תופעה חדשה, ועם ריח לא נעים במיוחד, צפה בחודשים האחרונים. יותר ויותר פניות מגיעות למוקד העירוני על הררי גרוטאות ופסולת הזרוקים בפינות הרחובות. מדובר כמובן בפסולת שהושלכה לרחוב שלא בימי ההוצאה ולא במקומות המוגדרים לכך, כלומר לא צפויה להיאסף על ידי העירייה באותו היום ולכן מהווה מטרד תברואתי ובמקרים מסוימים, כאשר הפסולת נזרקת במרכב, היא מהווה הפרעה להולכי הרגל.

בעקבות כך, הנחה ראש העירייה, רז קינסטליך, את החברה לביטחון לתת דגש למשימה זו. מנכ"ל החברה לביטחון, מוטי נחמני, הקצה את המשימה לשיטור העירוני הפועלת במשותף עם משטרת ראשון לציון. המטרה להתחקות אחרי משליכי הפסולת, שבמקרים רבים מדובר בבעלי עסקים, ולקנוס אותם לבל ימשיכו בהתנהלות זו.

בחברה לביטחון מסבירים כי בחורף התופעה מטרידה יותר שכן הגשם והרוחות מפזרים את הפסולת לכל עבר וחלק ממנה זורם לתעלות הניקוז וסותמות אותן. במקרה כזה נוצרת הצפה לא מחויבת המציאות. בחודשיים האחרונים פקחי היחידה סיירו באופן יזום ומוגבר ברחבי העיר ובתוך שכונות המגורים, ואיתרו פסולת ומשליכי הפסולת וביצעו אכיפה מוגברת בהתאם. עד כה נרשמו כ-580 דו"חות בגובה של 730 ₪ על השלכת פסולת במקומות ובימים אסורים.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "אלו דו"חות שהיינו מוכנים לוותר עליהם. המטרה היא לא מתן הדו"ח, אלא הבטחת רחוב נקי לרווחת התושבים. חשוב לציין שאנחנו משקיעים רבות בהסברה ובפרסום ימי ההוצאה המאושרים ובמיקומים שהוגדרו כדי להימנע מאכיפה".

יש לציין כי העירייה מפרסמת את ימי פינוי פסולת, גזם וגרוטאות בחוברת הארנונה המגיעה לכל בית וכן בפרסומים שוטפים, באתר העירוני, הפייסבוק ואפילו ביישום העירוני.

לאיתור ימי ההוצאה לפי כתובת, ניתן להיכנס ליישום העירוני או לאתר העירייה ולהקליד את הכתובת הדרושה. מיד יופיעו כל הנתונים, כולל מספר הטלפון של השירות לתושב לפרטים נוספים.

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק החברה לביטחון, מקסים בביצקי, הוסיף כי המשימה של פקחי החברה לביטחון היא לשמור על איכות חיי התושבים "אין שום סיבה שתושב יאלץ לרדת לכביש בגלל גרוטאות שהושלכו בחוסר התחשבות או שתושב ידרוך על צואת כלבים כי בעל הכלב לא אסף אחריו. אנחנו חיים ביחד ולכן צריכים להתחשב אחד בשני".

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here