עיריית ראשון לציון מוקירה את הווטרנים תושבי העיר – ביום שבת ( 9.5 ) בשעה 20:00 ישודר טקס אלטרנטיבי בדף הפייסבוק העירוני. הטקס ייערך באנדרטה לזכר יום הניצחון של הווטרנים שלחמו בנאצים בהשתתפות ראש העירייה אך ללא קהל על רקע המגבלות על התכנסות. הטקס ייערך בהשתתפות נציגי עירייה בראשם ראש העירייה.

"קשה לדמיין את עולמנו ללא רוח גבורתם של הווטרנים" אמר ראש העיריה, רז קינסטליך "הם שינו את ההיסטוריה. הם הגיבורים שלנו. אנו מעריכים את המורשת שלהם ושומרים עליהם בגאווה. אנו נעביר את ההיסטוריה של גבורתם לדורות הבאים, והמסורת לחגוג את יום הניצחון על הנאצים תמיד תתפוס את מקום הגאווה בעירנו."

בנוסף, בני נוער יחלקו זרים עם ברכה של ראש העירייה וחברי מועצת העיר לבתי הווטרנים וברחבי העיר נפרסו שלטי חוצות עם תמונות הווטרנים ומדלית הגבורה לה זכו במלחמתם. הרצאות מקוונות בנושא הגבורה היהודית בצבא האדום יועברו בשידור זום לתלמידי בתי הספר.

ההגבלות בצל הקורונה אינן מאפשרות לציין את המאורע באירועים המסורתיים ולצעוד יחד עם הווטרנים בשדרת הדקלים שבגן העיר. בראשון לציון נותרו פחות מ-50 ווטרנים תושבי העיר, גיבורי מלחמת העולם השנייה. שלושה רחובות קרויים בעיר על שם החיילים היהודים שלחמו במלחמת העולם השנייה והתגוררו בעיר.

חבר מועצת העיר, מחזיק תיק הקליטה, יבגני ברחמן, אמר: "כיום יש מעטים בינינו שעברו את המלחמה הנוראה ההיא, שהביאו לנו ניצחון והגנו על זכותנו לחיים כאשר הם נלחמו בחזיתות ועבדו בעורף. אנו, תושבי ראשון, גם בנסיבות הלא פשוטות האלו, נזכור את הניצחון ואת אלה שהביאו אותו".

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here