רמי בז'ה
רמי בז'ה - צילום: אבי קקון

לא תמצאו חובב אקטואליה שלא ראה את הראיון המטלטל, הכואב והנוגע ללב של אלי אילדיס ומירי נבו עם רמי בז'ה תושב העיר, מפיק אירועים ומופעים הזועק בחודש האחרון את זעקת העצמאים בישראל. הראיון נערך מכיכר רבין בתל אביב כאשר ברקע מיצג של שולחן סדר ריק ארוך (כ-50 מטר) ונטוש.

רמי בז'ה (54 ) כאמור תושב ראשון לציון, אבא לארבעה מופלאים ונשוי לאילנית שהיא מנהלת ביחד איתו את החיים האישיים והמקצועיים , מצהיר בריש גלי שהוא מאוהב גם באשתו וגם בעיר שלו-ראשון לציון .
רמי מפיק במובן הרחב של המילה, זה כולל תאטרון , מופעי בידור , פסטיבלים , ולעת מצוא גם אמרגן ופרומוטר בארץ ובעולם (מופעים בינלאומיים שעשה איתם סיבובי הופעות ברחבי אירופה, אמריקה, אוסטרליה, סין וכו' )

משפחת בז'ה בהרכב מלא


כיצד הפכת בין לילה לאחד המנהיג הבולטים (אם לא הבולט) הנלחמים של כל העצמאים בישראל?

אני מצטט כאן שיר ידוע שכתב מיכה שטרית ושר חברי שלומי שבת :
את שיש לי להגיד,
אני עוד אצרח
אפילו בירח ישמעו
מי שיגיד: "לא כך"
אותו לא אשכח
יבוא היום אוכיח צדקתי.
במסגרת היותי חבר הנהלה באיגוד האמרגנים ומפיקי הבמה בישראל החלטנו להרים ולהוביל את המאבק בשם כל עולם ההפקות , האירועים והתרבות שהושבתו ממאה ל- 0 !!! …באבחת גרזן . בום וגמרנו ולא רואים את האופק …..והואיל ואנחנו יצירתיים ויצריים אז איכשהו זה הגיע לתקשורת.
וכך התחברו אלינו בטבעיות המון ארגוני עצמאיים ואיגודים מקצועיים ו"השולמנים" והחלטנו לפעול בתיאום ובאיחוד תחת לה״ב (לשכת העצמאיים בישראל) ולפתע נהיה כוח עצום של מחאה שאנחנו מובילים בשם העצמאיים ובעלי החברות הפרטיות והמעסיקים . כפי שאמרתי בראיונות השונים , יש עוול זועק לשמיים כלפי העצמאיים בארץ . למרות זיקתי הפוליטית הידועה (יש עתיד) זה לא פוליטי זה לא ביבי אשם !!

זה עוול של שנים שלא טופל ולא תוקן …. אני אגלה כאן סוד (רק משפחתי יודעת !) כשהלכתי לרגע לפוליטיקה (ממייסדי מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד) , ושאלו אותי ״למה לי פוליטיקה עכשיו״ !?! עניתי , אני רוצה לתקן את העוול של העצמאיים בישראל . גדלתי בבית של אבא עצמאי (נגר!!) שכל חייו עבד והעסיק עובדים ואחרי 45 שנה סגר עסק (בגלל מחלה) ונותר בלי כלום, לא פנסיה, לא פיצויים, נאדה-גורנישט- שום דבר. הוא אמר לי כל השנים לך תהיה שכיר טוב זה עדיף . אבל זה לא באופי שלי להיות שכיר …
אז אזעק בכל במה עד שזה יתוקן. אגב כולם כולל כולם טוענים שאנחנו צודקים , כולל שכירים וכולל פוליטיקאים הרי אם לא יהיו עצמאיים -לא יהיו שכירים.

כמה אנשים מעסיק תחום תרבות האירועים והמופעים בארץ?
התחום שלנו מייצג מעל 180 אלף מועסקים, זה שכירים, נותני שירות, פרילנסרים וכו'.
רק קבוצה כמו זאפה (שותפים שלי בלייב פארק בראשון לציון) הוציאו לחל״ת 1200 איש !! זה מטורף . זה תחום ענק של אומנים, מפיקים, טכנאים, קייטרינג, ברמנים, עובדי תפעול ועוד ועוד …. בהפקה של מופע גדול באמפי עובדים בין 150-200 איש . כולם יושבים בבית ללא הכנסה .
והכי עצוב … שבתחום שלנו אין רזרבות, אין כמעט קולגות שלי עם ״שומנים״ כי אתה מפסיד ומרוויח ושוב מפסיד, וכשנשאר כסף מאירוע הוא מייד הולך להפקה הבאה … זה לא נדל"ן שנשאר נכס מניב . תחום נורא נורא סקסי אבל מאוד מאוד מסוכן .

