רז קינסטליך. צילום גיא קרן

האחריות לתרגם את הנחיות משרד הבריאות להמלצות עבור תושבי ראשון לציון היא על העירייה והעומד בראשה רז קינסטליך, אבל לא רק עינייני הבריאות מעסיקים את תושבי העיר, המצב הכלכלי של תושבי העיר ובעלי העסקים מעסיק מאוד את פרנסי העיר, ראש העירייה רז קינסטליך, הנחה את גורמי העירייה השונים לבחון דרכים להקל על העסקים המקומיים. העירייה שכבר מנוסה מהגל הראשון, החליטה להיערך מראש לגל השני גם בנושא החינוך ופתיחת שנת הלימודים הקרובה ופעילויות בני הנוער בתקופת החופש הגדול. מערכת האתר שלחה את עדי זהר לעשות לנו קצת סדר בראש וקיבלה תשובות מראש העיר בנושאים הללו.

כיצד העירייה כגוף, בלי קשר להחלטות הממשלה, מתכננת לעזור לעסקים ולתושבים?

רז קינסטליך. צילום תמר מצפי

"השבוע פרסמה העירייה קול קורא להרחבת הצבת השולחנות והכיסאות של מסעדות ובתי קפה ובתנאי שהעסק ממוקם בסמוך לשטח ציבורי וההרחבה אינה חוסמת מעברי גישה. העירייה לא תגבה על כך אגרה למשך שלושה חודשים.

עיריית ראשון לציון הקימה פלטפורמה באתר העירוני המאפשרת לבעלי עסקים מקומיים לפרסם עצמם באתר ולהציע את שירותיהם ומוצריהם כולל שירות משלוחים ונעשה חיבור בין בעלי העסקים ליועצי מעוף בנושאים כמו קבלת מענקים, הלוואות בערבות מדינה לעצמאיים, קורסים וקבלת יעוץ עסקי בתחומי שיווק, פרסום , מימון ורכישת מיומנויות חדשות. בנוסף, פנתה העירייה למשרד הפנים בבקשה לתת עדיפות לעסקים מקומיים במכרזי העירייה.

נציין בשולי הדברים כי העירייה העניקה, בסוף חודש אפריל, פטור מארנונה לעסקים למשך שלושה חודשים. כמו כן, אגף רישוי עסקים האריך רישיונות זמניים לעסקים באופן אוטומטי. מדובר בהחלטות של המדינה שהעירייה כבר יישמה."

כיצד העירייה מתכוננת לפתיחת שנת הלימודים ב1.9 בצל הקורונה בדגש על ילדים שעולים לכיתה א', לחטיבה והתיכון (מעבר בין בתי הספר)?
אנחנו חיים במציאות דינמית בצל נגיף הקורונה כאשר הנושא הוא בתחום אחריות משרד החינוך. בכל מקרה, עיריית ראשון לציון פיתחה מודל ייחודי לקייטנות של בית הספר הגדול הכולל חלוקה לקבוצות, צוותים אורגניים (קבועים) ומניעת כניסת אנשי צוות זרים בשבועיים הראשונים לפעילות. העירייה נערכת ל-1.9 הן מבחינת כוח אדם, חידוד הנחיות ושמירה על ניקיון והיגיינה במוסדות החינוך.

האם העירייה מתכננת לעשות פעילויות לבני הנוער בחופש הגדול בצל הקורונה? אם כן, איזה פעילויות?
אגף הנוער והצעירים במינהל קהילה גיבש שורה של פעילויות, הצגות, הופעות ועוד בהתאם להנחיות של משרד הבריאות. לצערנו, ההנחיות הוקשחו בשבוע האחרון וגרמו לביטול פעילויות אלו. עיריית ראשון לציון מחויבת לעמוד בהגבלות החדשות ובוחנת כל העת דרכים לקיים פעילויות בדרכים יצירתיות, לרבות באמצעים דיגיטליים.

תגובות

תגובות