לקראת יום הכיפורים, זמן לחשבון נפש עירוני,  יצאה עדי זהר לשאול את ראש העיר וחברי מועצת העיר ממה הם מרוצים בעשייתם הציבורית ומה היו שמחים לתקן ולהלן תשובותיהם….


אילנית הרוש – מחזיקת תיק בריאות הציבור ותיק הלהט"ב

אילנית הרוש

דבר אחד שאת הכי מרוצה שעשית בעשייה הציבורית?
כמחזיקת תיק הלהט״ב, אני הכי מרוצה מתעודת הזוגיות העירונית שמאפשרת לכל זוג להירשם ולקבל הכרה. מדובר בשינוי היסטורי שהצלחתי להוביל ,שמחה שעירי ראשון לציון, שותפה לו וגאה בשותפי, ראש העירייה רז קינסטליך, שהוביל את המהלך איתי. כמחזיקת תיק בריאות הציבור, אני הכי מרוצה מכך שהעיר שנה אחרי שנה זוכה בתעודות ממשרד הבריאות בתוכנית אפשריבריא. דבר שמעיד על השינוי שהעיר עוברת.

דבר אחד שהיית רוצה לתקן בעשייה הציבורית שלך?
אני חושבת שיש לנו עוד דרך ארוכה לפעול למען השוויון בעיר של אוכלוסיות שונות. אני עובדת חזק על מה שלא הספקתי עוד לעשות ומקווה לבשר לתושבות ותושבים בקרוב על שינויים נוספים. ובנוסף אני רוצה לקדם תחבורה ציבורית בשבת בעיר למקומות מרכזיים, שתיתן מענה לתושבים, ללא פגיעה בשומרי השבת.


עידן מזרחי – מחזיק תיק החברה לייזום, החי כיף, המדרחוב, כ"א, החופים והאגמים והרובע

דבר אחד שאתה הכי מרוצה שעשית בעשייה הציבורית?
יש הרבה מאוד דברים שאני גאה בהם, אני מתרכז ביעד שלשם כך אני כבר 8 שנים חבר מועצה והמטרה להפוך את העיר שלנו ראשל״צ לעיר הטובה ביותר בישראל קודם כל עבור תושביה.
אבחר פרויקט אחד בכל תיק:
המהפך הענק שבוצע בחי כיף, הנגשת חוף הים והפיכתו לחוף המונגש ביותר בישראל ופרויקט בקורקינטים שמנגיש את התחבורה בעיר במחיר סימלי ושווה לכל כיס.

דבר אחד שהיית רוצה לתקן בעשייה הציבורית שלך?
גם כאן יש הרבה דברים, בעיקר פחות בירוקרטיה עירונית וממשלתית. ואם אני צריך לבחור אחד הוא לדאוג שהצעירים שגדלים בעיר יוכלו לדעת ולהבטיח את המשך חייהם בעיר וזה על ידי הגדלת היצע הדירות המותאמות לחיילים משוחררים, סטודנטים וזוגות צעירים.


איציק אבשלומוב – מחזיק תיק התחבורה

דבר אחד שאתה הכי מרוצה שעשית בעשייה הציבורית?
עם תחילת הקדנציה כשמונית ליו"ר וועדת תחבורה ביקשתי לבצע בדיקה מקיפה על נושאים אשר מגיעים לדיון בוועדה.
בבדיקה זו התברר לי שישנם המון נושאים שעולים ,לאחר שתושב כזה או אחר ביקש לבצע שינוי כ בתחום הדרך, או בנושא חניה ואו בהסדרי תנועה .
אבל למרבה הפלא החלטות שהתקבלו בשל בקשות אלה זכו מייד לתרעומת ובקשות נגד לוועדה כדי לשנותן.
וכך הוועדה הפכה בעצם לוועדת סיכסוכי שכנים!!!
אי לכך העליתי הצעה לחברי הוועדה, כי להבא לא יתקבלו בקשות יחיד אלא בקשות אשר מגובות בחתימות של דיירים, שכנים, שהם בעלי עניין בבקשה ,או בצורך לקבלת החלטה באחד מהנושאים שהוועדה דנה בהם.
יש לציין שלאחרונה יש הבקשות הרבה יותר ברורות ומוסכמות על דעת הרוב.

