אחרי עבודה רבה ומאומצת, השלמת אישור מועצת העיר ועבודת הכנה של עיריית ראשון לציון המהלך של חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק הלהט"ב אילנית הרוש לבצע רישום זוגיות בעירייה יצא הערב סוף סוף לדרך! ללשכתן של ראש העירייה רז קינסטליך הגיעו הנרשמים הראשונים במרשם הזוגיות העירוני כדי לקבל את תעודת הזוגיות, אשר מקנה להם מעמד וזכויות בעיר בדיוק כמו זוגות נשואים.

מרשם הזוגיות העירוני הוא מאגר שהקימה עיריית ראשון, ביוזמת הרוש כאמור, על מנת לאפשר לזוגות שמנהלים משק בית משותף, ולא נישאו בדרך אחרת, להירשם כבני זוג. דבר אשר מקנה להם זכויות כמו זוגות נישואים במוסדות העירוניים, לרבות הנחות וחיסכון בבירוקרטיות שונות.

"זהו צעד גדול לשוויון והתרגשות ענקית!", אומרת הרוש. "אני גאה בהצעה לסדר שהגשתי ושמחה על התמיכה הענקית שקיבלתי מראש העירייה, שהוביל את הנושא יחד איתי. כך מחוללים שינוי!", היא מדגישה ומוסיפה כי היא גאה בהובלת הקהילה החילונית והליברלית בעיר.

הרוש מבקשת להדגיש בנוסף גם את התרומה של גורמים נוספים למהלך, לצד ההובלה שלה במשותף יחד עם ראש העירייה: "אני מודה גם לסמנכ"ל העירייה מושיקו ארז, לראש מינהל קהילה איריס ארונין, למחלקה המשפטית, למחלקת התיקשוב, למנהל מתנ"ס שיכון המזרח נועם דרסינובר ולרכז קהילת להט"ב היוצא אלי ורכזת קהילת להט"ב הנכנסת מור.

זו גם ההזדמנות לאלו שטרם נרשמו במרשם הזוגיות העירוני ורוצים למסד את הזוגיות שלהם, לעשות זאת בקישור הבא: https://www.rishonlezion.muni.il/Residents/CommunitySports/CommunitySociety/Pages/citycouple.aspx

תגובות

תגובות