בשכונת נאות אשלים פועלים שלושה בתי ספר יסודיים: אתרים ואומנויות בצפון השכונה ואשלים אנתרופולוגי בדרום השכונה. בעיריית ראשון לציון שואפים להגדיל את המשאבים לשני בתי הספר שימשיכו לפעול בשכונה לאחר מיזוג שני בתי הספר. התהליך נעשה בשיתוף ובתמיכת יו"ר ועדי ההורים של בתי הספר.

העירייה פרסמה סקר אינטרנטי לכלל תושבי השכונה שלהם ילדים במערכת החינוך במטרה לגבש עמדה המקובלת על רוב תושבי השכונה. מהתשובות עולה כי רוב התושבים בעד איחוד בתי הספר אומנויות ואתרים, שני בתי ספר הממוקמים בצפון השכונה. הכיתות יעברו בצורה אורגנית כך שהתלמידים ימשיכו עם חבריהם לספסל הלימודים בבית הספר הקולט. כמו כן, בבית הספר יהיו שני מסלולים: האחד, ברוח המונטסורי ומסלול שני- מדעים ויזמות, שיוסיפו להתקיים זה לצד זה.

בשלושת בתי הספר לומדים כ-900 תלמידים, כאשר בבית הספר אמנויות ואתרים יש בחלק מהשכבות רק כיתה אחת.

זהו מהלך שני שמובילה העירייה בשכונה, כאשר בשנה החולפת הוכנס מסלול ברוח מונטסורי לגני ילדים בשכונה ולבית ספר אמנויות, והושקעו מאות אלפי שקלים בציוד והכשרת צוותי ההוראה על מנת לשפר ולהתאים את תהליכי הלמידה. הישגי שני בתי הספר המתאחדים במבחני המיצב והאקלים, גבוהים ביותר. העירייה מתכוונת לאפשר בחירה על אזורית מבוקרת לבית הספר המאוחד, שייתן מענה לתלמידים במדעים ויזמות, באמנויות וברוח מונטסורית, במסלולים נפרדים.

יש לציין כי בעקבות מיזוג שני בתי הספר, ישודרג בית ספר אתרים ויתבצעו התאמות נוספות לטובת התלמידים הנכנסים. לאורך השנה ייערכו מפגשים של הקהילות וילדי בתי הספר לצורך גיבוש והיכרות נינוחה של הילדים. משרד החינוך ילווה את התהליך ואף ברך עליו.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here