דבר אחד שהיית רוצה לתקן בעשייה הציבורית שלך?
לפני שנתיים וחצי החלטתי על רפורמה בנושא חניות נכים. להזכירכם נושא רגיש וכאוב שחייב לקבל התייחסות מלאה מהירה ומקצועית .
ולכן החלטתי והודעתי על למועצת העיר כי בדעתי ודעת אגף התחבורה לקצוב את מתן חניית נכים צמודה בזמן ולהנפיק תוו מתאים, לכך נזקקנו רק לתוכנת מחשב קלה וממשק עם החברה לביטחון להנפיק את התוו, ככל תו אחר או רישיון שמונפק לזמן קצוב, אין משום גיל או נכות זמנית שחלפה או העתקת מגורים ועוד. דבר זה היה עושה לנו סדר וחוסך הרבה חניות שאינן נזקקות יותר לשימוש(פטירה מעבר דירה או החלמה ממחלה)
לצערי מעל שנתיים שאין לחברת המחשבים של העיריה לתת בידי פתרון ואנחנו עובדים באופן ידני פרטני ורק בימים האחרונים כבר ממש הרמתי את קולי אל מפתחי התוכנה שאם אין בידם את היכולת לספק לי את הנדרש אזי ייתכן ואצטרך לפנות לראש העיר ולבקש תקציב לפיתול על ידי חברה חיצונית( אגב בבדיקה שערכתי מסתבר שזאת ךא תוכנה מהר סיני וניתן לפתחה די בקלות .
אני סבור שבזמן הקרוב אפעל בתקיפות מול המתכננים ואל מול האחראים בעירייה על חברת התוכנה לזרז את התהליך.
וזאת שמא אקבל חיזוק שלי ושל כל עובדי האגף שמשום מה כנראה יש כאלה שלא רוצים שהרפורמה הזאת שיכולה לפנות המון מקומות חנייה (עד היום איתרנו עשרות חניות מיותרות או שהמשתמש בה אינו זכאי לה ) פשוט תצליח ,אני קצת מצטער שעקב כל העבודות של תחבורה ציבורית בעיר לא הצלחתי להשלים את בניית התוכנה, מקווה שבפעם הבאה אוכל לבשר שהצלחנו


יוסי חממי – מחזיק תיק הגזברות והכספים

דבר אחד שאתה הכי מרוצה שעשית בעשייה הציבורית?
הצלחתי לבטל את הרכבת הקלה שתעבור ברוטשילד כאשר נלחמתי על הטוואי במשך שנתיים ובמקום אוטובוס חשמלי לאחר ישיבה עם משרד התחבורה בניגוד להחלטת נט״ע וזו הצלחה חלקית כי הייתי משנה את התוואי גם של האוטובוסים החשמליים.
וכל הפעילות של החברה העירונית בעיקר בהצלחת הפעילות הקהילתית הפעלת מעונות היום והחוגים תוך שדרוג כוח האדם. שהיום רוב מעונות היום מופעלות על ידי החברה העירונית ולא באופן פרטי ובפיקוחה. אין עיר גדולה שדומה בהצלחה הזו.

דבר אחד שהיית רוצה לתקן בעשייה הציבורית שלך?
תאונות הדרכים בעיר- יש לי תכנון להצעה לסדר היום בנושא הזה והעירייה צריכה להיות שותפה בהקטנת התאונות על ידי פיתוח תשתיות, חינוך והסברה והכל יעלה בהצעה לסדר מפורטת בזמן הקרוב.


מקסים בביצקי – מחזיק תיק הבטחון וסגן ראש העיר

דבר אחד שאתה הכי מרוצה שעשית בעשייה הציבורית?
עזרתי לכל תושב שהיה זקוק לעזרה.

דבר אחד שהיית רוצה לתקן בעשייה הציבורית שלך?
להקל על ‏תושבים בתהליכים ביורוקרטיים.


ברחמן יבגני – מחזיק תיק קליטה

דבר אחד שאתה הכי מרוצה שעשית בעשייה הציבורית?
בעשייה הציבורית אני הכי מרוצה מכך שיש לי את ההזדמנות לעזור לאלפי משפחות עולים חדשים בתחילת דרכם

דבר אחד שהיית רוצה לתקן בעשייה הציבורית שלך?
להמשיך לצבור ניסיון בכדי שאוכל להמשיך ולשרת את הציבור בדרך הטובה והיעילה ביותר

תגובות

תגובות