עיריית ראשון לציון, באמצעות החברה העירונית, משלימה את הרחבת מתחמי התפילה בסמוך לבתי הכנסת. העירייה גיבשה רשימה ובה בתי הכנסת בהם יוצבו מאהלים, יותקנו הצללות או יפתחו מוסדות ציבור בסמוך על מנת לאפשר שטח גדול יותר לתפילה ובכך לרווח את המרחקים בין המתפללים. בעירייה מבקשים לעבור את חגי תשרי בשלום ולכן

ראש העירייה, רז קינסטליך, קורא לציבור הרחב להקפיד על ההגבלות וההנחיות: "חשבנו על דרכים יצירתיות שמצד אחד יאפשרו את קיום המנהגים ותפילות החג לתושבים ומצד שני לא יובילו חלילה לעלייה בתחלואה וסיכון חיי אדם. זו משימה לא פשוטה, שדורשת כוח אדם גדול ותקציב ייעודי. העירייה תעמוד לצד בתי הכנסת והמתפללים. כנגד זה אנו זקוקים לשיתוף הפעולה של הציבור שיגלה אחריות, יקפיד מאוד על קיום ההנחיות וישמור על ההיגיינה. ההלכה מחשיבה את ערך החיים מעל לכל ולכן יש לנקוט בכל האמצעים הנדרשים לשם הצלת החיים".

את ההיערכות מוביל מנכ"ל העירייה- דודי גיל, בשילוב ידיים של מנכ"ל החברה העירונית- אלי פולק ,המועצה הדתית בראשות היו"ר הרב ישעיהו מלכא, חברת קדישא בראשות היו"ר יעקב רייכר וחבר ההנהלה ניסים אלקסלסי וחברי המועצה מיכל קלדרון, שמואל ג'מיל ואריה כהן ויועץ ראש העירייה לענייני דת, רונן זינגר. החברה העירונית גיבשה שלוש פתרונות בהתאם לתנאים הפיזיים בבית הכנסת: הקמת מאהלי תפילה, הכשרת מוסדות ציבור לתפילה והתקנת הצללה בסמוך לבתי הכנסת.

יש לציין כי החברה העירונית תספק גם מאווררים תעשייתיים כדי לשפר את זרימת האוויר בחלל הפתוח ובמאהלים. כמו כן, יסופקו כסאות לבתי כנסת שכבר יש בהם הצללות או שטח מוצל בחצר בית הכנסת, כדי שניתן יהיה לפזר את קהל המתפללים.

תגובות

תגובות