100 בני נוער, מיועדים לשירות צבאי, יצאו למסע דגל בן 6.5 קילומטר ממזרח וממערב העיר, זוהי השנה השלישית למסורת הקורמת עור וגידים ומטרתה להכשיר את הצעירים לשלב הבא בחייהם

רגע לפני שבני הנוער בראשון לציון יתגייסו לצה"ל, יעלו על מדים ויצאו למסע הכומתה שלהם, הם עוברים בעיר את המסע הראשון שלהם- מסע דגל בן 6.5 קילומטרים שהפך למסורת שנרקמה בין אגף הנוער בעיריית ראשון לציון, תנועת "אחריי" וצה"ל.

כמאה בני נוער, חניכי מרכז הנוער הנוערנט במזרח וחניכי מתנ"ס רמת אליהו במערב, יצאו למסעות והגיעו יחדיו למועדון התדר, שם קיבלו את דגל הקבוצה. הקבוצות משכו תשומת לב רבה מעוברי האורח ומנהגים. הצעירים שרו שירים, הניפו דגלים וסחבו אלונקות תוך כדי שהם צבועים בצבעי הסוואה. מנהל תחום התנדבות נוער רשותי, שי כהן, אמר: "ממלא את הלב לראות את האש בעיניים של בני הנוער לאורך כל המסע. כשהם הגיעו למועדון התדר, הייתה התרגשות גדולה לקראת קבלת דגל הקבוצה שמאחד אותם".

במהלך השנה פועלים בראשון לציון כ-150 חניכים בקבוצת אחריי בשתי הקבוצות הנפגשות פעמיים בשבוע,  פעם בשבוע אימון ופעם בשבוע פעילות ערכית והתנדבותית.

כזכור, ראשון לציון ממוקמת בצמרת הערים המובילות בישראל בגיוס לצה"ל. מהנתונים המתייחסים לילידי 1996 שהתגייסו ב-2014 והשתחררו בשנה שעברה, ראשון לציון ניצבת במקום הראשון מבין 14 הערים הגדולות בישראל עם ממוצע של 86.7% בשיעור לגיוס של גברים. במקום השני רמת גן עם 86.3% ולאחר מכן אשקלון עם 83.4%. תל אביב רק במקום ה-11.גם בקרב הנשים נרשמה גאווה גדולה, כאשר ראשון לציון במקום הראשון בקרב הנשים עם שיעור של 80% בגיוס לצה"ל. בעירייה מייחסים משקל רב לפעילות צוותי ההוראה במוסדות החינוך ותנועות הנוער והחינוך הבלתי פורמלי, המבינים היטב את חשיבות השירות הצבאי ופועלים בכל הדרכים להטמעת ערכי הציונות ואהבת המדינה לצד העלאת המוטיבציה לשירות משמעותי בצה"ל.

צילום: אמילי טובי

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here