קרדיט צילום : אבי קקון ושלומי פינטו

מה יקרה לדעתך לענף אם הממשלה לא תזרים במהירות כספים?
קריסה קולוסלית ….. הוצאות והוצאות עם 0 הכנסות. יש אוויר לחודש חודשיים לא יותר, אין כאן חזקים וחלשים כולם בלי תזרים מיידי קורסים לתוך עצמנו, ומה התוצאה !?! -נופלים על המדינה עוד המון משפחות רווחה …. זה נשמע קיצוני אבל זו המציאות .

טלטלת את המדינה עם הנאומים והראיונות הטלוויזיוניים שלך, כל מילה בסלע …חשבת לרוץ לפוליטיקה על הדרך?
אני לא חשוב כאן. כידוע וכאמור בעבר זה חלף בראשי … ברמה ארצית ואולי המקומית אבל גם זה בכדי לתרום רק בנושאים שקרובים לליבי , תרבות ועוול העצמאיים.
כרגע , זה לא על הפרק . למרות שקיבלתי לא מעט הצעות בשבועיים האחרונים ….. והמון המון דחיפה ועידוד , אני כרגע עסוק וטרוד בפרנסה ולא בפוליטיקה.

נראה כי תחום תרבות האירועים והמופעים נפגע ראשון ממשבר הקורונה וגם יתאושש אחרון מהמשבר, מה דעתך בנושא?
זה עצוב כמה שזה נכון, אני אומר זאת מהיום הראשון שסגרו אותנו . לצערי זה צו השעה … מניעת התקהלויות.
אנחנו כמו התעופה והתיירות נחזור אחרונים ולכן הזעקה היא זעקת אמת !!! זה לא תרגיל , זה לא יחסי ציבור , זה אותנטי ואמיתי . מי היה מאמין שעונה שלמה בלייב פארק ירדה לטמיון. מי היה מאמין שעונת המנויים בהיכל התרבות בראשון לציון והרפרטואר המדהים שמגיע לעיר בהיכל הכי טוב בארץ יושבת . מי היה מאמין שאפילו אולם קטן כמו מופת ייסגר ולא נקיים הרצאות ומופעים קטנים – המציאות עולה על כל דמיון .

המשבר התחיל בדיוק שעבדת על פסטיבל ההומור והקומדיה ע"ש ספי ריבלין שאתה היית אחד ממייסדיו, איך הרגשת שחלק מההופעות בוטלו עקב הוראת משרד הבריאות?
התרסקתי ! ממש. זה לא סוד שהפסטיבל הזה הוא מיוחד במינו גם עבורי אישית וגם בנוף התרבות הראשונית והארצית … חשבתי המון מה ספי שהיה דעתן היה אומר עכשיו!?
התבאסתי כל כך בשביל הקהל שהיה אמור ליהנות מתכנית מלאת הומור שעבדנו עליה טלי צ׳רנר מנהלת אגף התרבות וצוות ההיכל והחברה העירונית ראשון לציון חודשים על חודשים והכל צלל למצולות ….. זה קשה וכואב עד מאוד . למזלי , יום לפני ״ההשבתה״ הצלחנו לקיים את תחרות המונולוג הקומי ע״ש ספי ריבלין וחילקנו מלגות לימודי משחק לסטודנטים . מקווה שבעתיד נעשה על זה סאטירה בפסטיבל קומדיה ולא בפסטיבל טרגדיה …..

אופטימי או פסימי לגבי היציאה מהמשבר?
פסימי זה אופטימי עם ניסיון …. אני כבר 33 שנה עצמאי וזה אומר שניסיון יש לי . הכל מאוד תלוי בהנהגה הכלכלית והתמיכה של המדינה והרשויות.

געגועים למופעים בלייב פארק

איפה נראה אותך בקיץ הקרוב?
כנראה שלא . אבל אם והיה וישחררו לנו את הרצועה , אני מבטיח לך שאני אפיק את ״אם כל המסיבות״ לסיום הקורונה ….אני משווע לחזור לעבוד ובעיקר אני מתגעגע לקהל . כשאני אומר קהל … אני מתכוון לקהל של ראשון . השותפים שלי צוחקים עליי תמיד שטוענים שאני מכיר את כולם בעיר -בשמות .

שנפגש באירועים , במהרה בימינו , אמן !!

תגובות

תגובות