מיקי אלון

אתר Rishon4u.co.il שמח להציג בפניכם פרויקט עירוני שמטרתו להכיר מקרוב את תושבי העיר, עיסוקיהם, העדפותיהם, מה היו רוצים לשנות/לתקן/לשמר ומה הם מאחלים לעצמם….המדור גאה לארח את מיקי אלון.

מיקי אלון נולד בקרית אונו,  נשוי לאפרת +3 בנים אורי,איתמר ויואב, מנכ"ל משותף בחברת פולישק בע"מ יצרנים של שרוולים ושקיות ניילון מיוחדות לענפי ההייטק האלקטרוניקה ,חקלאות ועוד…..וכמובן מתוק.נט חנות אינטרנטית ופיזית במישור הנוף לקישוטי עוגות, וחומרי גלם מתוקים.

 

קצת יותר על עצמך ועל הפעילויות שלך בעיר.
לאחר שהתחתנתי עברתי בשנת 1993 לעיר ראשון לציון ,לשכונת מישור הנוף (שבה אני מתגורר עד היום) ומייד נקשרתי לעיר הכרתי אנשים מעניינים ,למדתי "מנהל עסקים עם התמחות במחשבים" והתחלתי במקביל לעבודתי בהתנדבות שהלכה וגדלה במשך השנים, אני מכהן שנים רבות כיו"ר ההנהגה בבתי ספר שונים ,מישור הנוף, מקיף ד' גימנסיה גן נחום, מקיף ו' יגאל אלון . חבר בהנהגות מקיף א' גימנסיה ריאלית, הנהגה עירונית , כיהנתי כמה שנים כיו"ר מועצת ההורים העירונית ראשון לציון.

 

כיום סגן יו"ר הנהגת ההורים העירונית וחבר הנהלת הנהגת ההורים הארצית וזאת כבר 18 שנה, במקביל גם יו"ר ועד הפעולה במישור הנוף, שנים רבות במשמר השכונה/משמר אזרחי, חבר דירקטוריון החברה העירונית לביטחון, חבר הנהלת התאחדות התעשייה והמלאכה/לעסקים הקטנים, חבר ועדות עירוניות שונות, אוהב לנהל את "פורום תושבי ראשון לציון" בפייסבוק ולהמשיך לתת פלטפורמה לכ-84,000 חברי הפורום ועוד…..אני נהנה מהעיסוק בהתנדבות למען הקהילה וכעת גם נבחרתי לכהן כיו"ר האגודה למען החייל בראשל"צ (היום בשמה החדש "יחד למען החייל" ) ולפני עבודה רבה כדי להקים סניף שעדיין אינו קיים בעיר וזאת בהחלט הרגשת שליחות.

מאיפה אתה שואב את הכח לכל הפעילויות הללו? 
פעולותיי בחיי די הושפעו מחוויותי בכיתה י' כשנכנסתי לתיכון בן צבי קרית אונו למגמת צילום מייד התאהבתי במקצוע שהפך חלק מהותי מהיום יום שלי, החוויה השניה המשמעותית היא הצטרפותי לתנועת הנוער "נוער לנוער" שבה למעשה מדובר בתנועת מנהיגות עצמית ללא מבוגרים הכל נקבע על ידי בני הנוער וכך כל בעלי התפקידים ,אחת מפעולות ההתנדבות שלי היתה לטפל בילדה עם ניוון שרירים בצורת תרגילי פזיותראפיה ומשחק היא לא הייתה מדברת אבל העיניים אמרו הכל…בצבא שירתתי בחיל האוויר בכמה בסיסים במקצוע "צילום אוויר" , היה מרתק ובמקביל גם למדתי במכללת קרית אונו את תחום הצילום גם באולפן….

עם כל העשייה יש לך זמן לתחביבים?
ברור, מאוד אוהב צילום, אינטרנט, פורומים ובמיוחד "פורום תושבי ראשון לציון" בפייסבוק, התנדבות ובכלל תרומה לקהילה, טיולי טבע ועוד..

 

מה מחבר אותך לראשון לציון?
כשהגעתי מהעיירה קרית אונו בשנת 93 נחתתי למציאות חדשה מציאות של עיר חיה ,נושמת,תוססת, עיר שיש בה הכל ומייד התחברתי, מעיירה עם פיצה אחת ו2 פאלפל וללא בית קולנוע נגלה לעיני השפע שלא הכרתי.

