לאחר שארגנה את פרויקט "100 המתנדבים/בות בראשון לציון", עדי זהר בוחרת הפעם את הנשים המשפעות בראשון לציון, נשים שהשפעתן על דרך החיים של כל אחד מאיתנו במעשיהן, בכתיבה, הבעת דעה, בפעילות התנדבותית, בארגון חברתי ועוד…חלקן פורצות דרך ומעצבות את התרבות והחברה/ אתר האינטרנט של ראשון לציון Rishon4u.co.il נרתם לפרויקט של עדי ואנו כאן גם לפרגן וגם לפרסם את המיזם המבורך.

עו''ד נורית שם טוב
עו"ד נורית בנדורי שם טוב

עו"ד נורית בנדורי שם טוב ( 53), מגשרת ומרצה, נשואה לאבנר ואמא לשלושה בנים. יובל 23, יניב 20 ושחר 16.
בהתנדבות היא מתפקדת כיו"ר ויצו ראשון לציון, יו"ר ומייסדת מוסד הגישור של ויצו ישראל וסגנית יו"ר הועדה לגישור בלשכת עורכי הדין מחוז מרכז ודירקטורית בתזמורת הסימפונית ראשון לציון.

נורית נולדה בראשון לציון בערב מלחמת ששת הימים, דור שלישי בראשון, סבתה צילה עבדה במשק הפועלות בנחלת יהודה עוד לפני קום המדינה, סבא שלמה עבד בבית החרושת לזכוכית גביש בעיר ולאחר מכן עבד עם המשאית שלו בסלילת כבישים ברחבי הארץ. סבא וסבתא מצד אמה בוריס ואדית, ניהלו חנות כלי בית ומתנות סימנסקי במדרחוב עוד לפני שהיה מדרחוב ולא היה תושב בראשון שלא הכיר אותם. אמא מריון פנינה לימדה היסטוריה בגימנסיה ואביה מידד שירת בצבא הקבע ולאחר שחרורו ניהל בין היתר את החנות של סבא בעיר.
נורית למדה בבית ספר ידלין ובבית ספר יפה נוף ואת למודי התיכון למדה בגימנסיה הריאלית כאשר יחד עם עמית עמל היו התיכונים היחידים בעיר ואף ייצגה את העיר במסגרת משלחת בגימנסיה בכתה יא' בארצות הברית. את השירות צבאי עשתה בחיל האוויר כפקידת מבצעים בטייסת מסוקים.

עדי זהר:"בחרתי בעו״ד נורית שם טוב לא רק בזכות פעילותה למען נשים בעיר כיו״ר ויצו בעיר וזו שהקימה את מוסד הגישור בו אלא גם כי נורית אישה מרשימה, מעצימה וחזקה עם קריירה שגם תורמת מנסיונה והידע הרב שלה לטובת תושבי העיר. ולהלן הראיון שלי איתה…"

מה מחבר אותך לראשון לציון?
לשמחתי ראשון לציון שזורה בכל מהלך התפתחותי שלי, היא העיר המובילה בישראל בקידום שוויון מגדרי, אנשים נהדרים מנהלים אותה ומובילים בה אג'נדות ואני מרגישה ויודעת שהשינוי מתחיל מכאן מראשון לציון ושהשמים הם הגבול.

