הבוקר  (16.9) התקיים טקס הנחת אבן פינה חגיגי לשני בנייני הפיילוט של פרויקט ההתחדשות העירונית רמת אליהו. באירוע החגיגי השתתפו מכובדים רבים ביניהם ראש העירייה, רז קינסטליך, סגנית וממלאת מקום ראש העיר- ליאל אבן זוהר, ממלא מקום ראש העיר, מוטי עג'מי, ממלא מקום יושב ראש החברה הכלכלית- אסף דעבול,  מנהל מרחב מרכז ברשות מקרקעי ישראל דודי מזרחי, מנהלת מחוז מרכז במשרד הבינוי והשיכון ד"ר סיתונית שמואלי, סמנכ"לית הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הגב' עינת גנון, מנכ"ל אשדר, ארנון פרידמן ונציגי החברה, נציגי העירייה והחברה הכלכלית, וצוות מנהלת פינוי בינוי רמת אליהו בראשות דודו מנצור. בנוסף השתתפו באירוע נציגי 61 המשפחות מרמת אליהו, המתגוררות כיום ברחוב שי עגנון  וצפויות לעבור להתגורר בבניינים אלו לאחר סיום הבנייה. במסגרת בפרויקט, חברת אשדר מקבוצת אשטרום, מקימה בשכונת נחלת יהודה מערב שני בניינים חדשים ומפוארים.

"בדיוק לפני שנה עמדתי מול תושבי רמת אליהו בטקס הרמת הכוסית לכבוד השנה החדשה והבטחתי כי נעשה ככל שביכולתנו על מנת לקדם את הפרויקט ולעמוד בזמנים וביעדים שהצבנו לעצמנו למען שיפור חייהם של תושבי השכונה", אמר ראש העירייה, רז קינסטליך בדברים שנשא בטקס, " אני גאה ונרגש לעמוד פה לפניכם בדיוק שנה אחרי ולומר כי התוכנית להתחדשות עירונית ברמת אליהו בעיצומה. בשנה האחרונה יצאו לדרך במסגרת התוכנית חמישה מכרזי בנייה, אושרה להפקדה התב"ע של רמת אליהו, וכיום אנו מתחילים בבנייה של בנייני הפיילוט, ובקרוב תחל הבנייה גם בשכונת נוריות. אני רוצה להודות לכל השותפים לדרך, משרד הבינוי והשיכון, הרשות להתחדשות עירונית, חברת אשדר וכמובן למנהלת פינוי בינוי ברמת אליהו בראשות דודו מנצור."

גם ראש מנהלת פינוי בינוי רמת אליהו, דודו מנצור, נשא דברים נרגשים: " לפני קצת פחות מ- 4 שנים, כשאחרון בעלי הדירות מ- 2 הבניינים בשי עגנון חתם על כתב ההסכמה, לפרויקט של בינוי פינוי של הבניינים הפינוי נראה עדיין בגדר חלום. והנה אנחנו עומדים כאן בסוג של התגשמות חלום. פתגם סיני מוכר אומר ,"כי המסע הארוך ביותר מתחיל בצעד קטן" . גם בפרויקט המורכב הזה שנראה כרגע ארוך וקשה, התחלנו בצעד משמעותי של בניית 2 הבניינים הראשונים ופינוי הישנים בעוד כ 3 שנים. אל הבנייה החדשה הזו של חברת אשדר, יצטרפו החברות שזכו בשכונת נוריות ,  מנהלת המגורים של  צה"ל שתבנה ברמת אליהו ומכרזים חדשים שצפויים להתפרסם בשכונת נוריות ובמתחם האלף".

מנהלת מחוז מרכז משרד הבינוי והשיכון ד"ר סתונית שמואלי: אני רואה בחשיבות הפרויקט כהשגה של יעדי המשרד, חיזוק חברתי ופיזי  וקידום מואץ של פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית. הבנייה פה בנחלת יהודה מערב הינה הוכחה מוחשית וציון דרך חשוב לשיפור איכות חייהם של אלפי משפחות,  הפרויקט ברמת אליהו הוא מודל מוצלח של התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות.

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "זהו פרויקט המגשים חזון בן 5 שנים, שהתחיל עם החלטת ממשלה בנוגע לרעיון מאוד ייחודי, בו המדינה נכנסת לנעלי היזם והיא זו המחתימה את הדיירים. רבים לא האמינו שהדבר אפשרי, אולם 61 המשפחות האמיצות שהיו חלוצות והעזו להיכנס לתהליך,  מקבלות כעת מתנה נהדרת לראש השנה".

ממלא מקום יושב ראש החברה הכלכלית, אסף דעבול" היום הזה הוא הגשמת חלום מבחינתי. אני תושב רמת אליהו מזה 40 שנה, ולפני 25 שנה הצטרפתי למועצת העיר בדיוק מסיבה זאת, על מנת לעשות שינוי זה בחייהם של תושבי השכונה והיום זכיתי להגשים חלום זה".

בין הדוברים הנוספים באירוע הייתה נציגת הדיירים חופית אבן זוהר: "זהו יום משנה מציאות של קיום הבטחה. של חזון מתממש. לפני 4 שנים עבדנו במרץ במטרה להשיג 100% הסכמה של דיירי הבניין. עברנו דלת דלת, על מנת  לשכנע, להסביר ולהחתים ויחד עם הצוות המקצועי של המנהלת – הצלחנו!  זו העת להזכיר שהבטחות מקיימים , שהמילים קרמו עור וגידים. עיריית ראשון לציון בראשות רז קינסטליך, משרד הבינוי ומנהלת רמת אליהו יצקתם תקוות חדשות בלב תושבי השכונה אנו בטוחים שתרומתכם לאיכות חיי התושבים תמשיך להיות מצפן לרגלכם".

הבנייה בנחלת יהודה מערב, אשר החלה לאחרונה, תכלול שני בניינים בני 27 קומות כל אחד, על קומת קרקע ו-2 קומות מרתף ו-212 יחידות דיור חדשות. בתום הבנייה, הן המשפחות הוותיקות והן המשפחות חדשות, יקבלו דירות מרווחות בבניינים יוקרתיים שיבנו ברמה גבוהה.

 קרדיט צלם-אביב חופי

 

תגובות

תגובות