עו"ד שרון קולסקי

לפני מספר שנים פנה עורך דין לחברו עורך הדין שרון קולסקי כשבפיו בקשה. "הגיעה אלי אישה מבוגרת עם חוב לרשויות המס, אני לא כך כך מבין בזה אשמח אם תוכל לסייע לה". עו"ד שרון קולסקי הבטיח לחברו כי יטפל בזה והזמין אותה לפגישה. בפגישה הציגה בפניו אותה אישה מסמכים ולפיהם היא חייבת לרשויות המס סכום של כ- 10 אלפים שקלים. לשאלתו מניין הגיע החוב, טענה האישה, כי אין לה שום מושג והמכתב עם דרישת התשלום מהווה עבורה הפתעה גמורה.

עו"ד שרון קולסקי – מומחה לדיני משפחה ולצוואות וירושות –  החליט לבדוק את העניין לעומק והתברר, כי במקום חוב ובעיות, נמצא אוצר של ממש. אותה אישה הייתה נשואה לגבר שנפטר מספר שנים קודם לכן. אותה אישה הייתה אשתו השנייה של אותו גבר, ומסיבות כאלו ואחרות, לא הוציאה צו ירושה לאחר מותו.  משעשתה זאת בהמלצת עורך הדין, התברר כי היו בבעלותו 2 דירות בתל אביב בשווי כולל של כ-5 מיליון שקלים. משכך, לאישה – שכלל לא ידעה על הימצאותן של אותן דירות – רשומות זכויות בדירות, כיורשת של בעלה המנוח.

אלא שכאן נתקל עו"ד קולסקי במספר בעיות, ראשית הדירות לא הייתה רשומות על שמו של המנוח. לאחר מאבק משפטי ממושך, נרשמו הדירות על שם המנוח וכך נסללה הדרך לקבלת חלקה של האישה בשווין של הדירות. אלא שעוד קודם להשתלשלות זו, היורשים החוקיים של אותו אדם, כלומר ילדיו, לא היו מוכנים, כי אותה גברת תקבל את חלקה בשני הנכסים וטענו, כי רק הם ואמם זכאים ליהנות מהירושה.

לפיכך, הגיש עו"ד שרון קולסקי בין היתר, תביעות לפסק דין הצהרתי וכו' ולפיו, בית המשפט יקבע, כי יש לגברת זכויות בדירה. בבית המשפט טען עו"ד שרון קולסקי, כי על פי חוק מכוח היותה יורשת המנוח, מגיע לאותה אישה חלק משוויין של  הדירות שבבעלותו של המנוח.

לאחר מאבקים ממושכים, הצדדים הגיעו להסכמה, כי לאישה מגיע 25 אחוז משוויין של 2 הדירות אשר גם כספים אלה עתידים להתקבל לאחר הליך של רישום הדירות על שם המנוח ולאחר מכן, על שם יורשיו ובניהם, אותה לקוחה ורק לאחר מכן, יהא ניתן למכור את הדירות ולקבל את חלקה של הגברת בכספי התמורה… סוף טוב, בתקופה זו, האישה עתידה לקבל מתנה ענקית לשנה החדשה ובמקום חובות, היא צפויה לקבל את כספי התמורה ממכירת הדירות לסכום כולל של כמיליון שקלים.

תגובות

תגובות