על פי נתוני "מפת המצוינות של ישראל", ראשון לציון נמצאת מעל הממוצע הארצי עם 24.2% ומדורגת במקום ה-8 בשיעור בוגרי 5 יחידות מתמטיקה • אלי הורביץ, מנכ"ל קרן טראמפ: "יש ראשי ערים שלקחו את הנושא מאוד ברצינות, הם הגדירו יעדים ומדדים, השקיעו במורים ובתלמידים, והתוצאות לא איחרו להגיע. עכשיו, לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, הגיע הזמן לשים לב למספרים בעיר שלכם ולבוא חשבון, לטובה ולשיפור".

"מפת המצוינות של ישראל" מציגה את שיעור התלמידים אשר נבחנו בחמש יחידות במתמטיקה בין השנים 2010-2017. הנתונים במפה מתבססים על נתוני משרד החינוך שאוגדו על-ידי קרן טראמפ.

מאז שנת 2016 נרשמת בראשון לציון עלייה משמעותית של למעלה מ-80% בשיעור בוגרי 5 היחידות במתמטיקה. עלייה זו, מביאה את ראשון לציון לשיא עירוני חדש מאז 2010, ומכניסה אותה לרשימה הארצית של ערים בישראל שהצליחו להכפיל את שיעור בוגרי חמש היחידות במתמטיקה מאז שנת 2012 (מצורפת האינפוגרפיקה של הרשימה המלאה).

כ-800 בוגרי מערכת החינוך בראשון לציון (כ-24.2% מסך כל הבוגרים) ניגשו בשנת 2017 לבגרות ברמת 5 יחידות מתמטיקה, בעוד הממוצע הארצי עומד על 14.3%.

מהנתונים המתפרסמים כעת ברור שראשי ערים שמשקיעים בקידום המצוינות בחינוך בעיר מצליחים להביא להישגים בלימודים ולהעניק לדור הצעיר יתרון בבחירת עתידם.

ב-30 באוקטובר תתקיימנה הבחירות לרשויות המקומיות. במפת המצוינות של ישראל ניתן לבדוק האם העיר שלכם לקחה ברצינות את המצוינות בחינוך או שהיא עדיין מתמקדת רק בהעלאת אחוז הזכאות לבגרות. כיום, יותר ויותר תושבים יודעים לבחון את העשייה של ראש העיר שלהם בקידום תעודת בגרות איכותית. תעודת בגרות איכותית, שבליבה חמש יחידות במתמטיקה, המקנה יתרון בקבלה לפקולטות הנחשבות באקדמיה, ליחידות הצבאיות היוקרתיות ולמשרות הנחשקות במשק.

אלי הורביץ, מנכ"ל קרן טראמפ: "מדינת ישראל הכפילה את מספר בוגרי חמש היחידות במתמטיקה, וזה הישג מרשים ביותר. יש ראשי ערים שלקחו את הנושא מאוד ברצינות, הם הגדירו יעדים ומדדים, השקיעו במורים ובתלמידים, והתוצאות לא איחרו להגיע. עכשיו, לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, הגיע הזמן לשים לב למספרים בעיר שלכם ולבוא חשבון, לטובה ולשיפור".

 

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here