מה חסר לך בראשון לציון?
חסר לי מאוד פארק ירוק במזרח העיר, פארק אמיתי עם עצים ושבילים ומקווה שלא כל השטחים יתכסו בבטון .

מהו הבילוי המשפחתי המועדף שלכם?
אנחנו משפחה מאוד מאוחדת בנושא הטבע ומאוד מאוד אוהבים טיולי טבע וכמובן לצלם בטבע התחביב שלנו לאחר הטיול להעלות תמונות לאינסטגרם ולפייסבוק.

משהו שראית במקום אחר והיית שמח לראות גם אצלנו בעיר?
הייתי רוצה שיהיו לנו שבילי אופניים כמו באמסטרדם ,לא זיוף אלא שבילים שיאפשרו הגעה בבטחה לכל חלקי העיר, שגם ילדים יוכלו לנוע בכוחות עצמם(ולא באופניים חשמליים) . הייתי רוצה מערכת תחבורה ציבורית מתקדמת כמו בכל עיר גדולה באירופה כזו שתייתר את הצורך ברכב ברחבי העיר. הייתי רוצה שנקבל את החוף ששייך לנו עד איזור פלמחים כדי שנוכל לבלות בחוף ים אמיתי ולא צפוף כמו באשדוד או הרצליה או אפילו תל אביב. הייתי רוצה יותר מוזיאונים בעיר, אפילו מוזיאון ימי, מוזיאון שעווה, מוסיקה או אימה ,בנוסף למוזיאונים הסטנדרטים. הייתי רוצה שיהיה לנו איזור תעסוקה הייטיקיסטי כמו קרית המדע , אנחנו עוד רחוקים משם.

מסעדה/בית קפה/בר מועדף?
מקום רגוע וכייפי לפגישות ושיחות עם חנייה טובה "קפה פולה" , כשממהרים ורוצים ארוחת בוקר גדולה "קפה לנדוור" בסינימה סיטי, ארוחה משפחתית בג'ירף סינימה סיטי , חגיגות ב"סוהו" , ולאכול בטבע "קפה גן סיפור" בגן בעברית, שתייה ב"אדון והגברת" , וימי הולדת עם אוכל טוב ב"ברנרד".

רוצה לראות סרט, סינמה סיטי או יס פלאנט?
2 בתי הקולנוע מעולים, חוויה מצויינת אבל כצריך קניות שונות עדיף סינימה סיטי וכשרוצים חנייה מהירה ,מסעדות עם נוף חו"ל אז יס פלאנט .

 

אם היינו מסדרים לך פגישה עם ראש העיר , על מה חשוב לך לשמור בעיר ומה היית רוצה לשנות?
קודם כל אשמח שתסדרו לי פגישה עם ראש העיר 😉 הייתי מבקש ממנו להתמיד עם ההשקעה בחינוך ולנסות להוריד את מספר התלמידים בכיתה, הייתי מבקש שהבנייה תהיה רק במסגרת התחדשות עירונית , להוריד שכונה ולבנות רבי קומות ודירות קטנות כדי לתת הזדמנות גם לצעירי העיר לרכוש דירה במחיר שפוי, הייתי מבקש לעצור את הבנייה בכל פינה בעיר ולעצור לחלוטין את הבנייה בחוף הים כי מבחינתי החוף שייך לציבור ולא לאוליגרכים, יזמים וקבלנים. הייתי רוצה בשטחים המעטים שנשארו לטפח פארקים ירוקים ועצים לנפש. וכמובן הייתי רוצה לומר לו שהוא התחיל את הקדנציה ברגל ימין שהתושבים אוהבים אותו ושימשיך כך לדבר בגובה העיניים ולשמור על שיתוף הציבור בהחלטות הנוגעות ישירות בתושב וכמובן בשקיפות פעילות העירייה.

 

אם הייתה לך האפשרות להיבחר למועצת העיר, איזה תיק היית בוחר?
הייתי כמובן בוחר את תיק החינוך זהו התיק החשוב ביותר ברשויות המקומיות, תיק שנוגע ישירות בחיי הדור הבא ויקבע לחלקו את גם את עתידו.

מה אתה מאחלת לעצמך?
אני מאחל לעצמי בריאות וכוח להמשיך להשקיע במשפחה, בעבודה ובכל ההתנדבויות בהן אני עוסק לעוד שנים רבות.

 

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here