עתיד , הבנתי שמאז המקרה אפילו לא שוחחת איתה?
הדס זאת הדס לא הופתעתי מהתנהלותה, אגלה לך שאם הדס הייתה באה ואומרת אני מבקשת להמשיך היא הייתה מקבלת אישור להמשיך לכהן כחברת מועצה מטעם יש עתיד. טוב שם טוב משמן טוב וכנראה ששמה לא יתנוסס במועצת עיריית ראשון לציון. אכן מאז המקרה לא שוחחתי עמה כי אין על מה לשוחח.

כמה מנדטים אתה מנבא ל"יש עתיד" בבחירות המוניציפליות הקרובות?
בד"כ אני נביא זעם, אבל ההתמודדות קשה ,קשה, הבחירות האלה הן שונות, גם בגלל שאנשים כ"כ טרודים בצרות היומיומיות שלהם ושל המדינה והם עדיין לא בתוך המוניציפאלי, אנחנו מרגישים את זה. כל המפלגות מרגישות את זה, ולנו זה לא טוב שיהיה אחוז הצבעה נמוך, נצטרך להוציא אנשים מהבית. אנו חייבים לקבל תמיכה מתומכי יש עתיד שמתגוררים בראשון, שהצביעו לנו בעבר בארצי.

צוות המטה עובד קשה מאוד והם נלחמים להיות עם מספיק מנדטים במועצה הבאה ואסור ולא בריא שרוב המנדטים בטח במוניציפלי ילכו לרשימה אחת.

אמיר סולרסקי ויאיר לפיד

אתה יכול לספר קצת על המועמדות ברשימה לכל אלה שלא מכירים את הנשים של יש עתיד למועצה אני מבין שחלי סינאי מנהלת לשכת ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד ברשימה.
אכן חלי סינאי, חלי צמחה במטה בראשון היום היא מנהלת הלשכה של ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד, כ"כ גאים שהיא הצטרפה אלינו לרשימה ,ששוחחתי עם יאיר לפיד והוא מאוד מאוד שמח שחלי מצטרפת לרשימה בראשון לציון. למרות שחלי נמצאת בתפקיד מאוד משמעותי במשרדו לפיד לעולם לא יעצור אדם שרוצה לרוץ ולהתקדם ההיפך הוא תומך, מעודד ומכוון.

ירין נונה – הצעירה ברשימה בת 24 בלבד והצעירה מכל המעומדים ,תושבת שיכון המזרח ושייכת למשפחה שורשית מאוד מאוד מוערכת ואהובה בראשון לציון ,ירין ניהלה ביד רמה את מכבי צעיר בראשון לציון ושמעתי עליה רבות מהעדכונים של איתי ואכן איתי צדק בכל מה שאמר.

תרשום לי את ארבעת הנושאים העיקריים שאתם הולכים לטפל במועצה הבאה.
עיר דמוקרטית וליברלית, צעירים ,ותיקים ,אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים .

נחזור קצת לארצי …

הסקרים מראים בינתיים שגנץ עבר את לפיד במספר המנדטים בפער ניכר, מה לפיד עשה לא טוב ומה הוא צריך לעשות כדי לחזור למקומו הטבעי.
יאיר לפיד הוא האופוזיציה של נתניהו לחלוטין לא גנץ, בניגוד לפוליטיקאים אחרים אומר את אותם מסרים לכל אורך הדרך. לא תשמע אותו מזגזג לשנייה. שהוא אמר שהוא לא ישב עם נתניהו, הוא לא ישב עם נתניהו, אתה בוחר ביאיר לפיד אתה אתה יודע מה אתה מקבל. היו לי קצת שעות עם גנץ ..הוא אדם טוב אבל זה לא רק חוכמה להשמיע רק מה שאחרים רוצים לשמוע, ניהולית הוא לחלוטין לא ברמות המצופות ממנהיג.

אני לחלוטין אומר לך שבזמן שיהיו בחירות הכל יהיה בסדר. המפלגה יודעת להתנהל, כל הזמן עם היד על הדופק, בודקת את עצמה ויודעת להגיע לתובנות הנכונות.

