צמד המילים "התחדשות עירונית" מקושר בדרך כלל לפרויקטים של תמ"א 38 ופינוי בינוי, אבל בראשון לציון הכוונה היא גם למרחבים הציבוריים. הפרויקט העירוני "שפת רחוב" שהחל כבר לפני שבע שנים משלים את ההתחדשות העירונית במרכז העיר הוותיק, כלומר לצד חידוש הבניינים הפרטיים, מחודש גם הרחוב. יש לציין כי תכליתו של פרויקט "שפת רחוב" הוא לא מתיחת פנים אלא גם שיפור הנגישות ובטיחות הרחוב על פי התקנים היום. אחרי רחובות רוטשילד, אלקלעי, ביל"ו, אברבאנל, שפטל ועוד עשרות רחובות נוספים, מגיע הפרויקט העירוני לרחוב הדרור.

בהשקעה של שישה מיליון ₪ ישודרג הרחוב מן הפרט הקטן ביותר ועד לפרטים הגדולים. מאחר והרחוב ארוך, העבודות בו יחולקו לחמישה שלבים על מנת לצמצם עד כמה שניתן את ההפרעה לשגרת יומם של התושבים. בכל אחד משלבי הביצוע, קטע הרחוב שבו יבוצעו העבודות יהיה סגור לתנועת כלי רכב. בקטע הראשון בו יבוצעו העבודות יהיה קטע הרחוב הרצל- מרגולין. העבודות בחלק זה יימשכו כשמונה שבועות. בסך הכל, העבודות ברחוב המשתרע לאורך כ-800 מטרים ימשכו כ-11 חודשים.

במסגרת העבודות יבוצעו שינויים גאומטריים בכביש על מנת להעלות את רמת הבטיחות בו, סלילה מחדש של הכביש, שדרוג מערכות התאורה והסדרת מקומות החנייה ברחוב. בנוסף יוחלפו אבני השפה והמדרכה תרוצף מחדש. יינטעו עצים נוספים ברחוב ויוצב ריהוט רחוב חדש שיכלול ספסלים, פחי אשפה ועוד.

לפרויקט "שפת רחוב" שותפים אגף התכנון במינהל ההנדסה, תאגיד המים מני"ב ומינהל שפ"ע. הפרויקט הינו חלק מתוכנית הפיתוח של העיר לפיו צפויים עשרות רחובות בעיר הוותיקה לעבור שדרוג וטיפול בחזות הרחוב בהשקעה של למעלה מ-200 מיליון שקלים. ייחודיות הפרויקט טמונה בכך שבתוך זמן קצר באופן יחסי, הרחובות עוברים מהפך דרמטי בחזותם מבלי לאבד את אופיים.

קרדיט הדמיות שפת רחוב דרור- שמעון מרגולין אדריכלות בע"מ

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here