בשבוע שעבר התקיים בהיכל התרבות בעיר, ערב ייחודי וחגיגי לציון 17 שנות פעילות תכנית גמלא (גמלאים מתנדבים למען אחינו) בעיר ראשון לציון. בערב  השתתפו כ-250 מתנדבות ומתנדבי התכנית וכן השותפים להפעלתה מעיריית ראשון לציון ובתי הספר השונים.

הערב נפתח בשני שירים אותם ביצעה מקהלת מתנדבי גמל"א ראשל"צ בניצוחו של משה גרודר ובדברי ברכה ותודות אותן נשאה מנהלת תכנית גמלא בעיר ניצה קלו. בשם העירייה בירך מנכ"ל העירייה מר חיים גליק את הנוכחים וכן ראשת מנהל החינוך, גב' אטי אדר ומנהלת אגף הפרט במינהל החינוך, גב' חמדה שרייבהנד. טלי כרמל וחגי כץ, רכזי תכנית גמלא הארציים מטעם רשת דרור בתי חינוך בירכו והוקירו את פעילות המתנדבים ואת ניצה קלו על 17 שנים של עשייה ברוכה ומשמעותית.

אחד מרגעי השיא המרגשים בערב זה היה כאשר משפחה בה מספר ילדים שהתחנכו ע"י חונכים בגמלא לאורך השנים עלתה בהרכב כמעט מלא לברך את המתנדבים ולספר כמה משמעותיים היו המפגשים עם החונכים וכמה הם תרמו להצלחתם בחיים.

בהמשך הערב הוקרן סרטון המסכם את פעילות גמלא בעיר והוענקו מגיני הוקרה לחונכים וותיקים אשר מתנדבים בתכנית מאז הקמתה וכן לכאלה שצוינו על מסירותם הרבה והתגייסותם ללא לאות לפעילות. שלל הברכות והאיחולים שנאמרו הדגישו את חשיבותה הרבה של פעילות המתנדבים ברוח משפטו של הרב שלמה קרליבך שהתנוסס על גבי הבמה: "כל מה שילד צריך הוא מבוגר אחד שיאמין בו".הערב נחתם במופע סטנדאפ מוסיקלי "כטוב בעיניהם" של ההרכב "הגדוד העיוורי" המשלב יחדיו אומנים עיוורים ורואים.

תכנית גמלא כוללת חונכות פרטנית וסיוע לימודי רגשי וחברתי ללמעלה מ-900 ילדים ובני נוער, חונכות פרטנית ומוכנות לכיתה א' בגני ילדים, מרכזי למידה למתן שיעורי עזר במקצועות הליבה, הפעלת משחקיות לימודיות וספריות בבתי ספר יסודיים, פעילויות במועדוניות רווחה, סדנאות וחוגי העשרה ועוד. כמו כן מהווה קבוצת המתנדבים קבוצה חברתית הנפגשת אחת לכמה זמן למפגשי הכשרה, העשרה, אירועי תרבות וטיולים.

קרדיט צילום: אילן רניצקי

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here