????????????????????????????????????

זוג מאזור ראשון לציון חיו בזוגיות טובה למרות נתוני הפתיחה הלא ממש פשוטים של אותה זוגיות. האב, מוסלמי התאהב ביהודייה. למרות כל המכשולים השניים, החלו לפתח קשר רומנטי התאהבו והחליטו לחיות יחד. הם אמנם לא התחתנו, אך הביאו לעולם ילדים וחיו כמשפחה רגילה כל דבר ועניין, והוגדרו אף כ"ידועים בציבור".

אלא שבשנים האחרונות, החלו יחסיהם של השניים לעלות על שרטון. האהבה כבר מתה, חילוקי הדעות לעומתה החלו לקבל יותר ויותר מקום, היחסים החלו להתערער ונדמה כי הפרידה בלתי נמנעת. לאחר תקופה של התדרדרות ביחסים, החליטה האישה כי היא רוצה לסיים את הקשר ולהיפרד מבן זוגה.

מוסלמי תושב האזור הציב תנאי לפרידה מבת הזוג היהודיה שלו: שינוי שמות הילדים המשותפים לשמות מוסלמיים.

על מנת לעשות זאת בצורה מסודרת פנתה לעורך הדין גיל שחף, בעל חברת עורכי הדין שחף ושות'- מומחים בדיני משפחה – בבקשה כי יסייע לה. המשא ומתן התקדם בצורה מעולה, הצדדים הגיעו להסכמות בכל הנושאים לרבות שהילדים יהיו במשמורת של האם, האב ישלם מזונות, כל ענייני הרכוש אף הם הוסדרו לשביעות רצונה של האישה. יחד עם זאת, רגע לפני החתימה על ההסכם, וכאשר כבר כל הסוגיות מוסדרות, הציב הבעל תנאי נוסף, חדש, שבלעדיו הוא לא הסכים לחתום על ההסכם הכולל שכבר היה מנוסח וכמעט היה חתום. "אני דורש שאת השמות של הילדים נחליף לשמות מוסלמיים. בלי זה אני לא חותם על שום הסכם".

כל ניסיונותיה של האישה לדבר אל ליבו של בן זוגה לא צלחו. הטענה כי הדבר ייפגע עד מאד בטובת הילדים, יבלבלו אותם, לא הועילה. הגם שעורך דין גיל שחף הסביר לאישה כי הוא סבור שבית המשפט לא יתיר את שינוי השם, שהרי הדבר נוגד באופן מוחלט את טובת הילדים, הרי שהאישה, לאחר שהבינה כי ההסכם המצויין שהצדדים הגיעו אליו מצוי בסכנה, החליטה להסכים לדרישה שכן לא רצתה להיגרר להליכים משפטיים ממושכים, והצדדים קבעו בהסכם כי השמות ישונו. חרף הסעיף החריג, ההסכם אושר בבית המשפט לענייני משפחה.

(מיוחד לראשון פור יו )

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here