אתר Rishon4u.co.il שמח להציג בפניכם פרויקט עירוני חדש שמטרתו להכיר מקרוב את תושבי העיר, עיסוקיהם, העדפותיהם, מה היו רוצים לשנות/לתקן/לשמר ומה הם מאחלים לעצמם….המדור גאה לארח את זהבה הבר.

זהבה נולדה בתל אביב בינואר 1950, נשואה למשה, אם לשלושה ילדים – אלון בן 43, ראש צוות תוכנה בחברת הייטק, יתיר בת 40, עובדת ב"הומניקיישן", מרכז התפתחות אישית ועסקית. תמיר, 32 מדריך במכינה קדם צבאית וכמובן סבתא במשרה מלאה ל-3 נכדות, שי, נועם ויובל.

זהבה הבר מתגוררת בראשון לציון משנת 1972, עם הפסקה של שלוש שנים, בהן שהתה עם בעלה בארה"ב במסגרת עבודתו.

זהבה מורה במקצועה, בוגרת סמינר "תלפיות" בתל אביב, ועיתונאית ב-30 שנים האחרונות. לפני כשנתיים פרשה לגמלאות, ומאז מפרסמת טור אישי,חדשותי מוביל ונחשב בפייסבוק "הטור של זהבה הבר".

תחביבים – ריקוד, בישול, קריאה וסרטים.

מה מחבר אותך לראשון לציון?
את חיי הבוגרים התחלתי בראשון לציון. הגעתי הנה בגיל 22 לאחר נישואיי לבעלי משה, כאן הקמנו את ביתנו, כאן נולדו ילדיי, כאן עבדתי כל חיי והתאהבתי בעיר המיוחדת הזאת. אני אוהבת את פינות החמד שלה, את ההיסטוריה שלה, השזורה בתולדות ארץ ישראל, אוהבת את הים ואת מקומות הבילוי בעיר.

מה חסר לך בראשון לציון?
הייתי שמחה לראות עיר יותר נקיה, תושבים השומרים על הניקיון גם בחדר האשפה בבניין שלהם, נימוסים טובים יותר, התחשבות בזולת…ללא רעש הבוקע מהבתים…מהמכוניות…הצעקות ברחוב…
הונדליזם…הלוואי שכל אלו יילמדו בגנים ובבתי הספר ונראה כאן ילדים ובוגרים המתנהגים אחרת.

מהו הבילוי המשפחתי המועדף שלכם?
אנחנו אוהבים לטייל, בארץ ובחו"ל, לראות סרטים, לבלות עם הילדים והנכדות שהוא הבילוי הכייפי ביותר…ולבלות עם חברים בבית או במסעדות וטיולים.

משהו שראית במקום אחר והיית שמחה לראות גם אצלנו בעיר
בטיולינו בעולם, אני אוהבת לראות את הבניינים הישנים היפים כל כך, וחושבת שחבל שאין לנו בניינים מהסוג הזה…אוהבת גם את העיירות הציוריות…הנראות כאילו נלקחו מתוך סרט יפה….ומשהו שראינו בטיול האחרון בברצלונה שהקסים אותי, הוא רמזור בגובה העיניים, לא כמו שאנו מכירים אליו יש להביט למעלה…המאפשר ראייה בטוחה של הנהג, כשהשמש נמצאת ממול ומסנוורת את הנהג.

מסעדה/בית קפה מועדף?
בתי קפה ומסעדות בראשון לציון שאנחנו נוהגים לסעוד בהן, "פולה", שם אנחנו יושבים בימי שישי בפרלמנט בבוקר. אספרסו בר, קפה ג'ו, מסעדת "מוזס" ..ועוד.

רוצה לראות סרט, סינמה סיטי או יס פלאנט?
אנחנו הולכים מידי יום שבת ולעיתים בשישי, לסרט, בדרך כלל ל"יס פלאנט", מפני שיש שם יותר מקומות חנייה…ומנצלים את הבילוי לטיול באגם… אך גם הולכים לסינמה סיטי.

אם היינו מסדרים ל פגישה עם ראש העיר החדש, על מה חשוב לך לשמור בעיר ומה היית רוצה לשנות?
חשוב לי לשמור על צביונה של העיר, לשלב ישן עם חדש, לא לוותר על שימור הישן. חשוב לי מאוד לראות את סמל העיר שנעלם, חוזר למקומו המכובד…בזה עסקתי בשנים האחרונות ..פרסמתי רבות על כך…ומקווה שתוחזר עטרה ליושנה.

אם הייתה לך האפשרות להיבחר למועצת העיר, איזה תיק היית בוחרת?
הייתה לי אפשרות להתמודד למועצת העיר, התבקשתי על ידי מספר רשימות…אך הפוליטיקה היא לא בשבילי. אני מכירה אותה היטב, ולא לחיוב…לכן מעדיפה לא להיות חלק ממנה, אלא לדווח עליה, לתאר אותה, לפרשן אותה ולמתוח ביקורת במקומות שצריך בהם ביקורת.

אילו הייתי בכל זאת במועצת העיר, הייתי רוצה לדאוג לתיק חדש, המשלב שקיפות בהתנהלות השלטון, כי שקיפות היא הבסיס של משטר דמוקרטי…ויחס הוגן ומתחשב בתושבים. לי שני הנושאים הללו חשובים ביותר.

מה את מאחלת לעצמך?
זה יישמע קלישאתי, אבל מה חשוב יותר מבריאות? מאחלת לי ולמשפחתי בריאות טובה, לראות את ילדיי ומשפחותיהם מצליחים ומאושרים…ומה עוד צריך…כשיש בריאות טובה, הצלחה ואושר??

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here