יש מי, שמפתחים פוביה מפני חג הפסח ולו רק בשל הסיכוי הסביר לעלות מעט במשקל. מניסיוני רב השנים עם מאות מטופלים, הפוביה הזו איננה במקומה, שכן, כל הממצאים הקליניים מלמדים, שאף אם נחרוג במהלך כל ימי החג משגרת האימונים שלנו ונפרוץ את גדרות המאזן הקלורי השלילי נוסיף למשקלינו בין 1.2-2 ק"ג בממוצע ותו לא.

2 ק"ג !! זה כל הסיפור ! אחד הכלים, שלומדים המשתתפים בקבוצות הירידה במשקל שלנו כאן ב 360, שיש מועדים בהם צריך לדעת לשחרר ולתת לנפש את שלה. אחד מהם הוא חג הפסח !! שכן, מה שווה גוף חטוב ורזה כשהנפש כמהה לשלל המטעמים הקולינריים סביב שולחן החג?

אין תחליף לישיבה המשפחתית סביב שולחן החג כשהמחבר את המסובין הם המאכלים המסורתיים והמשפחתיים. תענוג! מדוע צריך להתנגד בכלל למשהו שמטיב עם בריאותינו הנפשית ומסב לנו הנאה? יתרה מכך, עבודות שונות מלמדות, שרובינו מכניסים את עצמנו למצב של דחק גופני ורגשי בהתנגדות מסוג זה, דבר המשחרר כמויות עצומות של ההורמון קורטיזול ועוד ונוכחותם הגבוהה בדם תגרום להאטת הקצב מטבולי שלנו ל 48 שעות בממוצע.

משמעות הדבר, שבמשך 48 שעות אין סיכוי שנפחית ולו % אחד של שומן. אז במבחן התוצאה מה כדאי לנו יותר? להתעקש לא להתקרב אל החגיגה הקולינרית המשפחתית, להמשיך בקצב האימונים השגרתי גם בחג ולא לרדת גרם נוסף במשקל בתקופת זו או שמא כדאי לנו לזרום עם הנפש, לתת לה את שלה ובתום החג לחזור לשגרת האימונים והתפריט שלנו ולהשיל את שני הק"ג הנוספים?

נקודה למחשבה. כך או אחרת מאחל לכל מנויי מרכז 360 חג שמח וכשר. אמיר בונו, מייסד ומרכז שיטת בונו לכושר גופני וירידה במשקל .

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here