שירות חדש. עיריית ראשון לציון מגבירה את פעילותה בתחום חילוץ והצלה של בעלי חיים. השירות הווטרינרי העירוני התקשר עם שני ספקים לחילוץ ולכידה של בעלי חיים במקרים מורכבים ובמצבי סיכון ברחבי העיר.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "מדי שנה אנחנו נתקלים במקרים מכמירי לב של בעלי חיים הזקוקים לחילוץ וטיפול. השירותים החדשים יאפשרו לנו להגיע ליותר בעלי חיים המצויים במצוקה. זו חובה מוסרית שלנו להביע רגישות ואנושיות כלפי עולם החי".מדי שנה מחולצים על ידי מפקחי ורופאי השירות הווטרינרי העירוני מאות בעלי חיים, בהם כלבים, חתולים, חיות משק וחיות בר.

 

 

 

 

 

 

# לקבלת מנוי חינם לשבועון "המגזין" נא שלחו בקשה למנוי במייל הבא: Rishon.magazine@gmail.com

חלק מהמקרים מצריך פעילות באמצעים פשוטים אך בכל שנה קיימים מספר מקרים מורכבים יותר כגון חילוץ בעלי חיים מגובה רב, בעלי חיים הקשים לריסון ועוד. לצורך כך גויסו הספקים שיתנו מענה לחילוץ מסובך המצריך אמצעים מיוחדים או מיומנות מיוחדת כמו חילוץ ולכידה של כלבים וחתולים במצבי סיכון, חילוצים בגובה, חילוצים מבורות עמוקים, קולטני מים, מערכות ביוב וכל תרחיש אשר אליו נקלע בעל החיים ואינו מסוגל להיחלץ בכוחות עצמו. רופאי השירות הווטרינרי העירוני יפעילו את הקבלנים החיצוניים במקרים שלא טופלו על ידי היכולות האורגניות הקיימות בשירות הווטרינרי.

מחזיקה תיק איכות הסביבה, חברת המועצה קרן דנה, הוסיפה: "זיהינו כי קיים צורך בשירות זה לאור מקרים שבהם נתקלנו לאחרונה. בחודש האחרון נעזרנו במספר מקרים שונים בשירות ובכך הצלחנו לסייע ולטפל בבעלי החיים. אני מודה לראש העירייה, רז קינסטליך, על התמיכה והסיוע בנושא ולשירות הווטרינרי העירוני על השיתוף פעולה והוצאה לפועל המהירה של הנושא" .

כך היה ביום שישי האחרון כאשר התקבלה פנייה במוקד העירוני על גור חתולים תקוע בתוך צינור ביוב ברחוב אנילביץ' בעיר. למקום הוזעק מפקח וטרינרי, תחילה לא שמע את החתול אך לאחר מספר ניסיונות שכללו גירוי החתול על ידי השמעת יללות חתולים, הוא השיב. כיוון שקוטר הצינור היה צר, לא ניתן היה לחלץ אותו. למקום הוקפץ קבלן עירייה חיצוני שהצליח לחלץ אותו והוא הועבר לשירות הווטרינרי לבדיקה, חיסון ואשפוז על ידי ד"ר תומר ניסימיאן במרפאה הווטרינרית העירונית.

בתמונה

ג׳ולי החתולה שחולצה וקיבלה טיפול רפואי וטרינרי ראשוני במהלך סוף השבוע.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here