ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך וסגנו, אבי חיים, התארחו היום בקריית הכבאות הלאומית  בראשון לציון ונפגש עם נציב כבאות והצלה לישראל, רב טפסר דדי שמחי, שחשף בפניו מקצת מיכולות מערך כבאות והצלה.

על הפרק דנו השניים בשיפור המענה המבצעי בהתאם להתפתחות האורבנית המואצת של העיר כאשר אחת האפשרויות היא פתיחת תחנות נוספות בעיר.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "כעיר גדולה שצומחת ומתפתחת, בעיקר על רקע הקמת שכונות חדשות במזרח העיר, עלינו לתת את הדעת גם במתן מענה מהיר ויעיל של גופי ההצלה. לצערי, כשמקימים שכונות חדשות, נושא החירום והביטחון לא תמיד נלקח בחשבון. לקחתי על עצמי לתת לזה משקל בשכונות החדשות בעיר. לצד זה בל נשכח שאנחנו מדינה שמתנהלת כל השנה על התפר שבין שגרה לחירום ולכן היערכות בשגרה, תשפר את המוכנות שלנו בחירום. במסגרת זו נבחן הקמת שתי תחנות כיבוי, במזרח ובמערב העיר".

יש לציין כי כבר היום, מלבד קריית הכבאות הלאומית במערב העיר, פועלות שתי תחנות בעיר, האחת במרכז העיר, בסמוך למחלף ראשון והשנייה בצפון מזרח העיר, בסמוך למתחם הרובע. יש לציין עוד כי בשנים האחרונות, וכחלק ממגמה עולמית, אנו עדים לעלייה בהיקפי השריפות ולעלייה בעלויות הכרוכות בטיפול, כיבוי ושיקום לאחר שריפות.

בנוסף, השניים סיכמו על העמקת שיתוף הפעולה הבין ארגוני בתחום ההסברה, מניעת שריפות והצלת חיים וזאת במטרה לרכז מאמץ במאבק בשריפות המסכנות חיי אדם ערכי טבע וסביבה. הפורום הכלכלי העולמי (ועידת דאבוס) הגדיר את נושאי שריפות האקלים כאחד מחמשת הסיכונים הגלובליים הגדולים המאיימים על כדור הארץ, עובדה המחייבת מאמץ משותף של כלל הגופים בהתמודדות עם נזקי השריפות ומניעתן.

השניים צפו בתצוגת תכלית במתקן הסימולטור החדיש שנחנך בקריה. קינסטליך נחשף לחלק מהאתגרים איתם מתמודדים לוחמי האש בכל יום. הוא הודה לנציב על הביקור ובירך את לוחמי האש ומערך כבאות והצלה שעבר מהפכה ארגונית בשנים האחרונות.

תגובות

תגובות