המוקד העירוני בראשון לציון הפך לשם דבר בארץ ובעולם. בכירים מכל העולם פוקדים אותו כדי להתרשם מיכולות השליטה על עיר של רבע מיליון בני אדם ובד בבד, מגיעים כדי ללמוד על ההתנהלות בשעת חירום.

המכון הבינלאומי למנהיגות, המהווה שלוחה של מש"ב-סוכנות הסיוע הלאומית של מדינת ישראל במשרד החוץ, מקיים השתלמות בישראל לבכירים מחו"ל, אחד מהמוקדים שנבחרו למשלחת שהגיעה השבוע מאמריקה הלטינית הוא המוקד העירוני. 26 בכירים מ-13 מדינות בהם ראשי ערים, מפקדי תחנות משטרה, בכירים מתחום הביטחון ואפילו שופט פלילי מבית המשפט המחוזי בפרו, יבקרו השבוע בחברה לבטחון ובמוקד העירוני על-מנת ללמוד על הקשרים בין העירייה לבין רשויות הביטחון ולהתרשם מהפעילות המקצועית הנעשית בתחום ההיערכות לחירום שמובילה החברה לבטחון וסדר ציבורי.

ההשתלמות שמעביר משרד החוץ הוא חלק מקורס בנושא 'פרויקטים עירוניים לביטחון אזרחי'. ממשרד החוץ נמסר "אנו מחשיבים חשיבות עליונה לביקור אצלכם, לאור התרומה החשובה שלכם לקורסים הקודמים שלנו ובכלל להסברה של מדינת ישראל".

כזכור, לפני כשש וחצי שנים נחנך המוקד העירוני החדש והחליף את המוקד הישן שנהרס לחלוטין. המוקד החדש הורחב ושודרג על שטח של 400 מטרים. הוא כולל שני קירות מסכים, 20 עמדות של מוקדנים ושתי עמדות לסיירי מצלמות. נזכיר גם כי ראשון לציון היא החלוצה בישראל בכל הקשור להפעלת מרכז חירום לצד מוקד עירוני בשגרה ומוקד עירוני הצופה על כ-1400 מצלמות הפרוסות ברחבי העיר. בשנים האחרונות ביקרו במוקד העירוני מאות משלחות מהארץ ומהעולם שמבקשות ללמוד מהטכנולוגיה והתפיסה המבצעית בראשון לציון וזאת בניסיון ליישמם בארצות מוצאם.

צילום: עידן גרוס

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here