אני רואה שאתה מעורב במחאות כאן בראשון, עד מתי אתה חושב שזה יחזיק מעמד?
אני מופתע לחיוב מהעוצמות, מהאנשים, מדהים לראות כל שבת אנשים. אני מסתכל מהצד, ומדהים לראות אנשים שהיו לפניי במדינה הזו, בנו את המדינה הזו ונלחמים, מבינים את המשמעות ואנחנו גם רואים יותר כניסה של צעירים, וזה מבחינתנו שחמט, לא פשוט גם אחרי מערכות בחירות וגם המצב של המדינה, הכלכלי, הנפשי ,החברתי ,לא פשוט, אנשים נלחמים על החיים שלהם. עד מתי? אנחנו הרבה מעבר למשהו שמישהו בכלל ציפה. המחאה הזו הפכה לארגון מאוד מסודר שילחם למען המדינה ככל שיצטרך.

האם יש מצב שבעתיד תיכנס לפוליטיקה המקומית?
תראה זה לא סוד, שכל הזמן שואלים אותי ומבקשים ממני, אבל העיר הזאת מאוד מאוד חשובה לי, גדלתי פה, ההורים שלי כשהתחתנו עברו לגור בראשון לציון וילדי לא מכירים עיר אחרת חוץ מראשון לציון. אני שמח שראשון הפכה להיות עיר משמעותית ומתקדמת. נכון להיום, אני לא ראיתי את עצמי בפוליטיקה המקומית אפילו לרגע אחד, אבל אתה יודע בתכנון לטווח הארוך שלי, יכול להיות בבחירות הבאות.

אנחנו אוטוטו כבר העיר השלישית בגודלה בארץ ,על גבול אוכלוסיית חיפה, מבחינת תושבים ,ואנחנו עדיין בספורט לא נראים טוב, ליגה שנייה בכדורסל ובכדורגל, תראה את נס ציונה לידינו הם בליגת על בכדורסל ובכדורגל עכשיו ירדו, מה קורה למה אנחנו לא שם? עיר שבקרוב שלישית בגודלה חייבים להיות בליגת על, איך זה שאנחנו לא נמצאים שם?
בוא נעשה סדר הספורט זה לא רק כדורסל, כדוריד וכדורגל . בראשון לציון יש 33 ענפי ספורט שונים מהמובילים במדינה בו נציג לדוגמה את מה עיריית ת"א הגדולה, העשירה נותנת להפועל ת"א או מכבי ת"א פשוט כלום! עיריית ראשון לציון מעניקה את המעטפת והתנאים הכי טובים בארץ לאגודות הספורט , אבל בוא לא נשכח שניהול האגודה באחריות האגודה.

בוא ניגע בכדורסל רגע, יצחק פרי הוביל שנים את האגודה עם ההנהלה מסודרת מהטובות בספורט בארץ ,מכבי ראשון בכדורסל  היא  לא רק בוגרים ובאגודה פעילים בארגון מופתי אלפי בני נוער. בספורט תחרותי, יש ירידות לצורך עליות, אני בטוח שמכבי ראשון לציון ישובו לליגת העל כבר בשנה הקרובה ,מכבי ראשון לציון  אגודה נהדרת.

בתחום הכדורגל  והכוונה של להפועל ראשון לציון אני מודה שצריך מעבר לניהול להכניס גם נשמה ,אגודת הפועל ראשון לציון כדורגל נכשלה אבל להפיל את הכישלון  על כתפיים עירוניות זה ממש לא נכון .

היית רוצה להוסיף עוד משהו?
אכן כן כמה מילות תודה. לאחרונה אישרה המועצה בקשת הנצחה ע"ש אבא שלי ז"ל שנפטר לפני 26 שנים הבקשה (למרות שסירבתי לבקשה) הוגשה ע"י חבר המועצה איתן שלום שהיה חניך של אבי והיה לו כבן נוסף, בקרוב יקרא רחוב חדש רחוב ע"ש אבא שלי, אני בד"כ לא איש של רגשות, אבל מאוד התרגשתי לשמוע שהבקשה אושרה , אני רוצה להודות לחבר המועצה איתן שלום, לחברי האישי רואה חשבון יוסי חממי יו"ר ועדת הנצחה ,לראש העירייה רז קינסטליך, לאיתי מתיתהו סגן ראש העירייה ,למ"מ ראש העירייה ליאל אבן זוהר ,לחברי המועצה ולחברי ועדת הנצחה.

תגובות

תגובות