ממש בימים אלו, הוציאה טל פלדמן (25), אשת חינוך, תושבת ראשון לציון את ספרה השני והפעם – ספר שירי ילדים העונה לשם: "מחשבות הפלא". זהו לא עוד ספר. "מחשבות הפלא" זהו ספר ילדים חינוכי, מלמד ומעורר השראה. בספר שירים זה, כל ילד וילדה יצאו למסע בין שירים שיסייעו להם בהתגברות על מצבים שונים. הספר מאפשר לאנשי החינוך ולהורים להיכנס אל תוך עולמם של הילדים ולגלות להם את כוחם הפנימי ועוצמתה של החשיבה החיובית.

טל פלדמן
טל פלדמן

הספר נוגע בנושאים המוכרים לאנשי החינוך ולהורים: חשיבותם של שיתוף פעולה, סבלנות, עזרה הדדית ועוד. טל מקבלת הרבה תגובות מרגשות מאנשי חינוך, הורים, סבים וסבתות ואיך אפשר לשכוח את הפידבקים המרגשים מהילדים.

טל, אז מה בעצם גרם לך להתחיל לכתוב ספר ילדים?
"ספר ילדים עבורי הוא זמן איכות וצבירת זכרונות. את הספר שלי, כתבתי במיוחד בצורה כזו שיגרום לשיחות בין ההורה לילד. או לחילופין סבא וסבתא, מורה, גננת או כל מבוגר אחר שמקריא לילד את השירים. הספר מזמן שיחות ולמידה משותפת בין השניים. לאחד מהשירים בספר קוראים "באיזו דרך מגיבים?". תאר לך כמה השפעה יכולה להיות לשיר עם נושא כזה משמעותי על התלמידים ולאיזו שיחה עוצמתית הם יכולים להגיע. דמיין איזה דיון יכול להתפתח משיר כזה".

מה עומד מאחורי בחירת השם? איך הוא עלה לך?
עוד לפני שכתבתי את השירים בספר, ידעתי מה יהיה שם הספר. יש כאלו ששם הספר עולה להם ממש בסוף. לי הוא עלה בהתחלה. הבחירה של השם נבעה מהמחשבה שלי שבעצם למי מאיתנו אין מחשבות פלא שיכולות לעזור לו להתגבר על כל מיני מצבים בחיים? אני מאמינה שלכולנו קיימות מחשבות כאלו וגם אם לא, אנחנו יכולים ליצור אותן בעזרת כוח הרצון שלנו, הדמיון והחשיבה החיובית. כשניצור מחשבות פלא, הן יובילו אותנו למקומות הכי טובים שאפשר.

יש משהו שתרצי להגיד על הספר?
כן. בהחלט. אני מאמינה כי דרך השירים שכתבתי, אפשר לגלות דברים חדשים על הילד. דברים שבזמן אחר הוא לא היה משתף. בכל שיר קיימת סיטואציה יומיומית מחיי הילדים, ככה שבזמן הקראת השיר או אפילו כאשר הילד קורא בעצמו, הוא ירגיש הזדהות עם אותה סיטואציה ופשוט יתחיל להיפתח ולשתף מחייו האישיים. בנוסף, הספר הזה יגרום להתקרבות משמעותית בין המבוגר לילד.

אז מי בעצם קהל היעד של הספר? יכול להיות שגם מבוגרים יכולים להזדהות עם חלק מהשירים?
"אמנם קהל היעד של הספר הוא ילדים. אך עשרות הורים ציינו שזהו ספר שהוא בהחלט גם עבורם. ספר מלא בהשראה שמחזיר אותם לתקופת הילדות. כשכתבתי אותו, הרגשתי את זה. ידעתי שזה מה שהורים יגידו אך לא תיארתי שבתדירות כזו. מה שמדהים אותי, זה שיש סבים וסבתות שרוצים ספר אחד לנכדים ואחד בשביל עצמם. זה מרגש אותי".

אז אם עשה לכם חשק כבר עכשיו שיהיה בידיכם את הספר החינוכי המיוחד של טל, אתם מוזמנים ליצור איתה קשר דרך הפייסבוק: TAL FELDMAN.

תודה טל, אנחנו מחכים לקרוא!

תגובות

תגובות