עו''ד נורית בנדורי שם טוב
עו"ד נורית בנדורי שם טוב

מה הוביל אותך לעסוק דווקא בתחום שלך?
היום אני עורכת דין ומגשרת בעלת משרד עצמאי שמתמחה בדיני משפחה וגישורים בין זוגות ובמשפחה, מרצה בתחום ומייסדת ויו"ר מוסד הגישור של ויצו ישראל. אבל את דרכי התחלתי דווקא בלימודי המדעים בתיכון, תואר במדעי החיים ולימוד פסיכולוגיה בקולג' בארצות הברית, מתוך רצון עז להבין את עצמי, את האנשים סביבי ומהיכן נובעת השונות בין בני האדם. למרות שהאמנתי שבאקדמיה אוכל למצוא את התשובות לשאלותי, גיליתי שהמידע שחיפשתי עדיין לא קיים באקדמיה ועברתי לתחום המשפט והגישור. יחד עם זאת הרצון הזה להבין את נפש האדם המשיך לבעבע בתוכי, הוביל אותי למחקר ולימודים נוספים רבים ושונים במסגרתם נמצאו התשובות ועם השנים התחלתי לשלב את כל המידע שאספתי כדי לסייע לאנשים להתגרש או להשכין שלום במשפחה מתוך הבנה שלהם את הזוגיות, את עצמם, את המשפחה ואת החשיבות הרבה בהשקעת האנרגיה שלהם, שכולל את ההון שלהם, בפתוח עצמי וביצירת עצמאות בחיים חדשים.

בנוסף התחלתי לפתח הבנות ויצרתי קורסים שונים על מנת להעביר את הידע שצברתי הלאה ואני מלמדת היום בשנקר הנדסאים, בבר אילן, במכללה למנהל המרכז האקדמי וכמובן בכל מסגרת עירונית אפשרית. אני חברה בוועדת הגישור של לשכת עורכי הדין במחוז מרכז על מנת לקדם את הגישור כשפה לפתרון קונפליקטים ואני מנהלת את מוסד הגישור של ויצו במסגרתו אני מאתרת ומכשירה מגשרות שינהלו הליכי ישוב מחלוקות בין המתנדבות בסניפי ויצו הפרוסים בכל רחבי הארץ ויעבירו להן ולקהל הרחב הדרכות של שפת הגישור לשיפור היחסים שלהם עם בני אדם באשר הם, במשפחה, בעבודה ובכלל.

עו''ד נורית בנדורי שם טוב
עו"ד נורית בנדורי שם טוב (מימין)

מה מאפיין את קהל היעד שמגיע אליך?
קהל היעד שלי הם אנשים שבוחרים בכלי המשפט על מנת להטיב עם חייהם ומבינים שניתן לקיים הליך משפטי כמו גישור בגירושין או במשפחה תוך שימור השיח, ההקשבה וההרמוניה לטובת יצירת מצב חדש טוב יותר גם בהיבט הכלכלי וגם בהיבט הנפשי לכל אחד מהם. לקוחותיי מבינים שיש להשתמש בכלים המשפטיים הקיימים כמו הסכמי ממון, ייפוי כח מתמשך, צוואות, הסכמים ,גישורים וכד', על מנת ליצור מראש מציאות שתמנע מחלוקות וסכסוכים עתידיים רוויי תקציב ורגש, בסיטואציות שהן קשות בפני עצמן כמו מוות, משבר משפחתי, פרידה או אירוע רפואי כלשהו, גם אם לא כרוך בהן קונפליקט. קהל היעד שלי מבין שאנחנו חייבים להשתמש בכלים המשפטיים בדיוק כמו שאנחנו משתמשים בכלים הבטוחיים ועורכים פוליסות בטוח שונות כדי להבטיח את עתידנו, כדי לישון טוב בלילה ולעסוק בדברים שטוב לנו לעסוק בהם בלי הסחות מיותרות שיכולות להמשך שנים, ואני מאפשרת להם את השקט הזה.

הישג שאת גאה בו במיוחד?
אני גאה בכל אחד מההישגים שלי, מאחר וכל אחד מהם היה כרוך בלמידה, התכוננות, ועשיה חדשה ולא פשוטה וכל אחד מהם הוא נדבך אחד בפאזל הגדול של חיי ומרכיב את התמונה השלמה שלי. בעיקר אני גאה בהקמת מוסד הגישור של ויצו שבימים אלו של קיטוב, חוסר סבלנות וחוסר הבנה, מעביר את הכלים שמסייעים להבנת האדם וליצירת תקשורת בונה ומקרבת בין בני האדם ברחבי הארץ.

