ביום ראשון הקרוב תפתח הרשמה לרכישת דירה חדשה במרכז העיר ראשון לציון בהנחה של כ-25%. כך למשל מחיר דירת שני חדרים תחל מ- 860,250 ₪ ומחיר דירת שלושה חדרים תחל מ- 1,161,000 ₪.

לפני עידן מחיר למשתכן, בחנה עיריית ראשון לציון כיצד ניתן, בכלים המקומיים, להוזיל את מחירי הדיור בעיר. העירייה גיבשה יוזמה לפיה העירייה מעניקה ליזמים תוספת יחידות דיור קטנות ללא שינוי בשטחי הבנייה, שימכרו ב-20-25 אחוז הנחה עבור זוגות צעירים, זכאים תושבי העיר (על פי קריטריונים). מתווה זה מאפשר מצד אחד מעורבות רחבה יותר של העירייה ומצד שני גמישות מול היזמים כך שהפרויקטים יהיו עדיין רווחיים וכדאיים עבורם. לפני כחמש שנים יצאה ההגרלה הראשונה ועד היום הוצעו לתושבי העיר כמאה דירות.

ראש העירייה, דב צור: "אנו פועלים להבטיח שלצעירי ראשון תהיה האפשרות להמשיך ולהתגורר בעיר, לבנות בה את חייהם ולהקים בה את משפחתם. היוזמה הזו היא דרך יצירתית ויעילה לאפשר לצעירי העיר לקנות דירה כבר היום במחירים נמוכים משמעותית ממחיר השוק. המתווה הזה נותן למשפחות צעירות את ההזדמנות להתחיל את החיים מנקודה אחרת. אני מקווה שנוכל לתת תקווה ועתיד טוב יותר לעוד ועוד צעירות וצעירים בני העיר".

הדירות יהיו בשלושה פרויקטים שונים ויבנו על ידי שני יזמים: חברת רויאל גרדן נדל"ן ושפע מיטב נדל"ן. ברחוב בלפור וברחוב האבות יהיו 16 דירות בנות שלושה חדרים וברחוב ירושלים שם יהיו שתי דירות של שני חדרים ו-10 דירות שלושה חדרים.

ההרשמה תחל כאמור ביום ראשון (25.3.2018) ותימשך עד ליום שני (9.4.2018), את הטפסים ניתן להגיש עד השעה 13:00 בבית המכבי, רחוב גולדה מאיר 21 בראשון לציון. ההגרלה תתקיים ביום שלישי (10.4.2018) במתחם נוער וצעירים בשעה 20:00 בערב. ההגרלה פומבית שתבוקר ותפוקח על ידי ועדה ציבורית שתכלול רואה חשבון, יועצים משפטיים ונציגי עירייה. במעמד ההגרלה יוגרלו מתוך כלל מספרי הבקשות, פי ארבעה ממספר יחידות הדיור בפרויקט, קרי 112 בקשות. חברי צוות הפיקוח ימשכו מעטפה אחר מעטפה ובאופן גלוי יקראו במספר הסידורי של הזוכה.

לאחר מועד ההגרלה, תועברנה כל הבקשות המוגרלות לוועדה ממיינת שבה חברים רואה חשבון, נציג עירייה ונציג מארגן הקבוצה. הוועדה תבצע בדיקת זכאות לבקשות, במידה וימצאו בקשות שאינן עומדות בתנאי הזכאות או במקרה נשירת מתמודדים, תיבדקנה בקשות מוגרלות נוספות. המועמדים הזוכים יוכלו לבחור את יחידת הדיור הרצויה מסך הדירות המוצעות בהתאם לסדר הוצאת מעטפתם בהגרלה.

יש לציין כי עיריית ראשון-לציון פעלה להקצאת יחידות דיור ברות השגה לזכאים, אך אינה נוטלת כל חלק או אחריות בהקשר להליכי ההתקשרות עם היזמים.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here