אחרי הבקבוקים הרב פעמיים שחולקו לכל תלמידי בתי הספר היסודיים והמעבר לכלים רב פעמיים בכל מעונות היום, כעת מבקשת העירייה לעבור לתשלום הארנונה באופן מקוון ובכך לצמצם את השימוש בטפסים.

בשלב הראשון יערך קמפיין בקרב עובדי העירייה. השירות יאפשר לעובדים לקבל את חשבון הארנונה ישירות לתיבת הדואר האלקטרוני שלהם או כהודעת אס-אם-אס למכשיר הנייד בקלות, בנוחות וללא ניירת מיותרת. ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "מאז כניסתי לתפקיד חרטתי על דגלי את קידום הנושא הסביבתי. אני מאמין שהשינוי מתחיל בדוגמא אישית שלנו כעירייה. אני מזמין את העובדים וכמובן גם את תושבי העיר להצטרף לשירות נוח, מהיר וידידותי לסביבה".

צעד זה מתווסף לשורת צעדים שמקדמת עיריית ראשון לציון על מנת לצמצם באופן משמעותי את הצריכה בנייר ומעבר לאפשרויות תשלום דיגיטליות על מנת לשמור על איכות הסביבה.

כך למשל, מינהל הכספים והתקשוב בעירייה מאפשרים תשלום באתר האינטרנט העירוני עבור ארבעה משירותי העירייה: תיק מידע תכנוני לחלקה, תיק מידע להיתר, בקשה לקבלת מידע ובקשה לכריתה או העתקת עץ. מהלך זה יקל מאוד את התהליך לקבלת מידע והגשת בקשות. זהו חלק ממדיניות העירייה להקל ולהנגיש מצד אחד את המידע ולאפשר מגוון פעולות דרך האינטרנט שתחסוך את הטרחה בהגעה לעירייה ומצד שני להיפרד מהשימוש בנייר. פרויקט נוסף הוא סריקת אלף תיקי מסמכים בעירייה, כאשר המטרה לעבור למערכות דיגיטליות לניהול מסמכים.

להפחתת השימוש בנייר יש משמעותיות רבות לסביבה, המשמעות הישירה היא צמצום היקף כריתת העצים אך יש השלכות נוספות, כמו הפחתת השימוש בדלק כדי לייצר נייר ודלק לסילוק הפסולת לאחר השימוש. בנוסף, כמות העצים בעולם נשמרת וכך גם כמות החמצן שהם מייצרים לאטמוספרה והתוצאה הסופית היא ירידה בזיהום האוויר ואפקט החממה.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here