תלמידי כיתה י"א במקיף ח' יכלו לבחור מרשימה ארוכה היכן לקיים את מחויבותם האישית במסגרת המעורבות החברתית. יש שבחרו במד"א, תנועות נוער ומרכזי סיוע שונים. אבל 22 תלמידים מבית הספר החליטו לשקם אתר הנצחה לזכרו של סגן שלמה ייטב ז"ל, טייס שנפל לפני 40 שנה בתאונת אימונים. דרך מחנכת הכיתה, עליזה איטח, אחייניתו של הטייס, הם הגיעו לאתר ההנצחה ביער הטייסים, בדרך ליער בן שמן. האתר הוקם בצורת כנף של מטוס. שלמה ייטב נספה בתאונת אימונים עם צוות המטוס ב-10.7.1980. התלמידים צבעו את הכנף, הכינו ערוגות, שתלו שתילים ועצי ברוש, ניקו את האזור מלכלוך והוציאו עשבייה.

"עם כל החום והעבודה הלא פשוטה, כולם היו בדרייב לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר" מספר גיא סגל, אחד התלמידים שלקח חלק בשיקום האתר "רוב התלמידים בוחרים חלוקת מזון או עבודה עם קשישים, שלא יבינו אותי לא נכון, הדברים האלו מבורכים מאוד אבל רצינו משהו שונה. יש בזה סוג של התחברות לצה"ל, בכל זאת, אנחנו בסוף כיתה יא, הצבא כבר לא רחוק מאיתנו". לדעתי כל אחד מהתלמידים שהיו שם יחשוב כמוני, בזמן העבודה הרגשנו תחושת גאווה שאנחנו עושים משהו משמעותי וחשוב. הוא חלל צהל וזה מצווה לכבד את זכרם".

אחיו של שלמה טייב ז"ל, פדי ייטב, התרגש מאוד מהמחווה ואמר: "המשפט הכי חזק ששמעתי כאשר שוחחתי עם התלמידים היה תודה על הזכות שנתת לנו. זה לא מובן מאליו שדור שאפילו לא הכיר את אחי נרתם, מסייע והופך את המקום למואר. אני מודה להם על עבודת הקודש שעשו, מאמין שאחי מסתכל מלמעלה ומחייך".

ראש העירייה, רז קינסטליך, סיכם ואמר: "אני גאה בתלמידים ובצוות החינוכי של בית הספר על העשייה החינוכית, ההתנדבותית והחיבור המרומם לערכים, ציונות ומורשת ישראל. מרגש לראות את הדור הצעיר פועל לשימור הזיכרון".

תגובות

תגובות