שר הבריאות ניצן הורוביץ הנחה את גורמי המקצוע במשרד הבריאות להוביל מהלך שיקצר את ימי הבידוד בישראל ל-5 ימים בלבד. המהלך יגובש בימים הקרובים ע"י מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס.

המהלך נוצר לאחר ההבנה במשרד הבריאות כי זן האומיקרון פחות מסוכן וכי זמן ההחלמה בו קצר יותר מזנים קודמים. במשרד הבריאות לוקחים לדוגמה את ארצות הברית שבה ימי הבידוד קוצרו כבר ל-5 ימים.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון כתבה על המהלך: "שמחה על ההחלטה שקיבל שר הבריאות על קיצור הבידודים ל-5 ימים. זה הזמן להפסיק את הבידודים לילדים בריאים, להציל את הילדים אחרי השנתיים האלה ולהקל על ההורים".

‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏שר החקלאות והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל עודד פורר כתב: "מזה תקופה שאני מוביל בממשלה את קיצור ימי הבידוד ל-5 ימים, בשל הנתונים המראים שניתן להקל על מי שאינם סובלים מסימפטומים וכדי למנוע פגיעה באספקת המזון הרציפה לאזרחי ישראל. פניתי היום בנושא במכתב לרה"מ נפתלי בנט ואני שמח שאכן בקרוב ימי הבידוד צפויים להתקצר כפי שביקשתי ל-5 ימים".

בתוך כך, פרופ׳ נחמן אש אמר על המתווה מוקדם יותר הבוקר: "אנחנו בוחנים את האפשרות לקצר את משך הבידוד לעובדים מאומתים במוסדות רפואה ובתפקידים חיוניים אחרים, ונעשה זאת באחריות".

כזכור, מוקדם יותר היום בישיבת הממשלה דנו במדיניות הבידודים בצל הקריאות לשנות שוב את המדיניות. השרים לחצו על משרד הבריאות לשנות את מדיניות הבידוד ל-5 ימים.

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי תמכה: "מצטרפת לקריאה לקצר את הבידודים כדי למנוע את הפגיעה במשק. מי שבריא שימשיך בשגרה שלו".

קרדיט צילום: משרד הבריאות

תגובות

תגובות