לקראת יום הכיפורים, זמן לחשבון נפש עירוני,  יצאה עדי זהר לשאול את ראש העיר וחברי מועצת העיר ממה הם מרוצים בעשייתם הציבורית ומה היו שמחים לתקן ולהלן תשובותיהם….

רז קינסטליך – ראש העיר

דבר אחד שאתה הכי מרוצה שעשית בעשייה הציבורית?
אני מרוצה מהמהפך בגישה של התושבים לעירייה ולהפך. מהרגע הראשון שנכנסתי לתפקיד עשיתי סוויצ' בחשיבה של העירייה, יותר נגישות, יותר שקיפות ויותר שיתוף ציבור. אין לי מה להסתיר ואני גם לא חושש מביקורת. נהפוכו, ביקורת בעיניים שלי היא הדרך לתקן דברים שצריך לתקן. השקיפות הזו יוצרת קשר טוב ורציף יותר בין תושבות ותושבי העיר לעירייה ועובדיה.

דבר אחד שהיית רוצה לתקן בעשייה הציבורית שלך?
יש יותר מדבר אחד, אבל אתמקד בתחבורה, נושא שמציק, ובצדק, לתושבים רבים בעיר. השאיפה שלי היא להגיע למציאות שבה אפשר להגיע מנקודה לנקודה בעיר באופן מהיר, יעיל ונגיש. שרוב תושבי העיר ימצאו תעסוקה כאן בעיר, שאת הזמן הזה שאנחנו מבזבזים בכבישים, "נבזבז" על המשפחה. בשביל זה אנחנו מקדמים תוכנית תחבורה אדירת משאבים שתרשת את העיר ברכבת קלה, מטרו, נתיבי תחבורה ציבוריים ועוד.


מיכל קלדרון – חברת מועצת העיר 
דבר אחד שאת הכי מרוצה שעשית בעשייה הציבורית?
הזכות הגדולה לרכז מטעם ראש העיר את ההתמודדות העירונית עם נגיף הקורונה, ולהיות שותפה בניהול אירוע היסטורי גדול מימדים.

דבר אחד שהיית רוצה לתקן בעשייה הציבורית שלך?
מצד שני חסרות לי כמה שעות ביממה לטובת הגשמת חלומות נוספים, אולי התפילות יעזרו.


מעיין פלח מחזיקת תיק עיר חכמה וחדשנות

דבר אחד שאת הכי מרוצה שעשית בעשייה הציבורית?
קידום השירותים הדיגיטליים , קבלת קהל וירטואלית, טפסים מקוונים וייעול מערכות לטובת התושבים. קידום השקיפות והתקשורת לתושבים באמצעות האתר, ראשון פלוס , האפליקציה ועמדות דיגיטליות ברחבי העיר.

דבר אחד שהיית רוצה לתקן בעשייה הציבורית שלך?
הטמעה מהירה יותר של מערכות טכנולוגיות שמייצרות ייעול חיסכון ושקיפות לתושבים.


אייל מושיוב- חבר מועצה העיר

דבר אחד שאתה הכי מרוצה שעשית בעשייה הציבורית?
בעשייה הציבורית שלי הדבר שאני גאה והשתדלתי במהלך כל שנות כהונתי כחבר מועצה, הוא הנגשת המוסד העירוני שעובדיו נהדרים אך יחד עם זאת לעיתים הוא אטום, מסורבל ואף מעייף עבור תושבי העיר.
הייתי שותף פעיל בעשרות רבות של פרוייקטים ומיזמים שכיום אני גאה לראות את תושבי העיר משתמשים ונהנים מהם.
אחד מהם הוא פארק הפיראט בחוף הים.
דבר לא פחות חשוב בעשייה הציבורית הוא החיוך והשמחה של תושבים ש״נגעתי״ בהם בעבר במסגרת ועדות שונות שהתעסקתי בהם.

דבר אחד שהיית רוצה לתקן בעשייה הציבורית שלך?
לו הייתי יכול ליצור סיטואציה בה היו 30 שעות ביממה הייתי שותף לה כדי לסייע לכמה שיותר תושבים וכדי להמשיך ולתרום לעיר האהובה שלנו. אני מרגיש שעוד לא נתתי כעשירית מהיכולות והרצון שלי לתרום עבור העיר והתושבים, ימים יגידו.


איתי מתיתיהו סגן רה"ע – מחזיק תיק נוער וצעירים

דבר אחד שאתה הכי מרוצה שעשית בעשייה הציבורית?
פיתוח תחום הצרכים המיוחדים בחינוך הבלתי פורמלי, הקמת קבוצות שילוב בכל רחבי העיר, במרכזי הנוער, תנועות הנוער ומרכז הצעירים. קידום מיזמים פורצי דרך כמו קייטנת אור בלב, מכחול, ואבטיח על גלגלים.