עו"ד נורית בנדורי שם טוב עם נשות ויצ"ו

מה ההחלטה הכי טובה בתפקיד?
אני חושבת שההחלטה הנכונה ביותר לא הגיעה מהתפקיד אלא דווקא ממיטת הפילאטיס, כשלימור גור חברת המועצה ומחזיקת תיק השוויון המגדרי דאז שהתעמלה איתי, הזמינה אותי להשתתף בתכנית בעירייה לקידום ספורט ומגדר. בתכנית הזו חבשו לי לראשונה את המשקפים המגדריות ומאז אני לא יכולה שלא לראות את הפערים הכל כך גדולים בחברה מבחינה מגדרית ביצירת שוויון הזדמנויות ושוויון בחירה.

ההחלטה הזו הובילה אותי לעולם ההתנדבות במרכז נשים עירוני שם פעלתי שלוש שנים, הקמתי תכנית טלוויזיה אינטרנטית "נשות ראשון" במסגרתה ראיינתי באהבה נשים מהעיר על מנת שיהוו השראה למימוש עצמי לנשים אחרות. במקביל התנדבתי במחלקה המשפטית של ויצו ומשם מוניתי ליו"ר סניף ויצו בראשון ראש אותו אני ממלאה כבר למעלה משנתיים וכשנה אני משמשת יו"ר מוסד הגישור של ויצו ישראל. פעילות התנדבותית זו מאפשרת לי לפעול באופן אקטיבי למען הטמעת המודעות לשוויון המגדרי ולהטמעת שפת הגישור בחברה בכלל החל מגיל ינקות. זו העת להתחיל בחינוך דור העתיד.

אם הייתה לך האפשרות להיבחר למועצת העיר, איזה תיק היית בוחרת ומדוע?
אם הייתה לי אפשרות להיבחר למועצת העיר הייתי בוחרת בתיק השוויון המגדרי ופועלת בשיתוף פעולה עם מחזיקי תיקים אחרים, גברים ונשים יחד, לקידום שוויון ההזדמנויות והבחירה.

עו''ד נורית בנדורי שם טוב
עו"ד נורית בנדורי שם טוב

מה האני מאמין שלך להצלחה בחיים או בקריירה?
האני מאמין שלי הוא שעל כל אדם להשתדל ולעשות את המקסימום האפשרי עבורו בזמן נתון על מנת להשיג את מטרתו. יחד עם זאת יש להבין שלא תמיד השגת המטרה אפשרית באותו זמן נתון כי לא תמיד הזמן מתאים. לפעמים אנחנו לא בשלים לפעול בסיטואציה הרצויה, ולפעמים הנסיבות לא מאפשרות. החכמה היא לא להתייחס לסיטואציה כאל כישלון אישי ולא להתייסר ולהכניס לחיינו רגשות אשם כי הדבר מרפה את ידנו מלנסות שוב. עלינו לנתח את האירוע באופן רציונלי מבלי להכניס אלמנטים רגשיים ולנסות שוב אבל אחרת.

מהו הבילוי המשפחתי המועדף שלכם?
אנחנו במשפחה חמישה עפיפונים. כל אחד מושך לכוון אחר וכל אחד אוהב דברים אחרים. הבילוי המשפחתי המועדף הוא בארוחת שבת שבה כל אחד מקבל את האוכל שהוא אוהב ואפשר לשבת יחד, לדבר ולשתף.

עו"ד נורית בנדורי שם טוב והמשפחה

מה את מאחלת לעצמך?
אני מאחלת לעצמי שתמיד אתעורר בבוקר עם הניצוץ שמניע אותי לפעול לשינוי ושיפור פני החברה ושאזכה לראות את השינוי מתרחש עוד בחיי.

תגובות

תגובות