בימים אלו משיקים מרכז הצעירים בשיתוף הוועדה הגאה סדרת הרצאות המיועדת לקהילה הגאה ותעסוק במגוון נושאים הרלוונטיים לחיי היום יום של הקהילה ותעניק להם כלים פרקטיים להתמודדות עם סיטואציות שונות. ההרצאות יתקיימו אחת לחודש  במרכז הצעירים ובין הנושאים שיועלו : נישואים גאים, הורות משותפת, פונדקאות, רפואה ללהט"ב ועוד. בכל אחת מההרצאות ישתתפו מומחים ומומחיות הקשורים לנושא ההרצאה.

המפגש הראשון בסדרה יתקיים ביום חמישי הקרוב, 14/11 בשעה 20:00 ויעסוק ב"נישואים גאים". בפאנל המומחים  אותו ינחה קול קולטון (קוויר יורסלף) ישתתפו חן אריאלי, יו״ר האגודה למען הלהט"ב היוצאת, עורכת טקסים וסגנית ראש עיריית ת״א-יפו, ענבר אורן, מנכ״לית ״הוויה – טקס ישראלי״ מבית ישראל חופשית, עו"ד אור קשת,  מנהל קשרי ממשל של קואליציית ארגוני הקהילה הגאה ואחראי לקידום מדיניות ציבורית פרו-להט"בית מול הממשלה ורן לוצקי שמנהל קמפיינים חברתיים להעלאת מודעות לענייני דת ומדינה בישראל חופשית ובאגודה למען הלהטב״ק.  בחלק האומנותי תופיע המשוררת ויוצרת המופע "לסביהונסט" מיקה בן שאול עם שירה מדוברת גאה.

״מדובר בסדרת הרצאות לקהילה הגאה שמאורגנת במרכז הצעירים העירוני ,יחד עם מינהל קהילה,  פעילי הקהילה הגאה בהובלת רכז נוער וקהילת הלהט"ב, אלי ביטון ועוד ארגונים נוספים.  אומרת אילנית הרוש, מחזיקת תיק הלהט"ב בעיריית ראשון לציון " ומוסיפה " סדרה זו נועדה להעביר מידע שחשוב לקהילה בנושאים שחשוב לחברים בה לדעת. ההרצאות עוסקות בנושאים הבוערים על סדר יומה של קהילת הלהט"ב. ומיועדות לא רק לחברי הקהילה, אלא גם לכל מי שרוצה להקשיב, ללמוד ולהכיר. מדובר בסדרה של שמונה הרצאות מרתקות, מפי מיטב המומחים בתחום. כמובן שהסדרה הזאת לא היתה יוצאת לפועל גם ללא רז קינסטליך, ראש העירייה, שתמיד תומך בקהילה, מחזיק תיק נוער וצעירים איתי מתיתיהו והאקטיביסטית הלהט"בית רעות נגר".

המפגשים פתוחים לכולם ללא קשר לנטייתם המינית או המגדרית  ועלותם 20 ₪ למפגש בודד או 120 ₪ לכל הסדרה שתכלול 8 מפגשים.  במפגשים הבאים הסדרה ינסו מיטב המומחים והמומחות בתחום לענות על שאלות כמו מה הזכויות שלי כזוג של ידועים בציבור לעומת זוג נשוי? למה צריך רפואה מותאמת ללהט"ב? מה נחשב לאפלייה על בסיס מגדר או נטייה? איך אוכל לרתום את מקום העבודה שלי למאבק הגאה או   איך כדאי לבחור פרטנר להורות משותפת?  המפגשים יתקיימו בימים חמישי ברחוב יבניאלי 4 בעיר. תאריכים המפגשים הבאים: 12/12- "יש רופאה בקהל", 16/1- להיות להט"ב במקום העבודה, 13/2- הכל על הורות משותפת, 19/3-כך תתמודדו עם להטופוביה, 30/4- METOOlgbt#, 14/5- פונדקאות סובבת עולם ו 11/6-אקטיביזם גאה.

אחיקם ראובן, מנהל מרכז הצעירים: ״בשנה האחרונה מפעיל מרכז הצעירים את ליין המומחים לקהילה שמוקדש  להעצמת קהילת הצעירים בעיר ועוסק בהנגשת תכנים, ידע וכלים חיוניים  בנושאים הבוערים בקרב צעירים כגון : כלכלה , נדלן , הורות צעירה, דיגיטל ועסקים . כחלק מתהליך עירוני אותו מנסה להוביל מרכז הצעירים אנו רוצים למשוך מגוון של קהילות צעירים וע״י הנגשת הידע והכלים הנכונים לאפשר להם להוציא לפועל את רצונם להשפיע בעיר ולעודד מעורבות חברתית בקרב התושבים . ליין המומחים לקהילה הגאה מגיע למרכז הצעירים כחלק מסדרה זו ומתוך תפיסה כי עלינו לטפח ולהעצים את הקהילה הגאה שמתמודדת עם אתגרים לא פשוטים וזו אחריותינו.״

לפרטים נוספים והרשמה לסדרת ההרצאות : https://tzeirimrishon.co.il/8085

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here