אז נכון שדווקא בחורף כשקר וגשום מה שהכי בא לכם לעשות זה להישאר במיטה עם השמיכה (ולאכול עד-דלא-ידע) והכי פחות בא לכם לצאת מהבית וללכת להתאמן – אבל דווקא עכשיו זה בדיוק הזמן להפסיק לחפש תירוצים (כי תמיד יהיו) ולהתחיל להבין למה כדאי לכם לעשות מאמץ ולהיכנס לכושר הגוף והנפש שלכם יודו לכם על זה!
קבלו 10 סיבות (מעבר לסיבה הברורה של שיפור המראה הגופני ואסתטיקה) להיכנס לכושר – דווקא עכשיו יותר מתמיד:

1. התמכרות חיובית ובעיקר כיף!
גם אם אתם חושבים שאתם "שונאים ספורט" – יש בעולם אינספור סוגים שונים ומגוונים של ענפי ספורט ואימונים כך שאין מצב שלא תצליחו להתחבר לפחות לאחד! כמו בכל דבר – צריך פשוט להמשיך לחפש ולהתנסות עד שתמצאו את הפעילות הגופנית המושלמת עבורכם. מה עוד שגם אם אתם לא באמת מתחברים לשום אימון – התחושה הנפלאה של "אחרי אימון" היא ממכרת, ואם כבר להתמכר אז שיהיה למשהו בריא ומועיל לגוף.

2. שיפור יכולות חשיבה וריכוז  
מחקרים מוכיחים שפעילות גופנית משפרת לאורך זמן יכולות קוגניטיביות וריכוז. זה נובע מכך שבכל ענף ספורט שתבחרו לעסוק בו תצטרכו לחשוב בזמן התנועה ותוך כדי גם על המהלכים הבאים שלכם. ככל שתתמידו יותר בעשיית ספורט, כך תוכלו לפתח לעצמכם יכולות ריכוז וחשיבה טובים יותר.


## לקבלת מנוי חינם ל"מגזין הבילוי והפנאי של ראשון לציון" שלחו בקשה למייל הבא : Rishon.magazine@gmail.com‬


3. בריאות ואיכות חיים 
ספורט עוזר לנו לשפר תהליכים רבים המתקיימים בגוף שלנו והוא תורם לנו בכל מיני תחומים, לדוגמה – ברמת שומנים בדם, במניעתן של מחלות לב כלליות ואפילו עוזר בהארכת תוחלת החיים שלנו. ספורט למעשה גם עוזר בעיכוב תהליכי המוח, ישנם מחקרים המראים על שכיחות נמוכה של ירידה בזיכרון בקרב העוסקים בספורט.

4. שחרור לחצים, אגרסיות וירידה ברמת הסטרס 
ספורט מאפשר לנו להתנתק קצת מהשגרה היומיומית שלנו ולהתרכז במשהו אחר ובכך לחוות שחרור מנטלי ושינוי אווירה. ישנם ענפי ספורט שממש עוזרים לשחרר אגרסיות ועצבים (כמו למשל קיקבוקס או ריצה),שכן בעקבות פעילות גופנית אינטנסיבית מופרשים למוח הורמונים הגורמים לתחושת "היי" ואושר טבעיים שתורמים למצב רוח ואנרגיה גבוהה.

5. הרחבת מעגל החברים והמכרים 
עיסוק בפעילות גופנית ובעיקר במסגרת קבוצתית היא דרך נפלאה להכיר חברים ואנשים חדשים (מעבר לאנשים שאנחנו מכירים בעבודה ובמסגרת הביתית) ויכול להוביל לחברויות חדשות ומעניינות. מה עוד שאולי תמצאו שותפים "לפשע" ולאימונים – מה שיכול לעזור לשמור על מוטיבציה גבוהה יותר ולהתמדה לאורך זמן (כי תמיד יותר כיף להתאמן ביחד).

6. דרך מעולה להתחמם בחורף 
ברגע שהתגברתם על העצלנות הראשונית וכבר יצאתם מהבית (מכוסים טוב) – אין דרך טובה יותר כמו ספורט כדי לחלץ עצמות, לחמם את הגוף ולשפר את זרימת הדם בגוף בחורף הקר. בזמן שכולם יושבים קפואים ורועדים מקור מול תנורים ומחממים למיניהם – אתם מזיעים ומעלים את חום הגוף בדרך הכי טובה שיכולה להיות.

7. הכן את גופך לקיץ 
זה הרי ידוע שאת החיטוב לקיץ מתחילים בחורף!! כל תהליך – ובעיקר תהליך של ירידה במשקל, צמצום אחוזי שומן ואפילו עלייה במסת שריר – מצריך לפחות 3-4 חודשים כדי לראות תוצאות יפות. אז כשכולם ייזכרו מאוחר מידי – אתם כבר תהיו חטובים ומוכנים לביקיני 

8. תרופת-נגד לדכדוך ודכאון 
הקור, הימים הקצרים והשמיים האפורים עלולים לגרום לנו להרגיש קצת מדוכדכים בתקופת החורף. ולכן דווקא בחורף יותר מתמיד כדאי לכם להקפיד על שגרת פעילות גופנית שעוזרת כאמור להפחית את הדיכאון ולהעלות את מצב הרוח.

9. עם האוכל בא התיאבון – עם הספורט בא השינוי בתזונה
עם החורף והקור מגיעה גם הנטייה לאכילה מיותרת, נשנושים מוגברים או חיפוש אחר מאכלים "מנחמים" ומחממים (ובעיקר פחמימות פשוטות). אם תחליטו דווקא עכשיו לעסוק בפעילות גופנית קבועה ועקבית – תפחת הנטייה ליפול לנשנושים מיותרים (כי עבדתם כ"כ קשה לשרוף אותם!!) וגם עצם היציאה מהבית תעזור לצאת מה"לופ" הבלתי פוסק של חיפוש אחר משהו לאכול כי "משעמם" או כי "קר".

10. "לנצח את המערכת" ולנצח את עצמכם 
אם תצליחו דווקא עכשיו בחורף כשקר וגשום להכריח את עצמכם לצאת להתאמן – תרגישו פשוט בלתי מנוצחים. אין שום תירוץ בהמשך שיעמוד בדרככם. עצם זה שהצלחתם למצוא את הכוחות הנפשיים והבאתם את עצמכם לאימון הוא הישג בפני עצמו שתרגישו עלו גאווה עילאית!! היש תחושה נפלאה יותר מזה? 

מיטל גבאי
הכותבת הנה מאמנת כושר ותזונה אישית
מטעם הג'ימנסיה ישראל ו NCS ביה"ס למאמני תזונה
בעלת סטודיו לאורח חיים בריא, כושר ותזונה בראשל"צ
קישור לדף הפייסבוק וערוץ יוטיוב עם סרטונים בנושא כושר:
https://www.facebook.com/MyFitClubMG/
https://www.youtube.com/user/meital2607/videos
באינסטגרם meitalgabay@

 

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here