החודש נפתחה תכנית פיתוח קריירה לעולים אקדמאים בישראל-  (Career Management Program), בשיתוף פעולה ייחודי בין אגפי הקליטה  במינהלי הקהילה של עיריות ראשון לציון ותל-אביב-יפו. בשנה החולפת עלו לישראל כ-30 אלף עולים חדשים מקנדה, רוסיה, אוקראינה, דרום אפריקה, ארה"ב, ספרד וארגנטינה, כאשר רובם מגיעים עם רקע מקצועי וניסיון בתפקידי פיתוח עסקי, שיווק, ניהול פרויקטים, הנדסה ועוד.

התכנית הינה מיזם של ד"ר דפנה שקד, מומחית ובעלת עסק בתחום מיתוג ובניית קריירה. ד"ר שקד יצרה את התכנית מתוך תפיסה שיש לפעול באופן שונה בכל הקשור לקליטת עולים מקצועיים בישראל. ראש העירייה, רז קינסטליך, בירך על המיזם ואמר: "לשמחתי יש לנו בראשון לציון מוניטין טוב כ עיר מסבירת פנים המקבלת בברכה עולים מכל העולם. יש לנו עשרות צעירים דוברי אנגלית שהגיעו לארץ לשנת שירות ולשמחתי גם נשארו פה. אשמח מאוד לראות את העולים בתוכנית נשארים אצלנו ומקימים כאן את ביתם".

לשם כך פותחה תכנית פיתוח הקריירה שפועלת במודל ייחודי. תכנית זו מתקיימת במתכונת של מחנה אימונים אינטנסיבי. המשתתפים נחשפים למגוון חברות עסקיות בישראל, לצד ליווי של מנטורים בכירים מהתעשייה ותכנים מקצועיים בתחומי קריירה ומיתוג אישי. כל מפגש של התכנית מתקיים בארגון אחר וחושף אותם למוצרי הארגון ולתהליך הגיוס בו. בין הארגונים שלוקחים חלק בתכנית: אינטל, WIX, סיטי בנק, HP, אפלייד מטריאלס ועוד.

יאנה נודלמן, תושבת העיר, עלתה מאוקראינה ביוני השנה, היא בעלת שני תארים אקדמיים ואנליסטית שיווק במקצועה "חיפשתי עבודה בתחום של אנליסטית שיווק והרגשתי שההבנה שלי בתחום נמוכה" היא מספרת "זו תכנית טובה מאוד – הרצאות פרקטיות, סימולציות לראיונות, קשרים חדשים, והיכרות מעשית עם חברות ישראליות מובילות – הכל תוך כדי למידה מבפנים, בארגונים עצמם. אני בטוחה שהתכנית הזו יכולה לעזור לכולם למצוא עבודה".

בנוסף, מקבלים המשתתפים כלים מקצועיים להשתלבות בעולם העבודה בישראל, פיתוח קריירה, אסטרטגיות מציאת עבודה ומיתוג אישי. כל התכנים מועברים על ידי יוזמת התכנית, ד"ר דפנה שקד באוריינטציה של עולם העבודה החדש כראוי ל- start-up nation. חבר המועצה, יבגני ברחמן, מחזיק תיק הקליטה, ציין: "התכנית הנוכחית הינה אחת מתוך מערך שירותים כולל לעולים לקידומם התעסוקתי ולמציאת עבודה במהרה ולשביעות רצונם. מדי שנה מגיעים לארץ אלפי עולים מוכשרים, מקצועיים וחדורי מוטיבציה להצליח. מטרתנו הינה להשאיר אותם בארץ באמצעות יצירת אופק תעסוקתי וחווית קליטה מוצלחת".

מנהלת אגף הקליטה בעיריית ראשון-לציון, טל ליפובצקי, סיכמה: "שיתוף הפעולה בין הרשויות התאפשר מאחר וכל מפגשי התכנית מתקיימים בארגונים באזור המרכז  כך שהמיקום הגיאוגרפי של התכנית שירת בו זמנית את העולים משתי הרשויות. צוותי הקליטה ברשויות המקומיות מסייעים לעולים במגוון רחב מאוד של תחומים, החל מליווי וסיוע אישי בצעדי הקליטה הראשונים בארץ, ועד לפיתוח ויישום שירותים ותכניות לחיזוק מצבם המשפחתי ולקידום מעמדם האישי והמקצועי".

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here