מרכז מסחרי לב ראשון
מרכז מסחרי לב ראשון

הקולנוע המיתולוגי רב חן במרכז העיר יהפוך למרכז חדשנות ויזמות. עיריית ראשון לציון פרסמה מכרז להקמה והפעלה של מרכז חדשנות ויזמות בעיר שיהווה מוקד עירוני לחיבור בין חדשנות ויזמות עסקית עם גורמים מתעשיית ההייטק.

החברה העירונית ייזום ראשון, שיזמה וקידמה את מודל ההפעלה, אמונה על ביצוע המכרז.
ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "לפני כשנה רכשנו את המקום מתוך מטרה להפוך אותו לגורם משיכה ואבן שואבת עבור חברות טכנולוגיות ויזמות. אנחנו חייבים לחשוב על היום שאחרי הקורונה ולבסס מקומות תעסוקה לתושבי העיר ובכלל. בשנים האחרונות מתחם קניון "לב העיר" נותר כמעט ללא פעילות והמכרז להקמה והפעלה של מרכז החדשנות והיזמות נועד לפתח תעשייה חדשנית ומתקדמת שתספק מקומות עבודה בעיר ותנצל את השטח הקיים לטובת התושבים. רוב תושבי העיר עובדים מחוץ לעיר ואחת המטרות החשובות שלי הן לשנות את המגמה ולדאוג שאנשים שגרים בעיר יוכלו גם לעבוד בה".

הקולנוע הישן נטוש מזה שנים, הוא חלק מהמרכז המסחרי "לב ראשון" שבו פועלים משרדי עורכי דין, חנויות כלי בית וריהוט וכן עסקי מזון מהיר. אולם הקולנוע עצמו מכיל בחלל גדול המשתרע על פני 1100 מ"ר, בחלקו קיים מפלס נוסף. על פי התוכנית, החברה שתזכה במכרז, שתתמחה במרכזים ומודלים של חדשנות, תפעיל תכנית חדשנות ותכניות האצה בתחום ייחודי הכולל שיתופי פעולה עם חברות מקומיות ובינלאומיות. החברה תשלב במתחם פעילות עסקית ומסחרית רחבה ככל האפשר המשיקה לפעילות המרכז וזאת בין השאר במטרה להחיות את הפעילות העסקית במתחם. המקום יכיל, משרדים, חדרי ישיבות וגם משרדי חלל פתוח (Open Space).

המשנה לראש העירייה, עידן מזרחי, המחזיק בתיק ייזום ראשון, הוסיף: "זה רגע מרגש עבורי, אני זוכר שכילד הייתי מבלה בקולנוע ולצערי ראיתי איך הוא דועך בשנים האחרונות. אני גאה להוביל עם חברת ייזום ראשון את הפרויקט ומודה לראש העירייה שנותן רוח גבית להחייאת מרכז העיר. אני חושב שאחד התפקידים של רשות עירונית, הוא להוביל תהליכים שיתרמו בהיבט סביבתי וכלכלי בקהילה".

צילום: דוברות עירייה

תגובות

תגובות