בתקופה האחרונה רבים מלקוחותיי מדווחים כי הם מתמודדים עם פחדים מכל הסוגים, ובשל כך דואגים, מרגישים עצבנות וחוסר שינה.

פחד ממחלות, פחד כלכלי, פחד מחוסר וודאות ואפילו פחד ממוות. כדי לעזור להם אספתי מקבץ רעיונות להתמודדות עם פחדים.

בת-שבע טל

אם נפתח את ספר תהילים בפרק קכא' נגלה את הפסוקים (א-ב) שעלינו ללמוד את העומק המסתתר בו. "שִׁיר, לַמַּעֲלוֹתאֶשָּׂא עֵינַי, אֶל-הֶהָרִים, מֵאַיִן, יָבֹא עֶזְרִי. עֶזְרִי, מֵעִם יְהוָה,  עֹשֵׂה, שָׁמַיִם וָאָרֶץ."

המילה אין בהיפוך אותיות היא המילה אני, כשאני נמצאת במצב של אין, אין בריאות, אין פרנסה, אין שקט נפשי, אין ילדים או אין נחת מהילדים, אין שמחה, אין יישוב הדעת, אנחנו צריכים להבין שמישהו כיוון את המצב כדי שנהיה בהתבטלות.

כמה קשה להוריד את הראש, ולהגיד: "אחרי כל מה שהשתדלתי, פעלתי, עשיתי, יש דברים שהם פשוט לא בשליטה שלי." או בעברית פשוטה "ככה השם רצה".

המדיטציה היהודית הומצאה הרבה לפני כל סוגי המדיטציות המערביות, היא התפילה! כשאתם מכניסים כוונה לתפילה שלכם, מוכנים להודות שהכל נקבע עבורכם במדויק מלמעלה, יש אפשרות להתחיל בקשר מיוחד. קשר בין האדם ובין הבורא, האדם מבין שכל הניסיונות שנשלחו אליו, הם רק כדי לחנך אותו. כשקשה לאדם, הוא מתאמץ יותר לפתח את הקשר עם בעל הכוחות כולם. עם מי שיכול להוציא אותו מצרה, מחושך לאור, מעבדות לחופש אמיתי.

אל תחכו להתחיל את הקשר עם הבורא רק בשעת צרה, כשאחד מבני המשפחה חולה בקורונה או בכל מחלה אחרת, תתחילו כבר היום.

המתכון פשוט: לדבר עם בורא עולם, לצאת להליכה, לשדה או לים, להוסיף את כוונת הלב ואת האמונה, וחזרה על המילים: "עזרי רק מהשם". האדם צריך לתת מעצמו, לפנות זמן, להתמסר, להתאמן באמונה, ובעזרת השם תזכו לבשר בשורות טובות. ההבנה שאנחנו לא באמת מנהלים את העולם, ויש כוח עליון תעזור לנו להתמודד עם פחדים גם בימים אלה.

בת-שבע טל
מנהלת מרכז לאימון וייעוץ לילדים והורים, מחברת הספרים זינוק לחיים– אימון ילדים ונוער, כטל רענן- רענון יומי. 
בעלת תואר ראשון בחינוך, תואר שני בהתנהגות ארגונית ומומחית באימון.
052-4826705

תגובות

תגובות