הוועדה המחוזית החליטה לדחות את ההתנגדויות ולבטל את תכנית 106/1 , זוהי בשורה לתושבים המבקשים לממש תמ"א 38 לצורך חיזוק הבניין בפני רעידות אדמה , ראש העירייה בירך על ההחלטה והוסיף "אנחנו עם אצבע על הדופק כדי להימנע מצפיפות ועומס על התשתיות העירוניות"

הועדה המחוזית קיבלה את עמדת בית המשפט העליון שאין לעכב היתרים לחיזוק במרכז ראשון לציון וביטלה את תוכנית רצ 106/1. המשמעות: נסללה הדרך להגשת תמ"א 38 בכל העיר.

כשנתיים אחרי שמתן ההיתרים לתמ"א 38 במרכז העיר הוקפא, שוחררו החסמים על ידי הועדה המחוזית שפתחה כך את החלטתה: "לאחר ששמעה את המתנגדים והתייחסות נציגי הועדה המקומית, מחליטה הוועדה לדחות את ההתנגדויות ולתת תוקף לתכנית". מיד לאחר מכן, השיבה הועדה המחוזית לכל טענה וטענה ואף לכל אחד מהמתנגדים. כמו כן הועדה המחוזית ציינה כי במסגרת הוראות תמ"א 38, יש לוועדה המקומית את האפשרות לסרב למתן היתר בנייה ככל ותשתיות השכונה אינן מאפשרות לקלוט תוספת יחידות דיור.

 

עיקרי התוכנית רצ 106/1, שכאמור בוטלה, עסקו במכסות יחידות דיור שנקבעו ב-2008. נציגי העירייה הסבירו לוועדה המחוזית כי המכסות שנקבעו לפני כעשור אינן רלוונטיות עוד ואינן מבטאות את הצרכים הפרוגרמתיים האמתיים של העיר, שנבחנו בין היתר בתכנית המתאר רצ/ 2030 ובמסמכי המדיניות הנגזרים ממנה.

ראש העירייה, רז קינסטליך, בירך את החלטת הועדה המחוזית ואמר: "זוהי בשורה לתושבים שמבקשים לשפר את הבטיחות והנגישות בבניין ולחזק אותו מפני רעידות אדמה. כמובן שבמקביל אנחנו עם אצבע על הדופק כדי להימנע מצפיפות ועומס על התשתיות העירוניות".

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here