מהפכת הסיבים האופטיים בראשון לציון נמשכת. במהלך ביקורם של שר המשפטים וסגן ראש הממשלה, גדעון סער, ושר התקשורת, יועז הנדל, נערך טקס להנחת תשתית סיבים אופטיים ברחוב טשרניחובסקי בעיר. במסגרת הרחבת התשתיות, המבוצע על ידי חברת IBC אנלימיטד, יחוברו עוד 27,000 בתי אב לסיבים האופטיים ועד סוף שנת 2022, כך שבסופו של דבר, כ-80 אחוז מהבתים בראשון לציון יהיו בעלי תשתית לסיבים האופטיים. במהלך הביקור מסר שר המשפטים כי יוקם פיילוט בשכונת רמת אליהו המספק את כל שירותי משרד המשפטים במקום אחד. צעד זה עתיד להפחית בירוקרטיה ולחסוך לתושבים זמן רב.

כידוע, משבר הקורונה אילץ לא מעט תושבים לנהל שגרת יום מביתם, בין היתר לעבוד וללמוד מהבית. צעד זה הגביר הצורך בשימוש באינטרנט מהיר, ובעיריית ראשון לציון פועלים לאפשר לכמה שיותר בתי אב בעיר העברת נתונים במהירות. המטרה היא שכל בניין ברחבי העיר ראשון לציון יוכל להתחבר לתשתית במרחב הציבורי ללא תשלום. כידוע, ראשון לציון היא אחת מהערים הבודדות בארץ שפרסה כבר 140 ק"מ של סיבים אופטיים במרחב הציבורי.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: ״ראשון לציון נמצאת בעיצומה של מהפכה בכל התחומים. בשנים הקרובות צפויה ראשון לציון לאכלס עוד כ-120,000 תושבים. אחת ממטרות הליבה שלנו עוסקת בחזון להמשיך ולהפוך את ראשון לציון לעיר חכמה. כפועל יוצא מכך, יש צורך בפריסת סיבים אופטיים ברחבי העיר ובבתי אב. התקנת סיבים אופטיים תשפר משמעותית את שירותי האינטרנט והעברת המידע בקרב תושבי ראשון לציון. אני רוצה להודות לשר המשפטים – ח״כ גדעון סער ולשר התקשורת – ח״כ יועז הנדל על שהגיעו לעיר ועל העשייה ושיתוף הפעולה הפורה והטוב בינינו".

שר התקשורת, יועז הנדל: ״לממשלה הזאת יש רוחב פס גבוה. אנחנו עובדים בכל התחומים ומשפרים במהירות דברים שהוזנחו במשך עשור. אזרחי מדינת ישראל מרגישים את מהפכת הסיבים בכל הארץ, והיום בראשון לציון. מאחרונים בעולם היום אנחנו מובילים בקצב פריסת הסיבים – מ2% ל50% והקצב גדל. האפשרויות לעבודה מרחוק בצורה ראויה, ההקלה בפקקים ועליית התל"ג – כל אלו תוצרי המהפכה הזו. אנחנו עם הפנים לאתגר הבא, רפורמת הכיסוי שהעברנו בתקציב האחרון שתוביל לכך שתהיה קליטה בכל מקום בארץ. אני מברך את ראש העיר ראשון לציון שמפתח את העיר בקצב הפס הרחב״.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, גדעון סער: ״ראשון לציון היא מרכז מטרופוליני משמעותי. צריך להשקיע בה בתשתיות ולכן הנחיתי לקדם פיילוט של one stop shop, כל שירותי משרד המשפטים במקום אחד, שיוקם בקרוב בשכונת רמת אליהו בעיר. אני רוצה לברך את ידידי שר התקשורת יועז הנדל. היה לו רצון עז לחזור למשרד התקשורת בזכות הדרייב שיש לו לסיבים האופטיים. בהצלחה לראשון לציון ולחברות המסחריות עם המיזמים שמקדמים תשתיות בפעילות שנוגעת לכל אזרח במדינת ישראל".

לאחר הסיור התקיימה ישיבת עבודה עם שר התקשורת, במהלכה הביע ראש העירייה בפני השר הנדל דאגה לאור השינוי האחרון בחוק ההסדרים המתיר פטור על התקנת אנטנה עד גובה 6 מטר. בנוסף, ראש העירייה ביקש סיוע בשדרוג המבנה והציוד של הטלוויזיה הקהילתית העירונית הפועלת מזה כ-32 שנה על ידי מתנדבים. עוד פנה ראש העירייה בדבר קיום פיילוט, בו עיריית ראשון לציון תשתף פעולה עם חברות תוכן, להן תסופק תשתית של סיבים אופטיים, וזאת על מנת לרשת כמה שיותר בתים ברחבי העיר.

 

תגובות

תגובות