עיריית ראשון לציון - צילום: אבי קקון

בחג החנוכה, יום חמישי 26/12, יתקיים לראשונה בעיר מצעד מיוחד תחת הכותרת "באנו חושך לגרש ולקרב לבבות". המצעד בעל ערך חברתי ערכי והוא בסימן גירוש סטריאוטיפים, בערות ושנאת חינם. מטרת האירוע ליצור חיבורים, ולקרב לבבות ולצאת במסר של סובלנות, הכלה שוויון וקבלת האחר. המצעד הוא פרי יוזמה של חברת המועצה ד"ר הדס- מלכה הכהן מחזיקת תיק חינוך מיוחד ובשיתוף פעולה עם המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק המדרחוב עידן מזרחי.

המצעד ייצא מרחוב ז'בוטינקי פינת רוטשילד ויסתיים במדרחוב. נקודת ההתכנסות למצעד הינה מתחם אולם מופת, רוטשילד 60 פינת ז'בוטינסקי. החל משעה 16:00 יתקיים ברחבת אולם מופת הפנינג ססגוני לבאי המצעד שיכלול תופים, ג'גלינג, בובות ענק ועוד. בשעה 16:40 המצעד יצא לדרך ובשעה 17:00 יתקיים בנקודת הסיום, במדרחוב, טקס הדלקת נרות מרגש. את הנר ידליק ראש העירייה עם ילדי החינוך המיוחד בעיר ובנוכחות חברי מועצת העיר ראשון לציון. בסיום טקס הדלקת הנרות יתקיים מופע אש מרהיב במדרחוב.

המצעד יתקיים בהשתתפות ראש העירייה וחברי מועצה, חניכי תנועות הנוער בעיר ותנועות נוער לילדים עם צרכים מיוחדים "כנפיים של קרמבו" וצמי"ד, עיוורים עם כלבי נחייה, ארגוני נכים, וילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם.  בנוסף, ישתתפו במצעד חברי ארגון בני ברית, ארגון חברתי יהודי ותיק שהוקם בשנת 1843 ועוסק בנושאים הקשורים לסדר היום החברתי והציבורי של העם היהודי וישראל ובעולם. חברת המועצה מחזיקת תיק חינוך המיוחד ד"ר הכהן היא נשיאת  הסניף המקומי של הארגון, לשכת נשים בנימין דה רוטשילד.

ראש העיריה, רז קינסטליך: "אנו נמצאים בעיצומו של חודש המודעות לאנשים עם מוגבלות שאנו מציינים מידי שנה בעיר. אני קורא לכולם להגיע ולקחת חלק במצעד, להתחבר ולהעביר יחד אתנו את המסר שבראשון לציון כולם שווים."

חברת המועצה ומחזיקת תיק החינוך המיוחד, ד"ר הדס-מלכה הכהן אשר יזמה את האירוע: "מדובר באירוע חברתי חינוכי וסופר מרגש. תיק החינוך המיוחד הוא תיק חדש במועצת העיר והינו חלוץ ברשויות. תיק זה מטרתו גם לסמן דרך בקידום תפיסות חברתיות מתקדמות של קבלה, הכלה, סובלנות, שוויון וצדק חברתי. מצעד באנו חושך לגרש הוא אחד  זה הינו מהאירועים שמטרתם להגשים את היעד הזה! "

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here