קרדיט-איציק-בלינצקי

ביום שישי הקרוב, 9 בפברואר יתקיים לראשונה, כנס ייחודי למשפחות שורדי המסיבות בעוטף עזה. הכנס ביוזמת עמותת "איכות בשיקום"; ו"עמותת לב בטוח" במסגרתו יפגשו בני משפחה של משתתפי המסיבות שחוו את הטרור האיום ויקבלו מאנשי מקצוע כלים לתקשורת מטיבה עם השורדים, מרחבי שיתוף ושיח בטוחים ומידע על מיצוי
זכויות.

מאז אירועי "השבת השחורה", עמותת "לב בטוח" ליוותה כ-2,500 שורדים מהמסיבות בעוטף עזה, כאשר ל-700 מהם ניתן טיפול ארוך טווח, על ידי מטפלים שמתמחים בעבודה עם חוויות טראומטיות ומזעור נזקים פסיכדליים.
העמותה הוקמה ב-7 באוקטובר על-ידי אנשי טיפול מקהילת הטראנס שבמשך שנים מפעילים את המרחבים הבטוחים במסיבות והפסטיבלים, במטרה להעניק סיוע רגשי מידי.

בעמותה, כ-400 פסיכולוגים קליניים, פסיכותרפיסטים, פסיכיאטרים, מטפלים בהבעה ויצירה ועובדים סוציאליים קליניים, בעלי ניסיון מקצועי רחב עם חוויות טראומטיות קשות ובתחום מזעור הנזקים הפסיכדלי. מרכזי יה"ל – יעוץ והכוונה למשפחות של עמותת "איכות בשיקום" מלווים כבר שנים רבות בני משפחה של אנשים המתמודדים עם השלכות והשפעות של אירועים טראומטיים אותם עברו במהלך חייהם.

2 עמותת לב בטוח ומרכזי יה"ל חברו לצורך מתן מענה לאתגרים ייחודיים של משפחות השורדים שזוהו במהלך הטיפול בהם, באשר לאופן התמיכה והסיוע לבן משפחתם שחווה אירוע טראומטי במהלך הליך השיקום.

בין היתר עלו השאלות, האם לדבר עם מי שחזרו משם על הטראומה?; האם וכמה ללחוץ לחזרה לתפקוד או לחילופין לאפשר להם להישאר בבית ובמרחבים שמיועדים לשורדים?; כיצד מתמודדים ההורים עם הטראומה, חרדה וקושי?; כיצד להתמודד עם התקפי זעם וביטויים רגשיים אחרים? ומהן הזכויות המגיעות מביטוח לאומי. במהלך הכנס יתקיימו פאנלים של מטפלים, יועבר מידע מקצועי, ויועבר מידע על מיצוי זכויות של ביטוח לאומי, הרשמה לליווי פרטני וקבוצתי באזור המגורים ועוד.

עמותת איכות בשיקום מסייעת למשפחות מתמודדי נפש בכל ימות השנה. ומאז ה-7 באוקטובר נותנת מענה קבוצתי, פרטני פיזי ומקוון למשפחות של ניצולים, מפונים ולוחמים. בתקופה זו חווה איכות בשיקום עלייה של 50% בפניות לסיוע נפשי ו-30% בפניות לשירות.

אחד האבות שפנה לקבל סיוע מספר : "הייתי שעות עם הבן שלי בטלפון כשאני שומע יריות ולא יודע אם הוא ישרוד. תודה לאל הוא חזר הביתה, אבל החיים השתנו מאז ואנחנו עוד מנסים להבין איך לעזור לו להשתקם. זה לא פשוט, הוא לא עובד עדיין, חזר לגור כאן. יש התקפי זעם והרבה קושי. אבל הוא בטיפול וגם אנחנו ונעבור את זה ביחד"

בכנס יינתן מענה ראשוני לכל ההתמודדויות הקשות שבני המשפחה והשורדים עוברים בימים אלו מאז ה-7.10.23.

הכנס ייערך בבית דני בתל אביב, ביום שישי הקרוב 9.2.24 בין השעות 09:30-14:30. ניתן
להירשם בטלפון : 035552784 או בקישור: https://bit.ly/4970VWY

לפרטים נוספים על מענים למשפחות ניתן להיכנס לקישור: https://bit.ly/3w1yqv9

תגובות

תגובות