כחלק ממיזם "שנת היער העירוני", עיריית ראשון לציון קראה לתושבים להצטלם לצד העץ האהוב עליהם ולשלוח סיפור קצר עליו . המטרה: להעלות את מודעות הציבור לחשיבות העצים למרחב העירוני, על פי הערכות, בראשון לציון נטועים כ-95 אלף עצים.

תמונות של עשרות תושבים, לצד העץ האהוב עליהם, מוצגות בתערוכה בבניין העירייה. התערוכה נערכת על רקע מיזם "שנת היער העירוני" שמציינת עיריית ראשון לציון. המטרה היא להעלות את המודעות של המתכננים ושל הציבור לחשיבותם של העצים בעיר, הכרה בחשיבותם של העצים לאיכות החיים ועידוד נטיעות בקרבת בתי המגורים ומוסדות שונים.

התערוכה מצטרפת להפנינג "היער הקסום" שמקיימת העירייה מדי שבוע, ביום שבת, בגן המושבה. סדנאות יצירה אקולוגיות, דמויות שטח, משחקי רצפה, תיאטרון סיפור והכל על טהרת העצים והטבע. על הפסטיבל אמונה החברה העירונית והוא מתקיים בכל שבת בין השעות 10:00-13:00. בשעה 11:30, יוצא מרחבת באר המים סיור של מוזיאון ראשון לציון ברחבי הגן שכולל הסבר וסיפור על עצים ותיקים ומיוחדים בגן, וכן סיפורים שונים על ראשית ההתיישבות ככל שנקשרה לגן המושבה.

'יער עירוני' הינו שם כולל בהגדרה לכלל העצים הנמצאים בתחום הרשות העירונית. ההסתכלות על כלל העצים במרחב העיר כ"יער", מסייעת לתכנון ולניהול הטיפול בעצים בעיר, תוך הערכות לצרכים עתידיים, כמו חידוש והחלפת נטיעות, טיפול במחלות, הוספת נטיעות וכדומה.

בראשון לציון, מהמושבות הראשונות בישראל, קיימים עצים ותיקים ומיוחדים מאוד. על פי הערכות, ברחבי העיר נטועים כ-95 אלף עצים. אדריכלית הנוף טל קויתי ממינהל ההנדסה בעירייה מסבירה כי לעץ יש תרומה רבה לחיינו, כך למשל עץ אחד סופג כ-20 ק"ג אבק בשנה, בולע 80 ק"ג תרחיפים המכילים מתכות רעילות, המגיעים מזיהום ממפעלים ומפליטות רכבים, מטהר 100,000מטר קוב אויר מזוהם מדי שנה, מייצר 700 ק"ג חמצן וקולט 20 טון פחמן דו חמצני. וכל זה כאמור רק מעץ אחד. כמו כן, נוכחותם של עצים הינה גורם המשפיע על הפחתת הקרינה ועומס החם, יצירת מיקרו אקלים והקטנת זרימת רוחות. למעשה עץ אחד מסייע להורדת הטמפרטורה בסביבתו ב-4 מעלות בחודשי הקיץ. לעצים יש גם השלכות כלכליות, מחקרים כלכליים בעולם מציגים מידע לפיו הנכסים ברחובות מכוסי עצים, מבוקשים יותר וערכיהם גבוהים יותר. ואם כל אלו עדיין לא שכנעו אתכם, אזי מערכת שורשים של עצים בוגרים יכולה להוות גורם ממתן באופן משמעותי ברעידות אדמה.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here