דבר אחד שהיית רוצה לתקן בעשייה הציבורית שלך?
למרות העבודה הקשה של הרשות, ילדי החינוך המיוחד עדיין עובדים קשיים רבים מול משרד החינוך ומול בתי הספר, הייתי רוצה להגביר את המעורבות שלי בתחום הזה בכל הכח ולסייע לאותן משפחות.


ד"ר הדס מלכה הכהן- חברת מועצת העיר ראשל״צ

דבר שהכי מרוצה מהעשייה הציבורית
מדובר בתיק חדש ללא תשתיות של כוח אדם ביחידה לחינוך מיוחד. כל מה שנעשה הוא בבחינת פריצת דרך ולראשונה אף ברמה ארצית. האירועים המיוחדים והראשוניים שקיימתי בעירינו הפכו לשם דבר, עוררו הדים ובעקבות החשיפה לשכתי הפכה להיות מוקד עלייה לרגל של חברי מועצה מערים אחרות, ועדי הורים ראשי עמותות ופעילים חברתיים ואף חוקרים בתחום חינוך מיוחד. באו להכיר מקרוב, להתייעץ, ללמוד, לקבל חומרים שכתבתי. בהמשך ההכרות עם השטח והמצוקות ברמה ארצית הובילה אותי להקמת פורום ארצי של חברי מועצה מערים שונות ופעילים חברתיים "משלבים כוחות למען מיוחדים".

בחזרה אלינו,
שילוב מסלול מיוחד משולב של ילדים ומבוגרים עם מוגבלויות לצד משפחות עם עגלות בצעדת השלושה הוציא לראשונה גם את המיוחדים לצעדה ואת המשפחות עם התינוקות ומסר מסר של שילוב וקבלה.
אירוע הפנינג ספורט משפחות רגילות ומיוחדות ומיונים לספיישל אולימפיקס – תרם להכרות בין המשפחות ולהגברת הסובלנות והקבלה בין הילדים ובין המבוגרים.
אירוע בו נסגר כביש מרכזי בעיר לטובת מצעד "באנו חושך לגרש" בחודש המודעות לזכויות אנשים עם מוגבלות היה מרגש במיוחד וההדים שיצר וההשלכות שלו תרמו לקירוב לבבות ושבירת סטיגמות, גאווה, ותחושת שווים בין שווים כמו גם אירוע כדורגל עילי ביום לג בעומר. שידור אירוע לציון יום זכויות אנשים עם מוגבלות בשיתוף ילדים , נוער , ועד הורים, חבר כנסת ורה"ע.
אישית אני מקפידה לשלב בכל אירוע גם תוכן ערכי לצד החוויה החברתית או הספורטיבית והמטרה של שבירת סטיגמות וקירוב לבבות עומדת לנגד עיני. עם זאת הפקות שכאלה דורשות גם שיתוף פעולה ושותפיי ראויים להערכה ושבח. ברצוני לשבח את ראש העיר על התמיכה ואת חבריי למועצה על היכולת לשיתוף פעולה איתן שלום מחזיק תיק הספורט, המשנה לרהע סורין גנות מחזיק תיק החברה העירונית, חברתי מיכל קלדרון מחזיקת תיק חירום. תרומתם לטובת תיק חינוך מיוחד היא חסד של אמת ושותפות של אמת לחולל שינוי בתפיסות עומדות כלפי מוגבלים/ות בחברה שלנו. עד שלא נצטרך ליום מודעות, השטח מלמד אותי שנצטרך לעשות כברת דרך לא קצרה אך כל התקדמות לקראת היעד הזה הוא בבחינת צעד גדול לשינוי.

דבר שהייתי רוצה לתקן בעשייה הציבורית?
הדבר הגדול שעבורי ועבור משפחות מיוחדות הוא חלום שיתגשם הוא מרכז טיפולי חברתי אקדמי שבניתי את החזון שלו יחד עם קבוצת הורים עוד לפני 7 שנים. את התכנית הגשתי אז לגורמים בכירים ברשות….וזה עוד לא קרה.
בתחילת כהונתי שמתי אותו כיעד והצלחתי לאתר אף תורמים תוך פרק זמן קצר , אך לצערי עדיין נתקלת בקשיים ודריכה במקום.
מרכז כזה יוכל לשרת את תושבי העיר במתן מענים טיפוליים להתקדמות ילדים מעוכבי התפתחות, ילדים ובוגרים על כל קשת המוגבלויות, לשמש מקום לחוגים משולבים בתחומי תוכן שונים ( חברה, אומנות, טיפול בבעלי חיים, קלדנות, גינה טיפולית, מוזיקה, דיג׳יי ועוד ..), מלונית ואף מרכז אקדמי להכשרת מטפלים שונים ופיתוח מקצועי , סמינרים להורים ולעוסקים במסגרות ואוכלוסיות מיוחדות.
כשזה יקרה יהיה זה תיקון גדול ומודל לערים אחרות בארץ ובעולם. זכרו את דבריי! .

תגובות

תגובות